Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: w124 automaatkasti õli ja filtri vahetus.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere!

Plaanis käigukasti õli hakata vahetama. Oksab keegi täpselt seletada asjade käiku?
Käigukasti nr pole veel vaadanud. Aga tegemist on m103 mootoriga ja masin on aastast 89. Kast on 4 käiguline.(1,2,3+D)

Üldine protsess vist selline, et
1. Alt õli välja. Nii kastist kui torqe converterist, vastavate avade kaudu siis.
2. Kasti põhi ära alt. Vana filter ära uus asemele. Kokku.
3. Niipalju kui õli välja tuli, tuleks pealt tagasi kallata.

Ühes teemas oli kirjas et nii ei saa kogu vana õli kätte. Ja mingi selline variant, et käigukasti õli jahutuse torude kaudu saab vana õli välja pumbata?

Et kõik täpsustused ja õpetused teretulnud.
Kui sul endal kogemusi pole vastava töö jaoks jäta järgmine nädalavahetus grill+õlu ära ja leia profid sellise töö jaoks.

Kokkuvõttes tuleb odavam.(hilisem kasti remm. on suht kallis lõbuBig Grin)

Edud.
Janek.
Pole see 124 kastiõli vahetus nüüd mingi kosmoseteadus.
Sisse läheb 7l. midagi. Sooja, töötava mootoriga peab olema varda ülemise kriipsuni.
Kallad umbes 3L. siise ja siis mootor tööle, peale seda kallad edasi, muidu hakkab kasti tuulutusest välja ajama.
Toidupoest osta omale pisike trehtel ka valmis.
(04-05-2011, 06:27 AM)Laur Kirjutas: [ -> ]Pole see 124 kastiõli vahetus nüüd mingi kosmoseteadus.
Sisse läheb 7l. midagi. Sooja, töötava mootoriga peab olema varda ülemise kriipsuni.
Kallad umbes 3L. siise ja siis mootor tööle, peale seda kallad edasi, muidu hakkab kasti tuulutusest välja ajama.
Toidupoest osta omale pisike trehtel ka valmis.
Kas see jutt käib nüüd siis selle kohta kui õlijahutus radika kaudu vahetada?
Ja kummast torust (ülemine/alumine radika küljes) õli välja tuleb? Ning kas uus filter läheb enne või pärast kasti?
Sellel autol on hüdrotrafo all väljalaske kork, pole vaja läbi radika torude midagi ajada.
Lased kasti õlist tühjaks, siis otsid trafo punni üles, lased selle ka kuivaks.
Keerad kasti põhja alt ära, vahetad filtri ja tihendi ära, keerad põhja alla tagasi. Keerad trafole ka punni ette tagasi ja asud õli valama, nii nagu üleval pool kirjeldasin.
Kasti põhja tagasi keerates pole mingit vajadust seda loomamoodi kinni väänata.
No siis selge.
Lugesin kuskil selle looma moodi kinni väänamise kohta kah.
Et nii võib tihendi ära rikkuda.
Peaks olema trafo ja kasti põhja punnid 14Nm ning põhja kinnitus poldid 7-8Nm sõltuvalt kasti tüübist.
See torude kaudu vahetamine tekitaski minus segadust.

Tänud info eest.
Kui tehtud saan siis annan teada kuidas läks.
Vaata et sa hüdrotrahvot kruvikeerajaga õiges suunas keerutad (mootori pöörlemissuunas) kui väljalaske punni otsid.
Mis juhtub, kui vastupidi keerata? On kastis midagi purunemas?
(05-05-2011, 10:09 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Mis juhtub, kui vastupidi keerata? On kastis midagi purunemas?
Kastis mitte, küll aga mootoris. Keti pinguti on keti liinis alati viimane komponent. Pärast tedas pole ühtegi jõutarbijat. Kui nüüd vastupidi keerama hakkad, siis esimesena pingutub keti pinguti vedru lõppu. Kogu keti liin lähev nihkesse ja võib kusagilt hamba üle visata. NB! ei pruugi aga võib(eriti vanade kulunud mootorite puhul.)
Niisiis. Õlivahetus tehtud ja kõik toimib. Käiguvahetused oluliselt sujuvamad. Ja kahtlane susin-sirin tugeval kiirendamisel on kah kadunud.
Märgin ära siis asjade käigu juhuks kui keegi tahab veel iseseisvalt sellist tööd ette võtta.
Filtri ja tihendi komplekt koos 6liitri ATF Dextron II õliga maksis 50 EUR-i Nüüdseks siis juba LAKI tn MB varuosade poes

Enne alustamis tuleks käigukasti õli soojaks sõita. Voolab paremini.
1. Keerata trafot kruvikeerajaga mootori pöörlemise suunas kuni leiad õlikorgi.
2. Avad nii trafo kui käigukasti õlikorgi ja lased mõlemad tühjaks voolata.(Järjekord pole oluline, ise alustasin trafost.)
3. Seejärel avad 6 poldiga kinnitatud käigukasti õlivanni. (Ettevaatust see ei jookse õlikorgist täiesti tühjaks.)
4. Seejärel eemaldad vana õlifiltri mis on kinnitatud kolme ristpeaga kruviga.
(Ettevaatust ka seal, sest see ei voola õlist ise täiesti tühjaks.) Seejärel paigaldad uue filtri.
5. Jälgi, et õlivanni ja kasti tihendi kokkupuutepinnad oleks kõik korralikud ja puhtad.
Ning seejärel paigalda korralikult puhastatud õlivann oma kohale koos uue tihendiga.
Jälgi et kõik õlikorgis saavad kinni.
6. Kalla tagasi niipalju õli kui kastist välja tuli. (Minu puhul ca 6.5L)
7. Käivita mootor ja vaheta kõik käigud läbi peatudes igal käigul paar sekundit.
Lase soeneda ja kontrolli õlitaset. Vajadusel lisa juurde.

Ja ongi kõik.
Loodan et ei saanud väga segane jutt.
Küsiks siia otsa, et kuidaspidi tuleb trafot keerata? Mispidi see mootori pöörlemine käib? Ja keegi oskab pildi visata, missugune see trafo õlikork välja näeb.. teaks otsida.
(11-11-2011, 11:51 AM)Lahekas Kirjutas: [ -> ]Küsiks siia otsa, et kuidaspidi tuleb trafot keerata? Mispidi see mootori pöörlemine käib? Ja keegi oskab pildi visata, missugune see trafo õlikork välja näeb.. teaks otsida.
Mootorid pöörlevad reeglina kellaosutiga samas suunas.