Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Diiselmootori Tuuning
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere,
kas keegi pannud turbo diislile mingid tuuning kit'id, kas oli mingit kasu?



http://www.ravolar.ee/?lang=est&section=6&page=3
2,5 Audile oli mul eelmise omaniku poolt chip pandud,see käis küll edasi nagu......Confusedhocked:Confusedhocked: Kuid mis sinna täpselt pandud oli,ei tea.
Kuidas kütusega oli?

Kas chipiga võttis rohkem või vähem?
Kusagil oli just pikk jutt disla chipidest, tahmafiltriga on üsna ruttu nägemist, paremal juhul turbo ja kolbidega ka.
Vaadake septembri AutoBildi , seal kirjas ja pildis mida teeb ja mida ei tee kiiptuuning diiselmootorile!
mis see diisli chip tuunung annab ? et oled kõige pikem kääbus ?

Kuigi jah oli see vist selle aasta la manche sõit, kus võitjaks tuli audi TDI mootoriga. See tõsi küll ei olnud just kõige tavalisem TDI Smile
h2x0r Kirjutas:mis see diisli chip tuunung annab ? et oled kõige pikem kääbus ?

no päris nii ikka pole...
mul juhtub näiteks üks disla olema, mis tehaseseadistuses kiirendab 100ni umbes seitsmekomamillegi sekundiga. Ja pole ka mingi rariteet - neid on juba mustmiljon ringi liikumas.
kas on keegi proovinud OM 617 mootorile ise turbot peale panna?
Võin rautselt öelda et eestis üks tegijamaid punte on Estuning
kui soovite põlve ostas chippida tjuunida ja huijuunida siis selliseid mehi käib mul külas kümnete kaupa ... mingi pärast arvatakse mis see tjuuimine ikka maksab ehee ...
h2x0r Kirjutas:mis see diisli chip tuunung annab ? et oled kõige pikem kääbus ?

Kuigi jah oli see vist selle aasta la manche sõit, kus võitjaks tuli audi TDI mootoriga. See tõsi küll ei olnud just kõige tavalisem TDI Smile
Turbodiislile annab chiptuning kõige rohkem juurde. Turbokatele, eriti aga diislitele. Raudvara peab dislal kõvemini vastu.
peepsigus Kirjutas:kas on keegi proovinud OM 617 mootorile ise turbot peale panna?

65kW 3.0D OM617 pole küll see mootor, mida tuunida. Kui, siis ikka 300 TD - 24 (OM606, 130kW) või äärmisel juhul ka 300D (OM603, 80kW), seda ka turboga saada. Iseenesest ju saab ka OM617 peale turbo panna, aga vaevalt, et koduste meetoditega sellest üle 80kW saad. Raha ja vaeva aga läheb kindlasti rohkem, ku osta korralik turbota 3.0 R6 (OM603).
kas S350 mootorile ka mingit tuuningplokki liigub?
Kalev Kirjutas:65kW 3.0D OM617 pole küll see mootor, mida tuunida. Kui, siis ikka 300 TD - 24 (OM606, 130kW)

kuidas lood on, kas siin klubis kellelgi asi proovitud 130kw näiteks S300td ?

www.wetterauer.ee ja www.autohai.ee tuuningute erinevus seisneb milles?
hinnad 13 000 ja 3500!
Tuttav põletas Toledo turbo päris kiiresti läbi oma kiibituuninguga. Aga muidugi edasi jõudis see masin minna.
Kõige lihtsam on osta poolpeetud võimsam diiselmootor ja asi vask.
blondmersu Kirjutas:Tuttav põletas Toledo turbo päris kiiresti läbi oma kiibituuninguga. Aga muidugi edasi jõudis see masin minna.

kiibituuninguga reaalselt küll turbot läbi ei põleta. siis pidi **** turbo olema.
Pigem asi õlituses, õli kvaliteedis jne.
Tavaline asi, jäetakse mootor kohe pärast pöördeid andmist seisma.
Turbot tuleks ringi ajada 2-3 minutit pärast sõitmist tühikäigul. Nii soovitavad tootjad. Eks ta ole veits pikk aeg ja kes see tava-autol ikka turbotimer`it kasutab, aga pool minutit kuni minut võiks ikka tühikäigul käia lasta.
Läbi põlemise jutt on suhtkoht vale. Vaevalt ta rõhu üle 2 bar`i tõstab.

Mitte et ma kiibituuningut pooldaks, aga turbo eluiga on reeglina pikem kui mootori enda oma.
See "TurboTimer" pole kah õige asi kui teha siis korralik jahutus õlile ja ei miskit muud.Ei pea seda ringi laskma minutit ega isegi 10 sekundit.See "TurboTimer" rohkem selline nonsens stuff.Ja selle timeri raha eest saab juba päris heade elementidega jahutus lahenduse.

Ja chippidest nii palju ,et eks ta jah rohkem turbokate pärusmaa on.Kuid isegi selle turbokaga pole ikka see ja teine.Mul õemees vahetas kuus korra softi jne.Nüüd on Tatechi täis laks peal ja masina võimsust on juba kasvatatud 3xorig.kw-d.Muidugi selleks on kulunud julgelt üle 100 kilo.Lähiajal lähme uuesti seadistama ja lootust on,et sinna 700-800hp kanti tuleb.Enne tuleb bensu liinid jne suuremate vastu vahetada.Ja pole ime kui tuleb rohkemgi.Eelmisel korral kui dynos olime tuli ka üllatusena 549hp rattast.:hump:Jutt muidugi mitte mersust :flaming:kahjuks.
Isegi vanu vabalthingavaid diisleid on võimalik veidi võmsamax sättida ja seda päris lihtsalt. Vanadel kõrgrõhupumpadel on tavaliselt küljes reguleerkruvi, kust saab pealeantava kütuse rõhku suurendada. Suurem rõhk = rohkem kütust = rohkem võimsust. Iseenesest ei ole see ka väga keeruline, rõhku tuleb peale keerata nii palju või õigemini nii vähe, et summutist liigselt musta suitsu tulema ei hakkax.

Siinkohal tasub meeles pidada, et bensiinimootorile mõjub liiga vaene segu väga halvasti ja teeb kiiresti mootorile üx-null, liiga rikas segu bensuka puhul ei mõju nii drastiliselt. Diisli puhul aga on aga täpselt vastupidi. Õhku võib peale anda niipalju kui võimalik, ehk segu võib olla väga vaene, liialt rikas segu aga mõjub diiselmootorile hävitavalt ja kui kütuse peale andmisega liiale lähete on varsti mootorist mahlad väljas.

NB! Reguleerkruvi näppima minnes tuleb arvestada, et muutused toimuvad juba veerandi või poole kruvipöörde pealt, seega ei tasu algul kohe kahte täistiiru peale teha, muidu on sel kurvad tagajärjed. Ka ei tasu oodata sealt megahobujõude nagu turbodiisli tuunimisel võimalik saada. Lisahobujõude tuleb vana vabalthingavat diislit sättides tõenäoliselt nii vähe, et see erilist efekti ei oma. Samas kui kari väike on iga hobune arvel ;D
mis sellest arvate? http://www.autohai.ee

kilovatte juurde ja sealjuures ka ökonoomsust juurde 10-20%, 4000.- mersul vist oli. s300turbodiesel täitsa tasuks vist see mootoriprogramm uuendada?


http://www.allcartuning.com/en/main/car/eco-tuning.html
Lehti: 1 2