Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: w124 300D keti mahavõtmine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kuidas maha käib, kas pingutusest järgi anda või on keti enda peal lahtivõtu lüli?
Hetkel ei saa sotti...pole spets Doubt
Lahtivõtu lüli ei tohiks olla. Kuigi B-osana olen selliseid lahtikäiva lüliga kette näinud (igatahes neid ei soovita osta kuna eluiga kuskil 60k km). Kett käib pooleks vastava abinõuga, mis sisuliselt suvalise lüli needi välja pressib. Keti saab terves tükis (st. pooleks tegemata) kätte kui eemaldada mootori otsakaan.
Loomulikult tuleb alustada ketipinguti maha keeramisega.
Just, lüli ma ei leidnud mootorit keerates Icon_biggrin
Tuleb tifti proovida.
Kui sa sama ketti enam kasutada ei soovi, siis võid needi pea relakaga maha lasta, ning lihtsalt uue keti sisse vedada. Kui tahad sama ketti ka edaspidi kasutada, siis abinõuta seda ketti pooleks ei tee (teeb küll, aga see kett pole enam siis kasutuskõlblik)

Milleks on vaja kett pooleks teha?
Et nukkvõll eest ja klapisääre tihenditeni jõuda..
Siis eemalda ketipinguti, tõmba kett trippidega nukka ratta külge, et kett paigast ei läheks, keera nukaratas maha ja saadki nukvõlli eemaldada.
Nukaratas hammaste peal? Võll läheb selle tagasilla hydro pumba otsa(self levelling suspension)
[Pilt: 97654-IMG_0431.JPG]

Selline
Aa, see hüdra kolakas võta lihtsalt küljest ära. Kahe või kolme poldiga oli vist kaane küljes kinni, keera lahti ja jäta kuskile eemale rippuma.
Öelge kuidas saan klapisääre tihenditeni, ilma et plokikaant maha võtaks. Ummik hetkel.
Ja see ei tule niisama otsast, poldid lahti aga ei liigu.
Klapisääretihendite pärast küll plokikaant maha võtma ei oleks pidanud.Surve silindrisse et klapp alla ei kukuks ja ükshaaval vahetad ülevaltpoolt ära. Kuna nüüd juba poldid lahti siis enam vist ei pääse. Uus kaanetihend ja uued poldid ka vaja.
Survet pole vaja silindrisse lasta, kui tead täpselt mis väntvõlli asendis mingite silindrite kolvid ÜSS on, sest kaane ja kolvi vahele jääb ehk 1-2mm, seega klapp sisse kukkuda ei saa. Kui juhtub et kolb ikka päris ÜSS-is pole, siis on jah asi nahkas.

Küsimus on pigem selles, kas sul on ka vastavad tööriistad, millega klapi vedru alla suruda? Väntvõlli rakis, et kolbi kindlalt ÜSS-is hoida? Vastavate teadmiste ja tööriistade puudumisel läheb lihtne sääretihendite vahetuse töö sul metsa. Ka vanade sääretihendite eemaldamiseks võiks olla vastav tööriist, et hüdratõukuri toetuspinda plokikaane küljes ära ei rikuks (tava näpitsatega on seda lihtne vigastada). Ka uute sääretihendite paigaldamiseks otsi täpse diameetriga toru.

Omast kogemusest ja vaadates pilti su mootorist (kõige paremini iseloomustavad põlenud püksid) võin väita, et sääretihendid ei ole need, mis seda suurt õlikogust silindrisse lasevad. Pigem viga ikka kolvirõngastes. On minu arvamus. Pealegi kui sääretihendid on läbi, siis tuleks kriitiliselt üle vaadata ka juhtpuksid, kulunud juhtpuksid lasevad klapisäärel loksuda ja kulutavad kiirelt uued sääretihendid läbi.
Survega ei ole jh kohustuslik teha.Abiks lihtsalt. Kuna sa ilmselt silindrite surveid enne ei mõõtnud siis näed ka korraga ära,kuidas peavad, klapid,rõngad.Siis juba teaks mis edasi. Ja kui kõik ok ja kuna pihustid maas siis sealt juba lihtne, ükshaaval ja pole seda vänta kuhugile keerutada vaja. Muidugi saab ka teisiti. Tegelt oleks vist sinu jaoks lihtsam olnud kui oleksid teema klapisääretihendite vahetamise kohta teinud Wink
Edu.
Ma ise pole kunagi seda survestamise varijanti proovinud, kui suurt rõhku on vaja silindrisse lasta? Kas surve lastakse eelsüüteküünla august?
Kas nukkvõll ja nukkvõlli hammasratas on ühes tükis või on nuudiga sees?
(07-09-2011, 06:15 PM)2015c Kirjutas: [ -> ]Kas nukkvõll ja nukkvõlli hammasratas on ühes tükis või on nuudiga sees?
Polt hoiab kinni keti hammakat nuka küljes (selle hüdrapumbaga nukkvõlli otsas mudelil vist sise kuuskant) ja valesti neid kokku panna ei saa kuna nuka küljes üks tift ja keti hammakal vastav ava kuhu tift läheb.
Näeb see välja enam-vähem nii:

[Pilt: IMG_4338.jpg]
Jap, kett kinni tõmmatud ja homme ...edasi Icon_twisted
R6 tööjärjekord??
1-5-3-6-2-4 peaks olema
Amatöörid said hakkama! Thumbsup Ja ei suitsend enam, seega hetkel pihustite kallale veel ei läinud.
[Pilt: 84626-untitled.JPG]

Abinõu mis vedru alla surus & tiftid välja kargasid.