Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W 124 Mis võimsusega aku on õige ja hea? 3,0d 81 kw 92a
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Milline aku see õige oleks?
(30-01-2012, 10:17 PM)vana-lõõts Kirjutas: [ -> ]Milline aku see õige oleks?

Suht võimas "bensuka" aku sobib ka.
Mälu järgi: 2.0, 2.5 ja 3.0 diislil 74 Amprit aku, kui ei ole "igasugu" lisaseadmeid näiteks webasto vms.
(30-01-2012, 10:17 PM)vana-lõõts Kirjutas: [ -> ]Milline aku see õige oleks?

Nii hea, kui rahakott kannatab ja nii suur, kui akualusele mahub. Sellele vast 100 Ah hea kyll ja ära mahub ka.
Venekeelne allikas
http://livi-car.ru/support/choose?mk=74&md=18

Код ETN 595901085
Напряжение, В 12
Емкость, А•ч 95
Ток, А 850
Размеры (мм) длина х ширина х высота 353 x 175 x 190

Код ETN 600402083
Напряжение, В 12
Емкость, А•ч 100
Ток, А 830
Размеры (мм) длина х ширина х высота 353 x 175 x 190

NB!!! On veel olemas kataloogi järgi 70-ne ja 74-ne akud, aga need on mõeldud lõuna riikidele.
Oleneb maast ja varustusest kuhu auto on müüdud.
Oli mul 200D takso ja mahtus 100 aku, praegu algselt soojale maale müüdud 300D ja väike aku kast.
Kuigi homme läheb vahetusee ja 100 aku peale.
Mina soovitan ikka bensiinikate akusid mitte vaadata. Diiselmootorid reeglina tahavad suuremat hetke käivitusvoolu A (akul märgitud amprites) ja määravaks ei ole vaja võtta mitte niivõrd aku mahtuvust Ah (60/72/90/100 ampertundi) aga mida suurem seda kauemaks tal võhma jätkub.
Endale ostsin 100Ah ja 720A aku. Senine kogemus -20 C juures ja käivitus probleemideta.
Centra EK900 Absorbed Glass Mat`iga. (AGM)
90Ah, 900A/EN

[Pilt: IMGP7170.jpg]

Bensukad ei lähe ka nii hästi käima, kui see auto ja selle akuga.

P.S. Mul 100Ah küll kuhugi ei mahtunud, siis oleks pidanud vist pagassi panema nagu E500-l....? Eusa_angelEusa_angelEusa_angel
Aga eks sõltub ilmselt tootjast ka.


100A ja 900 käivitusvool, selline vedas minu 3,0 igatahes -27ga käima.

Edud.
Janek.
Mul ka 100Ah ja 900 käivitusvoolu.
Ei jõudnud Akut osta veel küte hoopis jäätus ära või filter krt seda tead.
Teema küll väga vana. Aga lisaksin midagi. Aku mahtuvus on kõige olulisema tähtsusega auto juures, mida suurem mahtuvus, seda parem. Aga ...
Kui mahtuvus on väga suur ja generaator lahjemapoolne, siis ei pruugi akut sageli täis laadida. Poollaetud aku sureb palju kiiremini, kui täislaetud.
(20-05-2014, 11:01 AM)Soebralik Kirjutas: [ -> ]...
Kui mahtuvus on väga suur ja generaator lahjemapoolne, siis ei pruugi akut sageli täis laadida. Poollaetud aku sureb palju kiiremini, kui täislaetud.

Ehk oled nii lahke ja selgitad selle nähtuse füüsikalist tagapõhja?

Kui käivitamisel võetakse energiat 6 ühikut, siis genekas peab need 6 ühikut tagasi toppima nii 56 Ah kui 215 Ah akusse. Suurusel pole muud vahet, kui murdosa! võrra suuremad kaod laadimisel. Mitte kordades...

Suurema aku miinused on lisakaal (mis tähendab lisanduvat kütusekulu) ja kõrgem soetusmaksumus. Samuti on võimalik riknemasoleva geneka kiirem surm seoses ettenähtust suurema aku võimega võtta vastu geneka tarnitavat nimivoolu. Mikroaku ei suuda genekat ära tappa.
Kuigi üks korras genekas peab suutma nimivoolu välja anda ilma riknemata...Ninja
Väga lihtne, generaatoril on piirid, millest ta rohkem voolu ei anna. Sellisel juhul pead suure mahutavusega aku tõttu pikke sõite tegema, et aku korralikult laetud saaks.
(20-05-2014, 11:13 AM)Soebralik Kirjutas: [ -> ]Väga lihtne, generaatoril on piirid, millest ta rohkem voolu ei anna. Sellisel juhul pead suure mahutavusega aku tõttu pikke sõite tegema, et aku korralikult laetud saaks.

Linnalegend.

Füüsikaliselt võetakse nii ülemõõdulisest kui normaalmõõdust akust sama energiahulk. Kuniks genekas selle energiahulga on tootnud, ei oma aku suurus üldse vahet - aku täis ei saa. Kui genekas on akust võetud vooluhulga tootnud, siis on mõlemad akud võrdselt täis.

Ning kui geneka võimsusest ei piisa auto elektriseadmete toitmiseks ja aku laadmiseks samaaegselt, jäävad akud poollaetuks mahutavusest sõltumatult.

Kuigi võib öelda, et rumalusest rikutud väike säästuaku on odavam vahetada, kui korralik ülemõõdulineWink
Ju Sa ei saanud aru, mida öelda tahtsin.
Generaatirid ju erinevad, seega ka amperaas erinev. Kui nüüd autos palju tarbijaid, generaator aga lahja ning aku mahutavus suur, siis jääbki aku poolikult laetuks. Ja selline aku on lühikese elueaga. Tean ka iseenda pealt.
Ning lisaks sellele, olen elektriga siiski natuke tuttav. Natuke rohkem kui keskmine inimene.
Suurem aku võib ju käivitamisel natuke rohkem ampreid välja käia aga see on nii väike osa, mille laadimisega probleeme kindlasti ei tule.
Muidugi juhul kui varem ikka väiksema akuga kõik kombes oli.
Teiseks tekib muidugi suuremal akul nähtavasti ka suurem isetühjenemine aga seegi veel väiksem number, mis ei tohiks ka mingeid probleeme tekitada.

Nagu V6sa mainis - legend ja ei midagi muud.

p.s. paljude tarbijate puhul on ette nähtudki suurem aku ja võimsam genekas juba vabriku poolt. Teiseks oled ikkagi elektriga kuidagi kehvalt sina peal, loodetavasti sa kusagil remondis elektrikuna leiba ei teeni. Ära solvu...ma arvan, et tean nii elektrist kui ka elektroonikast piisavalt.
(20-05-2014, 11:41 AM)Soebralik Kirjutas: [ -> ]Ju Sa ei saanud aru, mida öelda tahtsin.
...

Sa üritad ju tõestada, et maakera sees on teine maakera, mis on suurem, kui väline maakera. Seda ma tõesti ei mõista.Eusa_shifty

Geneka tarnitav vool on alati sama, hoolimata aku suurusest. Starteri jms. käivitamisel vajaliku atribuutika voolutarve on ka sama, kuniks akus energiavaru piisab. Seega samadel tingimustel pole võimalik, et suur aku nõuaks enam energiat väiksema sugulasega võrreldes täislaetuks saamiseks. Ikka võrdselt on need kaks erineva mahuga purki kas täis, poollaetud või tühjad, sõltuvalt sellest, kas genekas pöörles piisava aja tarbitud energiahulga kompenseerimiseks või mitteWink Mis omakorda sõltub pigem autokasutuse otstarbekusest.

Kulla inimene, Sa ju ise räägid sama, mida mina, aga samas hakkad vaidlema. Said üldse aru, millest ma kirjutasin ja miks?
Generaatoril on piirid, igal generaatoril. See aga tähendabki, et nõrgema generaatori ja suurema mahutavuse aku puhul ei pruugi aku saada täis laetud.
(20-05-2014, 11:54 AM)Soebralik Kirjutas: [ -> ]...
Generaatoril on piirid, igal generaatoril. See aga tähendabki, et nõrgema generaatori ja suurema mahutavuse aku puhul ei pruugi aku saada täis laetud.

Mitte ainult suurem aku ei saa täis, vaid üleüldse ei saa aku täis, kui genekas ei suuda töötamise aja jooksul toota käivitamisel tarbitud energiahulka. Aku suurus ei loe, ka pisiaku jääb nälga ja lõpuks sureb alalaetusest tingitud sulfateerumisse.

Lihtne energia jäävuse seadus ju.Eusa_angel
Lehti: 1 2