Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W124 E300 diisel geneka rihm vibreerib kohati liiga palju - korras.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tervitus


Masinaks W124 E300 diisel, 94a. Vahetasin nädal tagasi veepumba rulliku ja pingutusrulliku. Kuna veepumba rullik oli natukene väiksem kui eelmine siis panin ka 2080 pikkuse rihma asemele 2050 rihma ja arvan, et lühemat nagu enam ei kannataks panna. Nüüd tekkis selline küsimus, et kas rihm tohib pealt niipalju üles alla käia? Käib ta üles alla just joonisel näidatud kohast. Mul on tunne, et rihm ei ole ikka korralikult pingul. Vahepeal on rihm sellestkohast ilusti paigal kui ringi käib aga vahepeal loperdab pealtpoolt üles alla suunas ja ka nagu kaheksat. Kas viga võib olla selles, et rihma pingutusamort või siis vedru on läbi? Pingutusrulliku ratas ka natuke käib üles alla suunas aga vähe. Pingutusrulliku amort on alt õline ka, ei tea kas siis oma töölepingu lõpetanud?
[Pilt: 190E.jpg]


Mida teadjamad oskavad sellepeale kosta?
Kui amort õline siis leping läbi jah ja kui nüüd kiirelt ei reageeri lõpetab lepingu ka roolivõimendi pump.
Selge aga kas see amordi vahetus lahendab ka rihma pingutus probleemi või on selleks vaja ka vedru vahetada?

To Laur: Kuskandis sa asud Vasalemmas, vb saaks näidata oma masina genekarihma käitumist sulle, sest kuigi panin 2080 rihma asemel 2050 on ikka tunne, nagu rihm oleks lõdva ja ei pingutuks äraIcon_sad...
Vahetasin just samal põhjusel hiljuti roolivõimupumpa ja sai ka rihmapinguti terves tükis ära vahetatud nii,et seda hoiatust tasub tõsiselt võtta.Uue pumba hind tahtus selili lennutada autopoes,otsisin ja sain kasutatud mõne kümbiga aga pole vaja seda jama.
(19-03-2011, 11:09 AM)eastpak Kirjutas: [ -> ]Selge aga kas see amordi vahetus lahendab ka rihma pingutus probleemi või on selleks vaja ka vedru vahetada?

To Laur: Kuskandis sa asud Vasalemmas, vb saaks näidata oma masina genekarihma käitumist sulle, sest kuigi panin 2080 rihma asemel 2050 on ikka tunne, nagu rihm oleks lõdva ja ei pingutuks äraIcon_sad...

Kui rihm õieti peal ja genekas ei vilise, siis on piisavalt pingul.
Rihm on õieti peal ja genekast vilinat ei kostu. Vabakäigul on rihm vait, kui aga pöörded 2000 peale tõsta, siis hakkab kiuksumine pihta. Eelmise contitech rihmaga sain sõita nädal aega. Seejärel vahetasin veepumba rulli, sest sellele oli keegi kunagi täkked sisse löönud mingil põhjusel, vahetatud sai ka pingutusrullik. Nüüd seoses kahe rulli vahetusega otsustasin jälle uue rihma panna. Uue Dayco rihmaga olen nädalakese sõita saanud ja eile hakkas kiuksumine pihta. Seepärast selle pingutamise kohta küsisingi, et kas see kiuksumine on põhjustatud sellest, et rihm ei ole ikkagi liiga pingul kui vaja või mis haigus see on? Ise ei tea enam mis teha, ma ei usu, et mingi rulliku viga, sest kui mingi X rulliku laager oleks läbi siis see kigiseks ju isegi uue rihmaga...
ja on ka nii olnud, et võtad rihma maha ja paned ta teisipidi peale ja ongi vaikusIcon_eek


lisan veel, et teisipidi ei ole pahupidi, vaid, et rihm jookseks teistpidiIcon_biggrin
(19-03-2011, 03:44 PM)joristaja Kirjutas: [ -> ]ja on ka nii olnud, et võtad rihma maha ja paned ta teisipidi peale ja ongi vaikusIcon_eek


lisan veel, et teisipidi ei ole pahupidi, vaid, et rihm jookseks teistpidiIcon_biggrin

Noh jah...seda kirjutas ühes oma teemas ka klubiliige V6sa aga peale mingi teekonna läbimist oli asi olnud ikka sama nagu enne rihma teistpidi panemist. Niiet sellest pole väga kasu!

-----

Igatahes madalatel pööretel käitub rihm väga veidralt, kõrgematel on rihma töö visuaalselt normaalne.

http://www.youtube.com/watch?v=QW5tFuVaYBY
kurat see video ikka päris kole vaadataIcon_sad lähen varsti oma neljaga sõitu ja vaatan kas mul ka rihm sedasi laperdabIcon_rolleyes

nagu arvasingi, sellist laperdamist mul pole.
http://www.youtube.com/watch?v=bp2QCVrg_us
(19-03-2011, 05:21 PM)eastpak Kirjutas: [ -> ]Igatahes madalatel pööretel käitub rihm väga veidralt, kõrgematel on rihma töö visuaalselt normaalne.

http://www.youtube.com/watch?v=QW5tFuVaYBY

Mul tegi V220 rihm täpselt samamoodi, kui geneka rihmaseib kutu oli. Leevendiga seib, 2400 eesti oma raha maksis.
LeevendigaIcon_confused see siis mingi siduri moodi asi või? olen kuulnud, et uuematel autodel on jah mingi eriline (ja loomulikult kallis) rihmaratas, et kui mootori seisma paned siis generaator saab inertsiga edasi käiaIcon_rolleyes
(19-03-2011, 07:52 PM)joristaja Kirjutas: [ -> ]LeevendigaIcon_confused see siis mingi siduri moodi asi või? olen kuulnud, et uuematel autodel on jah mingi eriline (ja loomulikult kallis) rihmaratas, et kui mootori seisma paned siis generaator saab inertsiga edasi käiaIcon_rolleyes

Vabajooksusidur peaks jah, asja nimi olema.
noh enivei w124 seda õnneks poleIcon_cool
Mu omal on näiteks.
Täna ei jõudnud autoga tegeleda aga homme võtan rihma maha, panen om606 veepumba rulliku tagasi(praegu on om603 oma, mis on väiksema diameetriga), siis peaks 2050-se rihmaga asi veelrohkem pingule jääma kui praegu. Eks siis annan teada, kas rihm pingutus ära, vastasel juhul tuleb pingutussüsteem ära remontida uute detailidega.
Täna võtsin geneka rihma ära ja panin 606 veepumba ratta, peale seda enam 2050 rihm peale ei läinud. Ratas maha ja uuesti 603 peale, järgmiseks sammuks pinguti amort maha. See oli omadega ikka täitsa läbi, käis suht vabalt edasi tagasi ja alumine puks logises. Uue amordi soetasin 27 euroga. 15 minutit tööd ja olen tulemusega väga rahul.


Vana amort: http://www.youtube.com/watch?v=QW5tFuVaYBY

Uus amort: http://www.youtube.com/watch?v=oUzlb8JDDhk
nüüd käib nagu mulDoubt kas amort tõesti nii kallisIcon_eek mul üks läks kõige mootoriga kaaluleIcon_sad
(19-03-2011, 03:12 PM)eastpak Kirjutas: [ -> ]........ Seejärel vahetasin veepumba rulli, sest sellele oli keegi kunagi täkked sisse löönud mingil põhjusel.

Need täkked tulevad torutangidest, millega hoitakse rihmaratast kinni kui ventilaatori polti lahti keeratakse. Icon_biggrin
(19-03-2011, 01:08 AM)Laur Kirjutas: [ -> ]Kui amort õline siis leping läbi jah ja kui nüüd kiirelt ei reageeri lõpetab lepingu ka roolivõimendi pump.

Minul selline küsimus, et mismoodi katkine rihmapinguti amort roolivõimendi pumba ära lõhub ning milles see väljendub. Endal küll w124-l amort õline pole ja tundub esmapilgul korras olevat aga roolivõimendi pumba kinnituskronsteini on mitmetesse kohtadesse ilmunud praod. Kas viga ongi rihmapinguti amordis?