Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Milline õli W124 automaat kastile
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Ahoi foorumirahvas,

Pöördun taas vanemate-targemate poole küsimusega, kuna see w124 on mu esimene 'automaat'. Niisiis, millist õli ma peaks panema kasti? Mõned ütlevad et originaal(umb 10eur/l) ja mõned et võib ka muud. Auto on W124 300D ´87
Mina tahan et vanake edasi töötab korralikult ja plaan on vähemalt lähiaastad sellega ringi sõita, seega kui nii enamus soovitab siis võin ka seda kallist originaal õli sisse panna Icon_smile
Äkki teate ka kogust?
Olen ka seda linki uurinud aga seal pole sellise aastakäigu isendit.

(23-03-2011, 12:37 PM)Karl Kirjutas: [ -> ]http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/select.asp
Kuidas ei ole?



Mercedes-Benz
200-500
300 D (1987-1992)
Engine Mercedes-Benz OM603 Capacity 7,5 liter
Filter 1,5 liter
Use: Normal
Service intervals:
Change 10000 km / 12 months
SynPower 5W-30
SynPower 5W-40
DuraBlend 10W-40


Differential, rear Capacity 1,1 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 20000 km
HP GL-5 80W-90
HP GL-5 80W-90 LS


Transmission, manual Capacity 1,5 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 20000 km
ATF Type D


Transmission, automatic Capacity 6 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 20000 km
Change 60000 km
SynPower ATF
ATF Type D


Hydraulic levelling system Capacity 2 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 20000 km
Special Product


Hydraulic brakes/clutch system Capacity 0,5 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 20000 km
Change 12 months
Brake & Clutch Fluid DOT 3/4


Power steering Capacity 1 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 20000 km
ATF Type D


Grease Points/nipples, wheel bearings, front
Use: Normal
Multi Purpose Grease


Cooling system Capacity 9 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 20000 km
Change 36 months
Coolant Maxlife AF
Coolant AF Extra
SynPower ATF on natuke ulme, 25 eur/l Icon_eek
Ausalt öeldes ma ei saa aru, milles paanika?

Kõik selle ajastu Mersud sõidavad ATF Type D õliga, see ikka täiesti inimliku hinnaga.

Mu kuuest aut. kastiga mersudest kõik seda tarbinud ja pole häda miskit.
70 eeki oli vist liiter, mul ka kuue kastis see
Kui vahetad lase ka turbiin tühjaks, sellel mudelil punn olemas kus õli välja lasta.
Kuid siis vahetuseks 7+ liitrit...
Synpower(25€/l) on lihtsalt ulme mida leht soovitab. Jah- 6 eur ok, 10 eur ok. Tean et tuleb "loputuseks" natuke rohkem varuda, 7-8 l ikka. Tuleb vist siis MB originaali juurde jääda. Icon_smile
236.10 on parim õige õli. Vanasti pandi ka viletsamat nagu 236.1/6/7/81/9. Võib panna ka 236.8/12
(23-03-2011, 08:59 PM)R129 Kirjutas: [ -> ]236.10 on parim õige õli. Vanasti pandi ka viletsamat nagu 236.1/6/7/81/9. Võib panna ka 236.8/12

Viitsid ehk lühidalt lahti seletada, millised eelised on mitu kvaliteediklassi kõrgema kastiõli kasutamisel.
Kas talvel kange külmaga vedelam, vähendab libisemist, kulumist või käigud lülituvad kuidagi vähem tuntavamalt vms?
jälgin teemat ja mõtlen, et kui omal oleks olnud plaan käikaris õli vahetada siis oleksin dextron 2 sisse uhand ilma, et kellegilt miskit küsind oleksIcon_cool
kas üldse on vahet kas dexrton 2 või ATF Type D Icon_question
Vähem tuntav vahetus oleks väga pro, samas tahan et see masin veel mitu aastat sõidab Icon_smile Hakkas meeldima.

(23-03-2011, 10:04 PM)ReinGSM Kirjutas: [ -> ]
(23-03-2011, 08:59 PM)R129 Kirjutas: [ -> ]236.10 on parim õige õli. Vanasti pandi ka viletsamat nagu 236.1/6/7/81/9. Võib panna ka 236.8/12

Viitsid ehk lühidalt lahti seletada, millised eelised on mitu kvaliteediklassi kõrgema kastiõli kasutamisel.
Kas talvel kange külmaga vedelam, vähendab libisemist, kulumist või käigud lülituvad kuidagi vähem tuntavamalt vms?
Uuem õli on parema kuumakindlusega (ei kärsa nii ruttu läbi), samuti on tal parem viskoosus külmalt.

Väike ülevaade erinevatest DEXRON klasside õlidest.
Type A
Suffix A (A)introduced in 1957; invalid
DEXRON (B) introduced in 1967; invalid
DEXRON II © introduced in 1973; invalid
DEXRON II (D) introduced in 1981; invalid
DEXRON II (E) introduced in 1991; invalid
DEXRON III (F) introduced in 1994; invalid
DEXRON III (G) introduced in 1997; invalid
DEXRON III (H) introduced in 2004; invalid
DEXRON VI (J) introduced in 2005; mandatory since 2007
ise valan DEXRON 2/3[/i]
DEXRON 2 C ning DEXRON III H vahe on piltlikult öeldes sama mis W123 ning W203 Smile
''236.10 on parim õige õli.'' Hinda?
10€ liiter