Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Puksid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere klubi rahvas siis,vaidluses on tekkinud nüüd selline küsimus,et kui näiteks tõsta auto sportvedrude/madaldusvedrude pealt nüüd uuesti kõrgeks originaalide peale,kas siis on loogiline,et autol tulevad välja kõikvõimalikud buksi ja muud lööke kartvate osade läbikulumised?
Ette tänades siis,kes vastata viitsivad.
Kummipukside (silikonidel on savi) keskmised poltliited keeratakse kinni auto normaalkõrgusel. (koos juhi ja täispaagiga)
Ehk siis auto kõrgust muutes muudetakse ka kõikide kummipukside keskmiste võllide asendit.
Sellest sõltub ka kõik ülejäänu...

Aga mis see point on? Nagunii seda tavaliselt ei tehta (klient ei taha maksta) ja mis on vaidlejate väide?
Tegelikult asi selles,et endal auto madaldus vedrude peal.Inimesed räägivad erinevat juttu,paljud auto teadjad ütlevad,et ei juhtu midagi,aga üks tuttav bemmi lukksepp ütleb,et kui tõsta auto üles uuesti normaal vedrude peale,siis kaob surve nende pealt ning tulevad ilmsiks kõikvõimalikud loksud jne jne.
Asi keerleb kogu selle ümber,et kas ikkagi müüa auto maha või mitte.
Õnnestus endal saada selline korralik 190 kerega isend kus olen siiamaani roostet leidnud ainult kapoti võre tagant kapoti ülevalt osast,ning mootor tundub ka niivõrd hea olevat,et olen suutnud sellega 10 liitriga koguni 183 km läbida.Õli ei tilgu ka ning ei tundu,et sööks ka nagu seda.Seega ongi ainus probleem selles,et autol madaldus vedrud all,mille tagajärjel tundub,et see oma töö teinud auto põhjale.Näiteks 1 karteri bolt on sutsu õline.
Seega olengi nüüd dilemma ees,et mis edasi võiks saada.Kas taastada on mõtet ja kui kalliks see minna võiks.
Enda finantsiline seis on muidu vastav koolilapsele,kellel tiksub iga nädal mingi summa raha sisse+ sutsu stipendiumi ka peale ning see ongi kõik.
Kuna vahest tahaks käija vanematel ja muudel pudulojustel ka külas,siis võiks nagu mingi liikumisvahend olla.Samas ei tea nagu,ehk mingi kutsika vaimustus vms?
Kui nüüd peaks välja tulema peale vedrude vahetamist,et amordid ja muud kuluosad on läbi,siis see taastamine vahest ei tasuks ennast ära turuhinna suhtes.Teisest küljest kui praegu autot igatpidi loksutada,õõtsutada ning muidu raputada,siis jääb mulje et ei ole midagi viga nagu.
Kuna minu teadmatus autode suhtes on küllaltki suur,siis kipun võtma kuulda teiste arvamusi,seega oleks väga hea kui leiaks veel inimesi kes saaksid oma kogemuse/arvamuse sekka öelda.
Kõiksuured tänud esimesele vastajale samuti Smile
Kui teooriast rääkida, siis see juhi ja täispaagiga asendis kinnikeeramine tähendab, et puksid fikseeritakse pingevabalt selles auto kõrguse asendis. Pole ju teada, kas madaldusvedrude paigaldamisel lõdvendati ka kõikvõimalikke kinnitusi, mis lasid puksidel madalamas asendis pingevabalt paika minna või jäid madaldades puksid ise juba pingesse.
Ainus küsimus ongi selles, et millises auto kõrguse asendis puksid pingevabalt on. Soovitusi ma ei oska küll jagada kuidas seda kindlaks teha vanal autol. Võib ju silmaga olla tuvastatav kui mõni puks väga väändes on aga ...
Ennist mainiti,et seal vahel peaks mingi savi vms olema?Kas kuidagi selle olukorra järgi ei anna kindlaks teha,kas buksid on läbi või ei?
Selle savi all peeti silmas, et silikoonpuxide puhul pole vahet, mis asendis kinni keerad, kuna selle puhul tegu sisuliselt kuulliigendiga mitte niivõrd puxiga.

Puxide kohapealt soovitan pöörduda pädevasse remonditöökotta (soovitavalt MB-dele spetsialiseerunud), kus vaadataxe veermik üle, millised puxid võixid vahetust vajada. Seeärel kui selgub, et puxid on korras vaheta vedrud ära ja mine kohe sillastendi, kuna kõrgemate vedrudega olex ka silla geomeetria tarvis uuesti paika keerata. Seal võid lasta neil ka õõtsa poldid korra lahti keerata, et puxidelt pinge maha saada ja seejärel uuesti kinni keerata.

Mis õõtsa poltidesse puutub, siis soovitan poltide otsad, kus keere paistab, traatharjaga puhtax hõõruda ja enne tööde algust mitmel päeval roostesurmaga (detailide eraldusõli, mitte roostemuundur) neid leotada, kuna need võivad üsna kinni olla roostetanud. Ka siis jääb teatav võimalus, et polt puxi sisse kinni roostetanud ja silla reguleerimise käigus poolex võib minna.
Kui sillaosi kutsikale tarvis peaks minema siis minult saab mõistliku hinnaga, vedrusid ja amorte pole, kõik muu olemas.
(23-01-2012, 10:28 PM)arts24h Kirjutas: [ -> ]Kui sillaosi kutsikale tarvis peaks minema siis minult saab mõistliku hinnaga, vedrusid ja amorte pole, kõik muu olemas.

Kas sul rooliotsi on?