Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W202 C220 Püsikiiruse hoidja (cruise control)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Auto on 93.a. C220 bensukas, automaatkast ja probleem Püsikiiruse hoidjaga.
Nimelt ei tööta üldse. Otsisin internetist skeeme ja pilte, kuid üldiselt on cruise controli kohta väga väha ja vastukäivat informatsiooni.
Näiteks: milline näeb välja cruise-controli akutaator? Kas selline? Olen hakanud aimama, et antud vidin peaks pesitsema diiselmootoriga isenditel vasakul kaitsmeploki juures.
Või siis hoopis selline, koos TPS-i ja throttlebody-ga? Lugesin, et sellise jublaga häda on lintkaabli ja juhtmete ära mädanemine. Ravida saab omal käel juhtmete asendamisega.
Kas peale selle on veel mingi plokk või vidin, mis antud süsteemi töösse puutub (Aju loomulikult ka)?
Kas keegi on kokku puutunud ja oskab asjasse selgust tuua?
Sul peaks olema jah see vimmasel pildil olev püsika mootor ehk drosselklapiga ühes tükis.
Selge!
Siis leidsin veel õpetuse, kuidas ise valmistada led-diagnostikatööriist.
Tegin selle valmis, kuid katsetada saan siis, kui vaba aega tekkib. Seal juhendis on ka Cruise-controli veakoodide kirjeldused. Kui asi toimima hakkab, teen valmis kahe led-iga ja nupuga diag-tooli, mille saaks permanentselt ühendada diagnostikapistiku külge.
Kas huvitav keegi on seda motoriseeritud drosselklapp-akutaatorit lahti kiskunud - on äkki näpunäiteid, kuidas kergemini saaks?
Vabandust, et kasutan võõrast teemat, kuid tekkis küsimus, et kas w202 2,0 bensiini mootoriga 96 aasta (enne facelifti) isendil on ka see drosselklapiga ühes koos olev kiirusehoidja, ootan ka huviga õpetusi ja näpunäiteid antud jublaka lammutamiseksWink

Lisaks: mureks on autol nimelt püsikiirusega sõites jõnksutamine, pidev gaasita mängimine...

Ja siis tekkis küsimus, et kas seda võib kodugaraasis maha kerida ja lähemalt uurida ja puhastada või on vaja mingit arvutiabi?
(19-04-2011, 08:13 PM)rahu Kirjutas: [ -> ]Vabandust, et kasutan võõrast teemat, kuid tekkis küsimus, et kas w202 2,0 bensiini mootoriga 96 aasta (enne facelifti) isendil on ka see drosselklapiga ühes koos olev kiirusehoidja, ootan ka huviga õpetusi ja näpunäiteid antud jublaka lammutamiseksWink

Lisaks: mureks on autol nimelt püsikiirusega sõites jõnksutamine, pidev gaasita mängimine...
Jah, sama moodi drosselklapiga ühes tükis. Kui loeb kiirust mehhaaniliselt (trossiga) ja spidoplokis märkad kiiruse seieri vibratsiooni, siis viga kusagil seal ongi, et püsikas arvab et auto kiirus pidevalt muutub kuigi tegelikult on tegu ebatäpse kiiruse signaaliga. Võin ka eksida, kuna pole antud isendiga täpselt kursis.
Kas drosselklapp hoiab ka tühikäigu pöördeid? Selle sama mootoriga, mis cruise-controlgi? Kas keegi on lammutanud seda vidinat või on kellelgi katkine isend olemas (et algosadeks lammudada ja tudeerida)?
Lugesin välismaa foorumitest, et seal pidi olema suht tavaline asi, et juhtmed lähevad katki ja aitab uute jootmine. Kuna mul jootekolb peos püsib, siis üritaksin seda teha, kuid äkki keegi teab/on teinud seda enne?
Samas auto tühikäik on justkui korras, kuid cruise control küll ei tööta. Äkki on viga kusagil mujal...
Käisin Hordis niisama juttu puhumas ja sai räägitud ka püsikast. Drosselklapi võib võtta vabalt nelja kuuskantpoldiga tubaseks puhastamiseks. Kuid kui lahti lammutada see mootor seal sees siis selle pidi tagasi paika saama vaid arvutiga. Tüüpiline viga pidi olema see, et hammasratastele kulub selline üldine koht sisse ja uue koha õpetamisel ei pruugi drosselklapp enam funksida...enda klappi ma veel tubaseks puhastamiseks ei ole võtnud kuid kui seestpoolt puhastasin enda klapi seestpoolt karburaatoripuhastusainega ning peale seda muutus jõnksutamine natuke väiksemaks...
Nüüd on siis antud teema minu jaoks sulgunud.
Tegin siis endast kõik oleneva:
1) Puhastasin nn. drosselklapi break-cleaneriga. Midagi keerulist ei olnud - sama nagu karpade lahtivõtmine. Mingeid murdumisi ega ka katkiseid juhtmei ei avastanud. Samas toimisin, nagu UK Mercedes-Benz foorumis soovitatud ja käisin jootekolviga kõik jooted üle. Seal väideti, et põhiline häda selle aja mersudes on aja jooksul tekkivad külmjooted. Midagi viletsamaks peale seda eiläinud, ega ka paremaks.
2) Jällegi abiks UK foorum, kes soovitas püsikiirusehoidja võimendi (cruise control amplifier) avada ja jootekolbiga üle käia. Nii ka tegin. See võimendi asub minu w202-l kapoti all, seal, kus on vaakumkommutaator ja ka aju. Otse tulemüüri küljes. välja näeb vidin niisugune.
Pärast seda hakkas mullegi ootamatult päsikiirusehoidja tööle.

tänan tähelepanu eest!