Selline mure siis:
Kaua tehtud kaunikesed Penta veljed said lõpuks uue värvikuue selga, nüüd rehve vaja, mis mõõtu panna?
Veljed ise on 16 tolli ja 8 tolli laiad. Tahaks vaimusilmas madalamat sorti profiiliga rehve´, arvamused - ettepanekud oodatud.
Tänud ette!
Mina paneks neile peale 225/50 rehvid, pole väga kõrged ega ka väga madalad, hea mugav sõita, jäävad ka 195/65 15 rehviga põhimõtteliselt samasse mõõtu, läbimõõdu vahe vaid 3mm.
http://spidoweeb.planet.ee seal päris palju infi velje- ja rehvimõõtude ning nende seoste kohta, spidokalkulaator, vahetustabel jne
taha 285/45 ette 255/55, siis näeks seff välja küll
(06-07-2011, 11:19 PM)indrek Kirjutas: [ -> ]taha 285/45 ette 255/55, siis näeks seff välja küll
Ega see mingi maastur pole
Sinu soovitatud laiusega/kõrgusega rehv 16-sena on VÄGA KÕRGE.
225/50 peaks minema alla küll, kuid kas 3-e orig. mõõt pole mitte 185/70 R14??
Nii, et Karl pene tabelisse selline mõõt ja vaata mis leida on.
225 on muidugi ka 8tollise velje jaoks tõeline miinimumlaius.
Tõsiselt laiasid rehve küsi sealt:
http://www.cooperrehvid.ee/
Edud.
Janek
Mismõttes tõeline miinimum? Mul on ees 225/40 ja rehv on peal nii nagu peab, mitte ei ole peale venitatud.
(07-07-2011, 10:48 AM)cornah Kirjutas: [ -> ]Mismõttes tõeline miinimum? Mul on ees 225/40 ja rehv on peal nii nagu peab, mitte ei ole peale venitatud.
Mul on suvekatel ka 225 rehv 8'' velje peal ja väga OK on. Ma ei mäleta täpselt mis mu 123 kubel kunagi all olid, aga vist 215/55/16, seega 225/50/16 võiks olla küll madalamat sorti.
Orig. mõõdud google andmetel:
Tsitaat:W123 series saloons
14x5.5 30 175R14 Mercedes-Benz
14x6.0 30 195/70R14 Mercedes-Benz
15x5.5 35 185R15 Mercedes-Benz
15x5.5 35 195/70R15 Mercedes-Benz M+S tyres
Rehvikalkulaator näitab nii:
Ehk suht OK vist.
Madal ja lai rehv meie rööpas teedel, roolis ilmselt igav ei hakka.
Kuigi ilu nõuab ohvreid.
(07-07-2011, 07:31 AM)janek126 Kirjutas: [ -> ] (06-07-2011, 11:19 PM)indrek Kirjutas: [ -> ]taha 285/45 ette 255/55, siis näeks seff välja küll
Ega see mingi maastur pole
Sinu soovitatud laiusega/kõrgusega rehv 16-sena on VÄGA KÕRGE.
mismõttes kõrge? sama kõrge kui suurema tolliga läbimõõduga ratta peal
näiteks 285/45R16 ja 285/45R18
285 - rehvi laius millimeetrites
45 - näitab rehvi kõrguse protsenti võrreldes laiusega ( konkreetse rehvi kõrgus on 285x0,45=128,25mm)
järelikult 2kordne rehvikõrgus on 128,25x2=256,5mm (25,65cm)
nüüd tahaks teada ratta läbimõõtu:
2x rehvikõrgus+velje läbimõõt
16 tollisel 285/45 läbimõõt:25,65+16x2,5= 65,65cm*
18 tollisel 285/45 läbimõõt:25,65+18x2,5= 70,65cm* (2tolli ehk 5cm suurem)
*need numbrid ei näita aga päris reaalset pilti veljel, kui see rehv nüüd velje peale venitada siis ümbermõõt veidi muutub olenevalt velje laiusest
Mul on kuue all praegu 205/70R15 sellise välisläbimõõt võrreldes 285/45R16 ga on põhimõtteliselt sama.(285/45R16 on natuke väiksem) Seega maasturi teooria ümber lükatud
(07-07-2011, 02:23 PM)Laur Kirjutas: [ -> ]Madal ja lai rehv meie rööpas teedel, roolis ilmselt igav ei hakka.
Kuigi ilu nõuab ohvreid.
Enda CL-il 255/45 + 275/40 ja jöusaali raha jääb alles
W123 ja W114/115 on autod, mille sõidukvaliteet sõltub väga olulisel määral õigest rehvivalikust. Kõige pehmema ja mugavama sõidu annavad ikka originaalveljele paigaldatud tehase poolt etteantud mõõdus rehvid. Originaalmõõdus rehve tänapäeval tavalisest rehvipoest kohapealt osta ei saa, kuid on võimalik tellida. Mitmed tootjad (näiteks "Michelin") valmistavad neile autodele originaalmõõdus rehve.
Ralli sõitmiseks on muidugi vaja jäigemat vedrustust, suuremaid velgi ja madalama profiiliga laiemaid rehve.