Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: S210 salongiventilaatori juhtimine ei toimi
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Jama värk - HH ei käi korralikult läbi...Eusa_think

Sel isendil on tavaline pliidinuppudega külmamasin. Mure on selles, et salongiventilaatori kiiruse reguleerimine kord toimetab, kord mitte. Viimasel ajal on enamasti üldse vait. Peale n käivitust (n=>3) hakkab kenasti puhuma...

Kust viga otsida?
On sel veel tavapärane "siil" või tehakse ventilaatori kiirused elektroonika abiga? Kus see elektroonika eluneb?

Kui ventilaator keeldub taas töötamast ja kiiruse nuppu keerata, siis nullilt lahkudes käib kusagil paremal armatuuri all klõps. Muud ei juhtu midagi.

Kui töötab, siis on kõik astmed kenasti olemas...

Võtsin eile maha passasiiri jalgade kohal oleva katte. Sealt vaatab vastu plastik, mille all võiks eluneda ventilaator ise. Plastikusse läheb kolme juhtmega pistik, mille äärmises parempoolses juhtmes on kenasti +12 sees. Kahes ülejäänus ei kõssugi, hoolimata lüliti asendist. Ei siili, ei elektroonikaplokki.Eusa_think

Ma tean, et kiireim vastus on Lesven, kuid põhjusmõteliselt tahaks oma autode lihtsamaid vigu ise praavitada.Eusa_snooty Kui ainult teaks, kust lahkama hakata...

Auto on S210 290 TDT aastast 1996. Pliidinuppudega ventilatsioon, koos külmamasinaga.
Mul faceliftil ja kliimaga on küll "siil", ventilaatori kõrval, tuleb ära koos ventilaatoriga
Peaks olema elektroonikaga.
[attachment=5311]
Aga mõõda selle 0,5mm2 juhtme pinget massi suhtes. W140 igatahes kõigub 0,6 ... 6 V vahel, olenevalt soovitavast kiirusest.
Äkki mul on see ventikas olemas sulle koos selle siiliga
(02-04-2012, 04:41 PM)indrek Kirjutas: [ -> ]Äkki mul on see ventikas olemas sulle koos selle siiliga

Seda on hea teada...

Kas ma saangi selle mootori sama labaselt kätte, et keeran kõik passasiiri jalgaderuumist paistvad kruvid lahti ja see kukub mulle pähe?
jap, kolm või neli kruvi ja mootor koos siiliga käes, suure tõenäosusegasiil magama jäänud ja uut vaja.
Ei kuku pähe ühti...Eusa_naughty

Kõigepealt on vaja maha kangutada ventilaatorikoja põhi. 5 TX15 kruvi ja hulk ähkimist, kuna seinapolster segab.

Seejärel paistavad 3 sama mõõduga kruvi, mis ventilaatorit kinni hoiavad. Tegelikult on siili taga veel üks peidus - sellest tasub ka alustada. Muidu tuleb üks värskelteemaldatud tagasi keerata, kuna lihtsalt ei jätku käsi (kui just ekvilibristikalduvusi ei ole).

Siili kohta ei oska ma veel midagi kosta, kuid kindlasti on kulumise tõttu olematuks muutunud vähemalt ühe harja kontakt kollektoriga. Säde on muljetavaldav, kui käega hoogu lükataCrybaby Aga pöörleb kenasti, kui kord hoo sisse saab.

Vaatame, kust uued harjad külge saaks...

Küsimus: millega neid pukse enne kokkupanekut määrida? Mõtlesin MoS2 vurtsuga läheneda...Eusa_think
Küsimus: kust Tallinnas leida elektrimootorile harju mõõtudega 8x10 mm ja pikkusega 25+mm? Harjal peaks olema küljes juhtmejupike kah.
(03-04-2012, 03:45 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]elektrimootorile harju
Pigem alalisvoolu elektrimootorile harju.
Sest vahelduvvooluharjad on vähe teistsugused, materjal on vist kah teine.

Aga lähimast tööriista remondi kohast ntx. Kus akudrelle jne elustatakse.
Mina olen siin käinud, aga vahet pole.

P.S. mõõdud pole nii kriitilised, peaasi, et väiksemad pole, kuna vähemaks saab alati võtta.
Autoasi poega on mul selline kogemus, et kui seal konkreetset sõpra ei ole, siis võõrale oskavad nad ainult auto margi ja mudeli järgi kataloogis tuhnida. Leida küünalt keermepikkuse, istu ja hõõgarvu järgi on kõrgem matemaatika...

Mina sain vajaliku Melasist, €3,91, tänan. Üks jootekolviga Sina peal olev foorumikaaslane jootis need külge kah ja eks õhtul saame teada, kas viga on läinud või hakkame ka siili elustama. Loomulikult olid riiulis olevad vale mõõduga, kuid väiksemaks nühkimine on vaid tehnika küsimus.

Kui mootor maas, võiks ka libestit pruukida. Mida sinna pukside vahele lasta? Mõtlesin oma tarkusest MoS2-vurtsu lasta paar tilka. Palju sinna vaja pole, kuid natuke ei tohiks küll halba teha.

On kellegi paremat ettepanekut?

Valge määre ehk siis white grease?
(04-04-2012, 04:11 PM)Muhulane Kirjutas: [ -> ]Valge määre ehk siis white grease?

Hm, minul olev Comma produkt jätab pinnale taheda kihi. Sobib hästi lahtivõetud liidetele, kuid need puksid sisaldavad võlli... Seega peaks ollus omama vaheleronimisvõimet.
(04-04-2012, 03:03 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Autoasi poega on mul selline kogemus, et kui seal konkreetset sõpra ei ole, siis võõrale oskavad nad ainult auto margi ja mudeli järgi kataloogis tuhnida.

Link käis Bosch`i tööriistaremondi pihta, muideks, loe edaspidi tähelepanelikumalt...Eusa_angel Kus tuleks vana hari letile panna ja uut analoogilist riiulist paluda...Sissekäik hoopis maja kõrvalt.
Varuosapoega pole, muidugi, midagi seal tarka peale hakata.

Aga mis puutub ventika mootori pukside määrimisse (kui vahest kipub vilistama), siis minu kogemus näitab, et
- Esso ja Valvoline rattalaagrimääre
- würth`i vaskmääre
- Kent`i P.T.F.E. määre
- misiganes

...ei aita.
Natuke aega on vait ja siis vilistab samamoodi edasi.

Aitab ainult pukside vahetus, sest vile ei tule mitte kõva metalli (võll) kriuksumisest vastu pehmet metalli (pronkspuks) vaid võlli vibreerimisest suurenenud puksiaugus.
Ehk aitab ainult puksi enda vahetus. Mis on kõrgem teadus...mida kannatab teha siis, kui uus mootor on Sinust hetkel 10000km kaugusel ...või uut mootorit enam ei toodeta, nagu MB W143-l näiteks.
Või mootori vahetus. Mis on lihtne.

Vilistamise vastu ei aita tõesti muu, kui vahetus. Aga meil ei vilista, veel...Eusa_snooty

Igal juhul sai paar tilka õli vahele puristet ja kokku kruvit. Nüüd mühiseb, mis kole.Eusa_dance

Kulud remondile: 2 harja - 7,midagi euri ja umbes kaks tundi tööd. Millest julgelt pool kulus munade sügamisele...

Harjavahetusteenuse hind alles segubConfused

Uus mootor - 150+ euri...Retard
Sa järgmine kord võta keegi appi sügama, läheb kiiremini...Badgrin
Ma oleks pakkunud kasutatud korras mootori 30euriga. Vajadusel ka vahetuse lisaks.
(05-04-2012, 01:52 AM)ReinGSM Kirjutas: [ -> ]Ma oleks pakkunud kasutatud korras mootori 30euriga. Vajadusel ka vahetuse lisaks.

Usun. Lisaks tund sinna ja teine tagasisõiduks - ma elan ju metsas. Ning vahetusele kulub ka teil umbes pool tundi. Kuigi tõstukil sobival kõrgusel tehes on vast natuke mugavam, kui maas selili roomates.

Aga hea teada, et kasutatud mootori selle hinnaga kätte saab. Iseasi muidugi, palju seal neid harju enam järgi on...

Pealegi sai nüüd foorumisse kena lõimeke antud teemast. Ehk on tulevikus abiks. Paneme mõne võtmesõna kah tulevastele otsijatele: ventilaator, soojendus, kliima, puhumine, pliidinupud, ventilaatori mootor, hari.

Igatahes täna hommikult toimis täiesti märkamatult. Puhus kenasti vastavalt nupust tellitule. Seega on siil kenasti talvitunud...

Stihl, ma käisin eile spetsiaalselt ringi AutoAsi (Mercantile peamaja) poe hoovilt läbi, aga ei märganud kusagil ühtegi Boschile viitava sildiga sissepääsu. Tõsi, ma maja taha ei roninud...

Kas see on kuidagi peidetud?
(05-04-2012, 01:50 AM)Heinar Kirjutas: [ -> ]Sa järgmine kord võta keegi appi sügama, läheb kiiremini...Badgrin

See on sama tähtis töö, kui enese kiitmine - seda ei saa teistele jätta...Eusa_snooty
(05-04-2012, 10:28 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Kas see on kuidagi peidetud?

Ei ole peidetud, vasakult poolt maja taha ja kohe paremale.
Aga see Melasi idee oli Sul ilmselt veel parem; panen kah kõrva taha...(kuigi, ma olen seal küll ja küll tolgendanud, aga harju pole taibanud küsta...Eusa_doh)

Mul jälle selline jama et sise ventika mootor töötab kogu aeg ega ei jää seisma enam. Votad votmed ära ja ikka töötab niikaua kuni aku tyhi on. Milles voiks viga olla ja kust viga ottsida. Auto siis 210 .2002 aasta