Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: MB ML320, W163, 2003.a - thunder
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere!
Nüüd on mul siis aeg mercedesega tutvuda. Olen eelnevalt omanud hunnik forde, chryslerit, 2 jeepi, pontiaci, 2002.a 7. seeria BMWd, BMW 750i jne. Eelmiseks autoks oli 94.a jeep grand cherokee 5.2 V8, aga kuna maastikule ma eriti ei sattu ja 15l/100km kohta on maanteel ka liig, siis saigi ökom ja uuem auto vaadatud. Olen 800km sõitnud mercedesega ja hetkel tundub et üle 10-11 liitri sajale ei kulu. Ei oska täpsuses kommenteerida. Aga eks aeg näitab milliseks küttekulu jääb.
Huvitav on see et auto on 7.03 mudel, aga 3.2 mootoriga, sel aastal hakati tegelikult 3.7 motot pakkuma 3.2 asemel.
Eelmine omanik on sõber mul ja tean et ta on autol vahetanud: generaator, esiklaas, porilapakad, kõik pidurikettad-klotsid, õlid.
Mulle on jäänud vahetada xenon pirnid, rehvid ja teha värvitöid väheke-auto siiski uuena ostetud ju Eestis ja sool jne teeb oma töö. Õnneks enam see auto Eesti pinda eriti ei puutu ja liigub ringi lääne-soomes.
Lisasid on autol palju, küll aga ei ole nt reisiarvestit-oskab keegi selle kohta öelda et kas sellist asja ei pakutudki, või on mul see tellimata varustuse nimekirjas?
Üldiselt olen autoga väga rahul.
Pilte:
[Pilt: 175283033a4593_l.jpg]
[Pilt: 17528365ad9abc_l.jpg]
[Pilt: 175283778e5892_l.jpg]
Sry et veic OT kuid kaua Eesti nriga Soomes vöib söita kui oled Soome sissekirjutusega? Olen kuulnud et kuni 6 kuud peale mida peab korra Eestis käima ja siis pöhim uuesti kuni 6 kuud?
tere tulemast "atu" klubisse Icon_razz

OT: Kas keegi teab miks enamus 2000+ väljakaskeaastaga mersud A tähega algavad?
Mitte väljalaske aastaga pole asi seotud, vaid arvele võtmise kuuga/aastaga Eestis nii nagu ka numbrimärgi viimane number näitab arvele võtmise kuud-hiljem ülevaatuse kuud.
Tere.
Auto on 07.2003 esmaselt registreeritud ja seda eestimaal. Võimalik et sellest ka ATU nr märk. Soomes aga selle 6. kuu kohta ei oska kaasa rääkida, enamik autosid pole mu käes niikaua kestnud. Eks näis kauaks seda on, siiani tundub täiuslik variant mulle. Ehk siis tulevikus kirjutan auto soome registrisse. Kuskilt lugesin et nö kaasvarana vms võib eestist auto tuua ja ilma autoverota enda nimele arvele võtta, aga siis ei tohi mingi aja seda müüa-nii olen kuulnud, eks on aega uurida.
Tehtud töödest rääkides, siis olen teind niipalju et porilapaka kruvisin külge ühe ja tagakojamehe vahetasin välja. Kokku sõidetud autoga u. 1000km nüüdseks.
(24-01-2011, 11:57 AM)nostromo Kirjutas: [ -> ]Sry et veic OT kuid kaua Eesti nriga Soomes vöib söita kui oled Soome sissekirjutusega? Olen kuulnud et kuni 6 kuud peale mida peab korra Eestis käima ja siis pöhim uuesti kuni 6 kuud?

Sorry OT, aga soome sissekirjutuse korral sa ei tohi meetritki sõita Soome territooriumil eesti registris oleva autoga. Turistina on aastas 6 kuud.
Natuke ikka võib teatud puhkudel. Huvist vaatasin Soome tolli lehele aga väga täpselt aru ei saanud.

Samas idee, mida võiks uurida- rendiauto kasutamine välisriigis!
Auto on firma nimel, niiet minul ei tekki sellega mingeid probleeme sõitmisel. Nö tööauto siis soomlaste jaoks. Nii võib sõita.
Soomes võib soome sissekirjutatud kodanik sõita ainul soomes registreeritud autoga, välja arvatud juhul kui auto kuulub lähisugulasele ja omanik viibib autos. Nii väidab www.tulli.fi ja olen ka ise tolliametnikega sel teemal vestelnud.
(24-01-2011, 11:40 PM)thunder Kirjutas: [ -> ]Auto on firma nimel, niiet minul ei tekki sellega mingeid probleeme sõitmisel. Nö tööauto siis soomlaste jaoks. Nii võib sõita.
Ise sõitnud oma autodega samamoodi 2006-ndast aastast. Seadus lubab seda juhul, kui sa oled nn.renditööline või siis oled üldse Eesti firma alluvuses.
Kui maksad verot/maksud Soome ja töö-andjaks/palgamaksjaks otse Soome firma ei tohi sa EV numbritega autoga meetritki sõita. Esimene kord toll hoiatab, teine kord võetakse auto ära ja esitatakse Soome tollilt arve nn. autoverole(mis on ca 2x suurem, kui sa ise seda arvele tahad võtta).
Kusjuures on viimasel ajal ka poliisi suht kaua su tausta uurima hakanud ,kui kinni peatatakse(tollilt vist küsivad järgi, et mis kujul sa siin töötad...??)
Ma ise konkreetselt neid vero-võlgadega autosid tollilt 2tk ostnud.

(24-01-2011, 11:58 PM)mbfriik Kirjutas: [ -> ]Soomes võib soome sissekirjutatud kodanik sõita ainul soomes registreeritud autoga, välja arvatud juhul kui auto kuulub lähisugulasele ja omanik viibib autos. Nii väidab www.tulli.fi ja olen ka ise tolliametnikega sel teemal vestelnud.

JUST.
Tänud selgituste eest, kuna Soome sissekirjutusega juba pea 3 aastat ja samuti maksud laekuvad Soome kuna ametlikult Soome tööandja juures tööl siis ei jää kahjuks muud üle kui Soomest mingi pann otsida. Muidu Eestis ju odavamad ja väiksema ls (iseasi palju keritud) autod.

Samas söber kärutanud jah juba aastaid Eesti-Soome vahet oma Eesti liisingubussiga kuna Eesti firma arvel mille omanik ühtlasi ise.
Mingi uuendus siia ka siis. Sõitnud olen umbes 1500km nüüdseks, seda siis 2 nädalaga. Teinud olen:
tagumine tiivakaar roostest vabaks ja värvialla
1 porilapakas tagasi kruvitud
2 xenon pirni vahetatud
parktuledesse LEDid
Kokku 200euri kuskil. Sellest 150 siis 2 xenon pirni.
Lähipäevil uued rehvid ka vaatama.

Lisaks avastasin et autol on kõik 4 ülemist? õõtsa uued.

Eks hoian kursis mis toimub veel. Tegelikult tahaks auto kevade poole üle värvida.

LS 169800km.
Nüüd siis autol uued bridgestone rehvid all mõõdus 255/55R17. Sõita kohe palju parem, rool ei värise käes ja müra ka vähem.
(24-01-2011, 11:40 PM)thunder Kirjutas: [ -> ]Auto on firma nimel, niiet minul ei tekki sellega mingeid probleeme sõitmisel. Nö tööauto siis soomlaste jaoks. Nii võib sõita.

Ka firma nimel oleva autoga ei tohi sõita üle 6 kuu. Selle täitumisel tuleb taodelda luba, mida pikendatakse 1 aasta võrra ja nii järgmisel aastal jälle. Luba pidi maksma ca 45 euri vms.
Nn kaasavaraks saab võtta auto, mida oled omanud 2 aastat enne Soome asumist.
"Rendiauto" pidi tõesti idee olema, aga ei tea kedagi, kes seda kasutaks. Lisaks peab ju auto omanik suutma vajadusel tõestada, et ta tõesti rendib seda st. renditulude pealt tuleb maksta maksu, et asi oleks seaduslik.
Nn odav soome pann polegi pärast eriti odav, kui lisaks auto hinnale tuleb maksta ka autovero ja kindlustust, see on suurusjärk 500-1000.....euri aastas. Pann maksab ju sama palju :/ Diislivero on veel kallim.
Kõige targem on omada nn pakettiautot- verod väiksed.

Tuli taas vähe OT-d.
to ville:

Kuna ise ei viitsi seadusterägastikus turnida siis suurimad tänud selgituste eestThumbsup
Täiendan siinset teemat kah siis. Auto siiani alles ja sõitnud olen kuskil 6000km nüüdseks. Lähima 1-2 kuu jooksul peab õlivahetuse ette võtma.
Viimased uuendused autoga piirduvad helitehnika järeleaitamisega. Nimelt originaal raadio ei lugenud plaate kuidagi+CD box puudus, siis saigi otsustatud et ostan sinna teise raadio. Seekord on selleks siis Pioneer DEH4300UB, mis istus originaal pistikute otsa. Ainuke tingimus uue raadio valikul oli see et taustavärvi muuta saaks(auto näidikutega sama tooni et jääks). Olles raadio paika pannud mõtlesin ma et mis need RCA väljundid ikka tühja on ja võtsin ligi ühe alpine 12 tollise subwooferi ja võimu. Täna siis sai kõik paika pandud ja heast helist sai veel paremIcon_cool Võibolla mõnele tundub rõve et originaali ära rikkusin, kuid mul mitmes autos subwoofer olnud ja tundsin puudust. Mis auto värvi puudutab, siis otsustasin et enne sügist ma autot ei värvi, põhjuseks see et suvel tahaks natukenegi(võimete piires) maastikul autot katsetada ja ei ole mõtet uut värvi kriipima hakata kohe. Talvel teelt maha üldiselt ei keera eriti ja siis kestab ehk ilus värv kauem.
Samuti tunduvad 17 tollised originaal veljed väikesed olema. Suve jooksul tahaks kas 18 või 19 tollised valuveljed suverehvidega vaadata. 20 tolli vist oleks natuke liig? Millalgil kui ilm lubab, siis teen ka uued pildid.
Lisan siis pildid.
Uus raadio näeb välja selline:[Pilt: 180542893b7f6c_l.jpg]
Lihtsalt pilt:
[Pilt: 18056707281702_l.jpg]Subwooferi paigutus:
[Pilt: 180819975cfa4b_l.jpg]
Ma ei näe küll pilte aga ma olen 99% kindel, et plaate ei lugenud kuna lugeja must. Selle vastu aitab see puhastamiseks mõeldud CD.
Täiendan siin ka teemat väheke. Teinud ei ole autoga suurt midagi kui aind tankinud ja puhastanud-pesnud. Nüüd täna 23.05.2011 vahetasin ära mootoriõli, filtri ja mingid kummitihendid mis filtrikinnituse küljes olid. Sisse läks Mobil 1 5W40 täissünt. LS on hetkel ca. 176300km, millest mina olen natuke üle 8000km sõitnud.
Õlivahetus iseenesest oli lihtne sest õlifilter on hea koha peal ja vana õli eemaldamiseks olen end varustanud pumbaga mis imeb õli välja õlivarda ava kaudu. Kokku sain kätte umbes 7.3l õli. Järgmise asjana lähevad vahetusse küünlad(12tk) ja tellisin ka ära K&N paneelfiltri mis peaks ka nädala lõpuks kohal olema. Maksma läks 80euri filter.
Samuti on viimasel ajal üks asi häirima hakanud. Selline imelik vibra tuleb sisse rooli ja autosse kiirusel täpselt 55km/h, enne seda ja peale 60km/h sellist vibra ei oleRolleyes, oskab äkki keegi öelda mida vaatama peaks? Rehvid on kõik 4 uued ja veljed tasakaalus. Samuti vahepeal kadus see vibra ära peale kergemat offroadi tegemist/auto raputamist, nüüd aga u. 200km oli vaikus ja uuesti sama värin seesIcon_surprised. Mis põhjustajaks võib olla?
Lisaks on üks tüütu heli salongis, nimelt rool kiunub kui rooli keerata. Mis sellega peale hakata?
Muidu aga puhas sõidurõõm siianiIcon_smile
Rooli kiunumine on arvatavasti roolivõimust- s.t. vähe õli või mingi tihend otsad andnud.

Edud.
Janek.
Lehti: 1 2