Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: 2,5 td 91a. automaatkasti ja mootori probleemid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere

Peale külmasi ilmasi ilmusid mootori töös mitmed probleemid, mootoriks on 2,5 turbo diisel aastast 91 aasta pluss automaat käigukast
Esimeseks ehk peamiseks probleemiks on käikude vahetus on läinud VÄGA kõvaks, eriti jõulise nõksuga vahetab esimese teisele kuid ka teiste käikudega on probleem. Mulle tundub, et käigukast vahetab käike normaal sõidul liiga kõrgete pööretega 3000 pööret ja enamgi. Eile kontrollisin käigukastiõli nii seisva kui ka töötava mootoriga käigukang oli P asendis õli tase oli väga palju ülenormi. Pole puutund kokku aut käigukasti õliga kuid tundus OK ilus läbipaistev ja punane. Sõitsin eile 35+35 km nõnda ja sümptomid jäid samaks õues oli ca -2...-6 C
Täna lõunapaiku autoga sõites olid sümptomid peaaegu kadunud kuid nii räigelt käike ei vahetanud õues +2 C sai normaalselt sõidetud ca 20 km. Pealelõunat panin auto käima ja sümptomid olid tagasi õues oli natukene külmem -2...-3C sõitsin 40 km.
Kui õues olid päris krõbedad külmad siis sain auto kuidagi õues käima, siis vahetas käike kõmaõliga kehvalt (libistas) kuid kui õli läks soojaks oli kõik norm. Ei pööranud siis probleemile tähelepanu kuna selliste külmadega on õli olulisemalt paksem.
OK see käigukastiga

Peale külmi ilmasi hakkas mootor käivitades puterdama ja ei käi ühtlaselt. Samas tundub, et mootori on vähe jõudu see tunne on subjektiivne ja võib olla ka käigukasti mitte korrektse töötamise põhjus.

Sarnaselt käis mootor ka suve hakul st, et madalatel pööretel ei tahtnud käia siis käisin suur-sõjamäel ja tuntud head mehed leidsid kohe vea ülesse või peaaegu. Ühesõnaga toona oli see vist Joonas kes pani käe esimese pihusti peale ja sealt tuli õhk läbi väitis et pihusti lahti kuid lahti ei olnud vaid oli pihustipesa (või mis selle nimi on?) tihend läbi. Tollal sai kõik need tihendid äravahetatud. Kuid sümptomid on väga sarnased.

Natukene mootori ajalugu
Käigukasti õli vahetatud ca 6 aastat tagasi
Pihustid remonditud aasta tagasi.
Õhufilter vahetatud aasta tagasi.
Küttefilter vahetatud aasta tagasi.
Huvitav on see, et enne neid probleeme sai just paak täis pandud. Igale paagile olen lisanud Karla Auto diislilisandit. Tookord tankides oli karla auto lisandi täiesti paks mida soendasin salongis vedelaks.

Arvan, et keskmiselt kuus sõidan 1600 km suvel rohke talvel vähem

Tuli küll pikkjutt kui kust ja mida vaatama hakata?
(02-03-2011, 11:25 PM)CarlosSQ Kirjutas: [ -> ]Käigukasti õli vahetatud ca 6 aastat tagasi
... keskmiselt kuus sõidan 1600 km suvel rohke talvel vähem

Ehl siis kastiõli sõitnud umbes 115000km.
MB Manual soovitab linnaautodel kastiõli 30000km pealt vahetada (ilma filtrivahetuseta), koos filtriga vist oli 60e pealt...

Siit tekib vaid küsimus, et kas kasti tahad kokku lasta kõva pauguga või sujuvalt ja vaikselt ära suretada...Eusa_pray

Tänapäevaste, hirmkallite nö eluaegsete õlide "eluiga" on umbes 100 tuhat km-i...
Kõigepealt saa lahti sellest paagitäiest. Kui järgmise paagitäie ja uute filtritega kah käia ei taha, siis mine taas diislimeeste juurde.

Kas küünlad on korras?
Kas filtrid ikka läbi käivad?

Käigukastiõli vahetusega on nüüd küll juba kiire... Mõistliku hinnaga ja hästi teeb R129, kuid odavalt saab ka mujal. Lihtsalt tollelt kodanikult saab kauba peale hulga soovitusi edaspidiseks. Ning tegeliku kastirikke korral on temast ilmselt kõige rohkem abi.

Kas KD töötab korralikult (vahetab alla ja hoiab kuni 4+ krpm käiku sees)?
Tänan kõiki soovituste eest!

Sain probleemidele väga lihtsa lahenduse kui käisin Lesvenis nimelt võtsin viimaste külmadega autolt ööseks aku maha ja tõin sooja. Kas akut maha võttes või peale pannes olin tõmmanud ühe vaakumvooliku lahti. Lesveni härra (nime ei tea) vaatas 3 minutit kapoti all ja pani selle vooliku tagasi ja probleemid kadusid.

Suured tänud Lesveni rahvale, proovin lähipäevil sattuda sinna kanti ja toon tänutäheks midagi