Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: w126 difri vahetus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Sooviksin harida end sellel teemal veidi.
Nimelt ei kannata mu traktoriga eriti maanteel sõita, kuna pööre läheb kõrgeks. 110 juures törts alla 3500 ja selle pöördega ei tee 603 mootor üldse meeldivat häält.
All on bensuka differ 3.46

124 puhul kasutati 603 puhul 4käigulise automaadi otsas 2.87 difrit.
Tekkisid mõned teoreetilised küsimused:
*Kas kuuele saab panna 124 difreid või tuleb kasutada kindlasti 126 omasid?
*Mida väiksemaks numbrit ajada seda uimasema asja saan... Ok lõppkiirus tõuseb aga see pole mulle eriti tähtis. Mis oleks mõistlik ülekande arv traktordatud kuuele?
*Pole päris täpselt aru saanud abs ja 2ratast ringi laskvast difrist. Kui mu 2gen 300se on abs-ga siis on abs-ga differ vaja?
Ei saa kasutada W124 omi. Difri korpus on erinev. Võimalik, et saab kasutada tigu ja taldrikut ja toppida nad W126 difrisse.

Kui sul on ABS, siis on vaja ABS`i anduriga difrit, muidu ei saa ABS`i tööle.

Sul ASR`i pole?
(15-05-2011, 09:58 PM)hents99 Kirjutas: [ -> ]Ei saa kasutada W124 omi. Difri korpus on erinev. Võimalik, et saab kasutada tigu ja taldrikut ja toppida nad W126 difrisse.

Kui sul on ABS, siis on vaja ABS`i anduriga difrit, muidu ei saa ABS`i tööle.

Sul ASR`i pole?
asr pole
see 2ratta korraga liigutamise küsimus on ka sellest tingituna, et siin foorumis oli kunagi müügil 124 300d sedaan ja sellel oli klapikambri kaane otsas see ümmargune jurakas mis minu arvates oli kasutuses taganivoo jaoks aga sellel sedaanil oli hoopis 2ratta korraga pööritamiseks.
Kas ma saaks ka endale teha selle nivoo asja abil 2 ratast ringi laskva tagaveo teha? Minu mootoril (mis võetud s124 pealt) oli algselt see jurakas küljes, aga klapikambri kaas oli katkine ja see sai asendatud sellisega, millel vastav auk puudus ja "jurakas" (ei tea selle nimetustIcon_lol ) sai eemaldatud.
Kas sul see 3,46 ülekandega differ muidu korras ilusti? Ei unda? Oleksin huvitatud sellest kui vahetama hakkad.
Differ jah korras ja ei unda. Ainus jäda see, et 110 alas pean sõitma aeglasemalt sest see mootori müra lihtsalt väsitab meeletult muidu.
Kas ma saan õigesti aru, et 124 difri ja 126 puhul erinevad korpused aga sisud on samad?
Kle siimruz..... sa pole ainuke kes sellist otsibIcon_biggrin
Ma juba pea aasta uurin ja puurin igalt poolt aga suht tuuga nendega.... Ma ei kujuta ette kas meie Rein loobub sellest nii lihtsaltEusa_whistle
Ja Siim, kui vahetamiseks läheb, siis ma oleks huvitatud sinu difrist, kui üle peaks jääma !!!


Et kaht ratast korraga liigutada, on vaja ASD difrit + süsteemi (mis on päris keeruline). Hüdropumbast ainult abi pole.

Sisude kohta ei oska 100% rääkida, aga näiteks 1-gen suurema ülekandega(väiksem sisu ilmselt) difri sisu on vahetatav W124 väiksema korpuse sisuga. W124 suurem korpus on siis 24-klapistel bensukatel, kas ka diislitel, ei oska öelda, sest pole nendega tegelenud.
Aitähh kaasamõtlemast Icon_biggrin
Kui asd peale saamine keeruline siis jätan selle osa välja.
Nuputan siis seda varianti edasi et kuus mul ainult linnaauto poleks...
Mõistlikuma maantee pöörde jaoks oleks mul vaja siis v8 difrit mõne teise126 alt ning teist tahhoka ja spido kella (et nende näidud õiged oleks)?
No küsida ikka võib. Tean et tefka ta on eriti veel minu variant mis asd-ga. Kes otsib see leiab.
124 Diislitel on suure korpusega difrid, ainult 2,0D on väikese korpusega. Kuid jällegi, tehase takso versioonil on ka 2,0D differ suures korpuses!
Mul on 2-gen W126 2.65 differ, see muidugi ASR`iga.

W124 300 turbodiisel (108kW) oli väikse korpusega kusjuures, sai mingi aeg 300TD swap 320B vastu tehtud.

Väike differ: (laagrid on stopperrõngastega)
[Pilt: 86-87-Mercedes-300D-300TDT-300TD-W124-Di...876440.jpg]

Suur differ: (laagriflantsid käivad poltidega)
[Pilt: 12h-300x266.jpg]
Kuidas selle ABS difri toimetamine käib? ABS andur(id) difri sees? Kas mõlemas veovõlli poolses otsas?
Teise ülekande arvu puhul ABS ei hakka arvama, et esi ja tagarattad erineva kiirusega pöörlevad?
Kui on ASR`iga, siis 2tk difri sees, kui ASR`ita, siis 1tk kardaani poolses otsas.

ABS`il on savi, mis ülekannet sa kasutad (võibolla teoorias mitte, aga praktikas küll)
Selge, tore teada! Icon_rolleyes

Teooria ja tegelikkus ei lähe ka siis kokku, kui 1 andur kardaani poolses otsas:
Kui panen taha suurema ümbermõõduga rattad siis see peaks olema ju kardaani poolt mõõtes samamoodi erinevus nagu see, et tänu teisele ülekande arvule pöörleb ratas difriga võrreldes nüüd kah teise kiirusega. Icon_biggrin Icon_twisted

Kui taha panen suurema ümbermõõduga rattad, siis saan ju ikka abs tule põlema? Rolleyes
Jätkan uute teoreetiliste mõtisklustega:

Kui teha hoopis nii, et vahetada difri asemel kast Rolleyes

Kas 5-käiguline automaat istub 603 mootori otsa?
Selline kast oli vist pikem kui neljane ja alla panekul vajaks lühemat kardaani?

Neljase automaadi neljas on otsekäik ehk ülekandega 1:1? Palju viiese automaadi viies on?
(Seda teades saaks ligikaudsed tulevased maantee pöörded välja arvutada ja otsustada sellise tegevuse mõtekuses)
Istub küll. 5-käigulise jaoks on vaja ka tsipa elektroonikat. Muidu vahetab kolmandalt viiendale, neljas jääb vahele.
"safe mode`s" ei lülitata 5-ndat käiku.

Juhtplokke on 2-tüüpi. E-klassilt pärit uuem ja suhtleb üle CAN`i. 300-24`lt pärit on vanem ja lihtsam.

Mida on vaja, et kast töötaks normaalselt:

Kiiruse signaal
Pöörete signaal
Gaasiklapi asendi andur (diisli puhul saab panna ta kuhugi suvalt hoovastiku külge), selle leiab VAID 300-24 mootorite küljest, mis varustatud 5-ATM kastiga.
MAP andurit, et saada aru koormusest (ühesõnaga vaja mingit bensuka kommutaatorit, kust võtta signaal)
+ mõned asjad veel.

Eriti palju pööret alla ei saa, kuid midagi ikka.

Edu!
Tänud info eest Hents!

Mõtlesin seda vanemat tüüpi just. Tal on ka ikka neljas otsekäik, või käigud lühemad lihtsalt?

CANga läheks auto liiga keeruliseks, see masin aga jääb selliseks lihtsamat sorti süsteemidega autoks. Pole nii uhke toorik, et ülearu keerulisi süsteeme peale aretada. (See aeg tuleb ka kindlasti kunagi mõne vana põneva toorikuga 3L 130kw turbodiisel punni mootori, automaadi ja elektriga )

See neljanda vahele jätmine kehtis vana viiese kohta või ei osanud vana ilma elektroonikata 5. sisse panna? Kas vanade 5ste kastide käiguvahetushetk on ka trossi kruvides muudetav (ka ka sel hetkel kui 1 käik 5st ei toimi) ?

Ega difri plaan pole ka veel maha maetud, tuleb kaaluda erinevaid võimalusi, lähtudes sellest, et autot liiga uimaseks ei muuda.

Peab ütlema et vana auto on ikka pagana hea asi auto ehituse ja tööpõhimõtete tundma õppimiseks Icon_biggrin
Neljas on ikka otsekäik ja viies veidi kiirendav, vahe neljasega suht väike.

Vana süsteemi on jah lihtsam aretada, uuemat ilmselt ei saagi tööle.

Jep, neljanda vahelejätmine kehtib mõlema kohta, kast on ise sama.
Muidu on 4ne ja 5ne ATM samad, vaid 4-5 käiguvahetus toimub mingil määral elektrooniliselt, st iseenesest mehaaniline, aga elektroonika juhib ilmselt mingit klappi vms.
Tegelt endal sama mõte vahetada differ.......... samamoodi all bensuka oma......... ja diisel aiste vahelIcon_confused
Spidokas valetab ca 8kmh - 100kmh ´ga võib radarisse minna Icon_razz