Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: 300CE mootori temperatuur
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere, viimasel ajal olen täheldanud, et mootori temperatuur jääb sinna 40 ja 80 vahele(veits ülespoole kui nende 40 ja 80 sirgete vahel olev sirge). Loen, et tegemist siis termostaadi veaga, et tuleks asi välja vahetada. Sooviks siis teada, kui raske selle vahetamine on ning kus ta R6 3.0(132kw) w124 mootoril asub.
Asja ise saab vist suht "taskukohase hinnaga" nii 150kr kanti?

Icon_rolleyes
Vahetamine ei tohiks küll mingit raskust kellelegi põhjustada. Termostaat asub radikast väljuva kõige ülemise jämeda lõdviku ja plokikaane vahel. Selline kergelt ümara kapsli kujuga korpus on ja kolme poldiga kinni.
Soovitan soojalt mitte osta "taskukohase hinnaga" termostaati, kuna sellise toote peale märgitud avanemistemperatuur ei pruugi reaalselt õige olla ja millegipärast on ka nende eluiga tunduvalt lühem.
Selge, suuuured-suured tänud Smile)
Täna käisin ja ostsin Silberist uue termostaadi ja võtan peagi ka vahetuse ette, ennem lihtsalt kirjeldaks juurde mis täna pikemal sõitmisel toimus. Et algul ta sõites pikalt soojenes ja jõudis pea sinna 60 kraadini. Seisma jäädes hakkas asi venima väga aeglaselt kuni jõudis peaaegu 80ni, nii kui sõitma foori tagant hakkasin langes temperatuur taas 60 kanti(see siis vist sellest, et tuul jahutas). Vahepeal tahtis pea et 50ni tagasi vajuda. Ja nüüd kui pikemalt kohapeal seisin, siis tahtis isegi 85ni jõuda.
Mul oli 3,0d sama teema, keegi tark oli 2 plekikruvi termostaadi vahele pannud. Asendasin vana termostaadi uuega ja asi toimib kenasti.
Selge tänud, homme võtan ette. Ega jahutusvedelikku ei pea ennem välja laskma? Et keeran need 3 polti maha, asendan vana uuega ja kapsel peale ja poldid kinni? Kuskilt Briti lehelt lugesin, et pidi mingi "nuts"-i lahti keerama, et rõhk sisse lasta vms.. vastab see tõele? Kui keegi saab, äkki kirjeldab protsessi... Suured-suured tänud ette ära.

Vaatan, äkki teen pildimaterjali ka ja väikese õpetuse teistele, kuskilt ei leia seda...
Ilmselt pead siiski natuke välja nõristama (või lased maha joosta siis, kui kaane maha keerad).

Ma pole päris kindel, kui palju termostaadi vahetusega vedelikku maha voolab, kuid jahutussüsteemist õhu kättesaamiseks on tõepoolest kork plokikaanes olemas. Pildi selle kohta leiad minu Kiirlifti teemast.Eusa_whistle
Selge, seda teen kui termostaat on vahetatud, et sissepääsenud õhk teistkaudu jahutusvedelikuga täitmisel välja saan?

Ilm on nadi, vaatan kas hakkan ikka täna mässama.

Tänud teile! Smile)
Jahutusvedelikku küll ära hakka enne välja laskma. See kogus, mis korpuse kaant maha keerates vahelt välja voolab, pole teab mis suur hulk. Üldiselt peaks süsteemist õhk ka omal jõul väljuma paisupaagi kaudu, kui see aga ei õnnestu, siis on tõepoolest plokikaanes selle jaoks polt, mille kaudu veesärgi kõige kõrgemasse kohta jäänud õhku väljutada. See polt asub sama rea peal, kuhu teisedki veesärki keeratud temperatuuri andurid asuvad. Mälu järgi umbes keskel asub, karterituulutuse lõdviku lähedusest otsi seda polti.
Kui õpetust hakkad tegema, siis pead 4-paki ka varuma, siis tuleb jutt ladusam Icon_smile
Hell, seal polnud suurt tehagi - 3 polti lahti, paar kopsakat rusikaga selle plasti vastu ja tõmbasin üles. Kohe kukkus jahutusvedelikku voolama, aga seda vaid ajutiselt(vooliku sisse jäänu). Peale seda vaatas vana termostaat vastu tõmbasin selle välja(mis käis imekergelt) ning asendasin uue(paraja jahutusvedeliku basseini sisse). Voolik peale, 3 polti kinni ning valasin veits jahutusvedelikku juurde. Mingit polti ma veesärgi juurest lahti ei keeranud. Panin auto tööle ja pea kohe kukkus temperatuuri koguma(enne seda hakkas temperatuur tõusma alles sõitma hakates)