Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Mure w202 kompressor Mercedesega kiirendusel
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Sai hiljuti soetatud C200 98a 2.0 141kW kompressoriga MB. Auto eelmise omaniku käe all läbinud korrapäraseid hooldusi Silberautos, viimane oli küll 1,5a tagasi aga enne seda kõik tsekid ja remonditööd paberil. Käivitub hästi, sõidab hästi, mingeid pöörete kõikumisi vms ei esine, tõmme ühtlane. Kuna teed oli üsna sopased ja seda õiget kiirendust ei õnnestunud ennem proovida kui täna. Kiirendas hästi aga siis tekkis justkui sein ette ja auto hingest kinni, ehmatasin ise ka ära, et mis jama nüüd ja tõmbasin paremale äärde. Kohapeal pöörded tiba kõikusid. Suretasin siis korra välja ja uuesti käima, üritasin esimese käiguga liikuda, algul veab kohapealt minema küll ja siis jälle tõmbab hingest kinni, sedasi paar kolm korda, kuni sain juba hoo sisse, natuke jamas ka teise ja kolmandaga nii, kuid siis kadus jama ära ja sõitis jälle sujuvalt. Kui oleks tegu diisliga ja sellise külmaga arvaksin, et kütte kättesaamisega probleem ja tahaks ehk filtrite ülevaatamist. Niipalju veel, et viimase sügisest saati pole midagi temaga tehtud ega hooldatud, vb enne sügist ka pool aastat. Lisaks auto oli viimased kuud seisnud, nädalas kord ehk käivitatud ja sõidetud, kuna polnud tarvidust lihtsalt. Ehk keegi hea inimene oskab suunata?
Mina oskaks suunata testri alla.
Täna sai proovitud jälle. Enne seda sai paak täis võetud, to kord oli enam vähem tühi, kui poovisin. Seekord polnud nagu midagi, hing jäi sisse. Veojõu kontroll oli väljas, täpselt ei mäleta mis eelmine kord oli, kas võib olla, et kui veojõu kontroll sees, et sellepärast punnitas vastu, ega luband liikuda?
Veojõu kontroll punnib ainult siis vastu kui ASR vüi ESP tööle hakkab, ehk kollane kolmnurk vilgub.

Viga võib ka olla paagis olevas pumbas vms, kui sümpomid just täis paagiga sõites ära kaovad.
Kui sa pole varem tunda saanud, mismoodi ESP gaasipedaali nö "blokeerib" siis pääsesid ehmatusega ja see nii peabki toimima. Su jutust saan küll aru, et andsid lappi - ratas tahtis kraapida, sest oli libe ja ESP sekkus. Pöörded jäävad ülesse aga auto ei kiirenda, nii, kui tekib uuesti parem pidamine jätkab auto kiirendamist. Kelladeplokil vilgub kollane kolmnurk, mis annab teada selle süsteemi rakendumisest. Välja lülitad, siis põleb ta koguaeg .

Kui aga konkreetselt puterdab ja turtsub jms siis on muidugi teine asi. Õhukulu lugeja on kõige tavalisem viga, mis seda põhjustada võib.
On küll esimene auto veojõukontrolliga. Kuid hiljem, kui seisma olin jäänud imelik, et siis normaalselt liikuda ei lasnud. Peale seda olen veel proovind ja kõik korras olnud. Pöörded pole ka täpselt 800 koguaeg, natuke kõiguvad selle ümber, kuid imevähe. On see normaalne või hakkab mingi asi lõppema?
Mis mõttes ei lasknud normaalselt liikuda? Startimise kohta käib sama jutt üldiselt, mida ennegi rääkisin... praegu on ju libe. Pöörete kõikumise võivad põhjustada mitmed asjad, kompressormootoril võib näiteks seda teha EGR-klapp (minul nii on, pole laiskuse tõttu viitsinud vahetada). Mine Lesven OÜ ja saad oma mured ilmselt seal murtud.
Ma ei saa aru kuidas inimeste seletamise oskus on nii erinev. Mis tähandab auto ei liigu korralikult - see on samasugune väide kui ütled arstile et ei ole hea olla. 162 postitust lubavad eeldada, et TanelK ei ole mingi kollanok siin foorumis, aga selle sümpomi seletamine on ikka küll väga nigel. Lihtsalt ei ole võimalik sellise jutu peale aidata kahjuks.
Kas autol on kollane kolmnurk mis süütega põlema süttib? Kas see vilgub kui kiirendad? Kas kiirendad jää peal. Kas, kas, kas ....
Teede olud old sellised, et rataste osa teest oli must ilma lumeta ega jääta, keskelt sopane. Tegin möödasõitu ja sai vajutatud natuke rohkem, selleks, et möödasõitu teha, pidil läbima sopasemat osa, milletõttu hakkas ASR tööle, pidigi hakkama. Kiirendus toimus vastassuuna vööndis, kus oli samuti rataste jagu pinnakate heas seisus. Kiirendasin, tõmbasin oma sõidusuunda tagasi läbi tee keskel oleva sopa, natuke oli ASRi mängimist seal tee keskel. Kui olin jõudnud oma sõidusuunda tagasi oli kõik, autol hing kinni, litsusin gaasi põhja viies käik sees ja auto ainult pidurdas hoogu, pinnas oli OK, tulukesed ei vilkund. No eks ehmatas ära selline asi, ja tõmbasin tee äärde, seiskusin. Peale väikst toibumist ja mõttelendu, et mis see nüüd oli, üritasin jätkata teekonda, normaalselt kohaltvõtuga. Esimesed meetrid olid OK ja kui pöörded tõusid tõmbas hingest kinni, enne, kui teist käiku sain sissegi panna. ASR unustage ära siin. Sedasi paar kolm korda jamas, kuni sain teise käigu sisse, siis jamas tollega ka veidi, kuni lõpuks saavutasin normaalse sõidukiiruse. Umbes 500m ja auto sõitis võib öelda, et normaalselt. Talda muidugi andma ei hakand, kuna lootsin koduni välja vedada. Oli mis ta oli, enam seda pole esinenud, katsetan järgmine kord jälle, kui kütet paagis vähem nagu siis oli.
No ma ei saa aru, kui sa ise juba aru saad et ASR ei mängi rolli, siis miks sa seda üldse sisse tõid. See jätab ju mulje, et sa ei jaga üldse "matsu" (mitte halvas mõttes) ja küsid niiöelda sellised asju mis peaks kohe selged olema. Küsimuse peale, kas veojõukontrol ..... hakkabki foorumi lugeja mõtlema, et äkki kasutaja ei saa aboluutselt aru mis asi ASR on ja sedasi selline segadus tekibki.
Ilmselt on pill peale kiirendust avariis mis on tavaline asi ülelaadega autode puhul. Mida sa selle teadmisega peale hakkad? Lähed diagnostikasse. Seda oleks võinud tegelikult kohe teha. Küsimused - a´la mis viga, remondin ise, nõuavad teemaalgatajalt ikka päris keskmisest suuremaid oskusi autodega + vajalikud seadmed. See omakorda aga tähendab, et see küsimus ei jõua kunagi foorumisse, sest kodanik juba ise putitab ning mõtleb.