Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W124 kliima automatic probleem puhuri automaatse kiirusega
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Üldiselt seda kliima plokki väga ei näpi, temp. koguaeg 22 peale, sisse on lülitatud EC (praegu ju talv) ja puhur AUTO funktsioonil. Ja just selle AUTO funktsiooniga puhuri kiiruse muutjaga ongi probleem.
Probleem tekkis juba mõnda aega tagasi (võibolla seotud külmade ilmadega), süüte sisse keeramisel hakkas mingisugune relee kusagil kunde pool armatuuris klõbisema. Auto käivitades endiselt klõbiseb edasi. Puhur hakkab tööle siis kui mootor enam vähem 60 kraadi juures, siis ka klõbin kaob. Viimasel ajal on aga tekkinud olukordi, et kui puhur tööle hakkab (ennem muidugi oli kõvasti plõgisemist), siis ta töötab max kiirusega ja millegi pärast avab ka keskmised õhuavad, kus saab ju ainult külma tulla!! Vahet pole kas siis nüüd keerata temp. kõige külmema või kuumema peale, midagi ei muutu. Muidugi saab AUTO funktsiooni välja lülitada, kuid kliima automaatikul neid puhuri astmeid ju ainult kolm: kas mitte midagi, väga vähe õhku või põhjas.
Seejärel mootori soenedes/mõne aja mõõdudes/peale suuremat kliimaplokis kõiksuguste nuppude vajutamist hakkab AUTO funktsioon ka lõpuks tööle.
Küsimus siis, millest tuleneb, et ta kohe õigesti ei tööta, kust vea otsimist alustada?
Ütled, et kliimaploki probleem ja klõbin armatuuris algasid üheaegselt? Seega on alustamiseks ots käes - kuula üle klõbiseja. Kui sellest karbist midagi ei selgu, tuleb hakata uurima, kelle sõna ta kuulab ja miks talle ei öelda õiget käsku...

Ilma lammutamata seda viga ilmselt ei paranda.

Kas Sinu masina puhuril ongi vaid 3 astet? 126 omast on jäänud meelde, et neid astmeid on 5... Tõsi, nuppudega saad kätte vaid 1. (MIN) ja 5. (MAX), vahepealsetega opereerib ta ise. Kuigi, ega ma nüüd väga kindel ei ole - üldiselt ei pane ventilatsiooni toimetamist tähelegiEusa_whistle
Tegelikult hakkas klõbisema juba üle kuu aja tagasi, kuid kliima süsteem ise ei streikinud. Võimalik et see plõgisev relee ka mõne muu asjaga seotud (heli kostub igatahes kusagilt kõrvalistuja airbagi tagant).

Ma mõtlesin jah manuaalselt on neid puhuri astmeid kolm: ei puhu, min ja max aste. AUTO režiimis on küll rohkem, kuid kui ei tööta siis nagu pole...

Huvitav on ikkagi see, et miks ta armatuuris keskmised õhuavad avab. Kas süsteem arvab, et salongis on tohutult palav ning üritab seda maha jahutada (et õuest on külma õhku küllaga saada, siis ta võib puhuri seepärast ka max-i peale lülitada)

Täna käivitasin auto ja probleemi polnud, esialgu ei tahaks midagi lammutama hakata. Millegipärast ka see kliima joonise skeem ei avane siin lehel http://www.benzworld.org/forums/w124-e-c...-14-a.html
Kliima kohta failid (PDF) on selle teema neljandal lehel postitused 38 ja 39.

postitus 38
Viga sai vist lahenduse-vähemalt pole enam mitu päeva probleeme olnud.
Sümptomid: puhus ainult külma (ükskõik mis temp. oli rullilt pandud) ja puhur max. kiirusel (kui AUTO funktsioonis). Sooja oli salongi võimalik saada vaid juhul kui vajutada nuppu, mis annab õhku esiklaasile.
Vigaseks osutus temperatuuri muutmise rulliku reostaat.
[Pilt: 05032011149.jpg]
Vigast reostaati hakkasin kahtlustama just selle pärast, et kui temp rullikuga mängida, siis hakkas ka kunde pool armatuuris mingi relee veelgi aktiivsemalt plõgisema (temp. rullikuga ühes rütmis)
Nimelt olid selle reostaadi klemmid needitud trükiplaadi külge. Ilmselt olid needid pika peale pisut järgi andnud ja külmaga veel kokku tõmmates katkes ühendus reostaadi ja klemmide vahel, mis seletab ka seda, miks hiljem salongi soenedes süsteem korrektselt tööle hakkas.
[Pilt: 05032011148.jpg]
Ühesõnaga lõin need needid kõvasti kinni ja tundub et sellest oli abi.