Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W203 c200cdi, temp 90c, tosool keeb paisupaagis?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere,

selline asi siis, et temp näitab 90 vms kraadi, kõik normis. Tosool aga keeb välja. Keeran korgi lahti, mullitab välja ja pool paaki jälle läinud.

Panin uue termostaadi täna, ikka sama jama. Radikas samas nagu jahe. Kas mingi lõdvik kinni vms? Plokikaane tihend terve, õli puhas ja korralik. Keema ei ole läinud näidiku temp järgi.
(17-06-2011, 05:34 PM)vasp Kirjutas: [ -> ]Tere,

selline asi siis, et temp näitab 90 vms kraadi, kõik normis. Tosool aga keeb välja. Keeran korgi lahti, mullitab välja ja pool paaki jälle läinud.

Panin uue termostaadi täna, ikka sama jama. Radikas samas nagu jahe. Kas mingi lõdvik kinni vms? Plokikaane tihend terve, õli puhas ja korralik. Keema ei ole läinud näidiku temp järgi.

Nii, ajasin auto esiotsa üles, nagu soovitati, valasin tosooli uuesti täis, lasin kuumaks. Korra viskas paisupaagist välja lahmaka, peale seda avanes termostaat ja kõik toimib. v i s t.
Tundub nagu lööks surve radikasse.
Panin uue termostaadi, ei midagi. Siis avastasin, et lõdviku vahelt, mis tuleb termostaadist radikasse, nagu ääre vahelt pritsib tosooli ja õhku. Lõikasin jupi maha.
Ja saigi asi nagu korda. Ükspäev andsin autot sõbrale, kes ilmselt kihutas sellega (selline komme tal on). Ning hommikul panin auto käima, ees kiri: kontrolli tosooli taset. Pool paaki jälle välja jooksnud paisupaagist.
Lisasin tosooli, sõitsin mingi 500 km, kõik korras.

Ilmselt lööb ta seda välja suurel kiirusel, suurtel pööretel.. Aga ta ei tohiks ju ka siis seda teha, niiet mina ei tea milles asi.
Kas salongisoojendus toimib? Kui jah, siis õhku sees olla ei tohiks süsteemis.

Seega jääb üle kallim viga - plokikaanetihend või kaas ise lekib põlemisgaase jahutussüsteemi. Alguses ongi leke väike... Lekke kindlakstegemiseks on olemas keemiakomplekt, mis põlemisgaasid paisupaagist tuvastab, kuid mul pole õrna aimugi, kust seda siinkandis saada võiks ja mis maksab. Soomes olen diislitöökojas selle kasutamist näinud...

Alati jääb võimalus, et valetab termomeeter ja tegelikult mootor ikkagi keeb.

Kas paisupaagi kork ikka survet peab?
Suhtkoht selged märgid (mullid paisupaagis) viitavad ikka plokikaane tihendi probleemile või kui täpsem olla siis mootori silindrist väljuvate gaaside tungimisele jahutussüsteemi. Sooja mootori puhul suurtel pööretel peaks mullide teke olema ka paiagalseistes tabatav.

Tee katset:
1. Väikestel pööretel sõites, kas siis ka kaob jahutusvedelik (eeldan, et ei kao)
2. Sulge paisupaak selliselt, et surve sisse tekkida ei saa (tihendi alla mingi asi) ja taas peaks jahutusvedeliku kadu olema väiksem.

Kui need 2 katset selliselt lõppevad siis alusta plokikaane tihendist. (hea kui kaan ise terve!)
Vabandan OT pärast aga suht sarnane jama ühe 2000a volkari td-ga. Samuti ajab vedeliku paagist välja,temp on alati normis. Termostaat vahetatud,andurid uued. Tekib surve jahutussüsteemi ja surub paisupaagist välja. Õli ja jahutusvedelik segunenud ei ole. Mootor töötab ühtlaselt ja käivitades auru ega suitsu ei ole. Mis veel imelik et isegi hommikul enne käivitamist on veel surve jahutussüsteemis. Kui plokikaanetihend läbi oleks,mõra plokikaanes või isegi need mikromõrad hülssides siis peaks ju surve maha ka minema. Ei saa ju tegemist olla metalli paisumise,kahanemisega ka.Ehk oskab keegi targem nõu anda mida veel kontrollida,vahetada. Niisama laiali kiskuda ka väga ei tahaks. Terv.
Klonkswaageni paagikork? mõnelt korralikult toimivalt laenata ei kannata?

Gaaside leke jahutussüsteemi tekib väga palju varem, kui jahutusvedeliku leke õlisse. Kui piisavalt kaua sõita, peaks lõpuks karterisse emulsioon tekkima. Kui viga ikka on selles.
Kirjutame jälle, paisupaak silmini täis, mootor tööle, ja kui nüüd hakkab peenkesi mulle kusagilt tulema ja jääbki tulema, siis on suure tõenäosusega kaane tihend, sitemal juhul kaan ise.
Tere jälle.

Ei tule mingit mulli kuskilt. Alguses arvasin, et too sama lõdvik lasi õhu sisse (või siis välja), mis tuli termostaadist radikasse. Ja lõikasin otsa maha, kuna sealt ta õhku ja tosooli välja pritsis. Peale seda jäi pidama. Kõik oli ok, no algul natuke õhku oli sees süsteemis, see tuli paisupaagist välja. Peale seda mitte midagi. Nüüd sõidan normaalselt, ei tee midagi, tosooli paak ilusti ääreni täis. Aga nagu ma mainisin, peale ilmselt kiiret sõitu suuretel pööretel oli hommikul tosoolipaagist välja tulnud tosooli. Peale seda panin ilusti täis ja siiani taas kõik korras, paak ääreni täis ja kuskilt midagi ei ole tulnud. Temp on üle 80 (ligi 90), ei liigu sealt kuskile kõrgemale.
Võimalik, et kork ei pea rõhku, pole seda veel proovinud kuidagi. Samas korgist ta seda ka välja ju lööb, et see siis reguleeritud kuskile teatud tasemele, mil peaks läbi laskma tosooli? Ei ole kahjuks eriline automehhaanik, ei oska täpselt neid asju öelda ega arvata. Ma ei usu, et asi plokikaanetihendis või kaanes. Võib-olla too lõdvik oleks mõistlik uus panna, seal äralõigatud osa peal (mis jääb klambrist väljapoole) on väike sälk, arvan, et sealt ta enne õhku välja ajaski, samas pidi too suht kallis olema ning ma ei tea, kas on mõtet neid asju niisama vahetada, sama paisupaagi korgi kohta.
Soojendus ma arvan, et töötab - ei ole mahti olnud proovida, ilmad soojad. Aga korgi pidamist ma samuti ei tea.. Võib-olla küll, et see on ära, seda soovitati kuskil mujal ka, et pidavat sellega probleeme olema..
Niisiis, maadlen ikka selle jamaga.

Proovisin uut korki, midagi.
Ei mingeid mulle.
Kas äkki see tosooli tase paagis peaks olema madalam? Kui kõrge see olema peaks? Järsku on paak liiga täis tosooli ja pööretel, kuumenemisel jne paisub justkui ja ajab üleliigse üle?

Järsku on õhk sees, mõtlesin, pusisin seal ja jamasin igat pidi, justkui sai heaks, ainus asi, et nüüd peale suurte pööretega sõitmist on tase kõvasti tõusnud paagis.

Või on mingi lõdvik kinni, et tosool ei saa paisupaagist nii palju ära minna, kui vaja?