Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: w124 šarniir
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kui keegi väga kriuksuvat mersut tartu peal liiklemas nägi, siis olin see mina Eusa_whistle
Igatahes targad pead arvasid, et rooliots(ad) kuival ja uluvad.
Võtsin praegu lahti ja kui kettast keerata asju, siis kriuksub ikka. Tuleb välja et esimese vasaku õõtsa otsas olev šarniir lärmab nii mis jube.
Remondimees telefonis arvas, et seda vahetatakse 124'l terve õõtsaga koos ? On nii ? 3,1k vasaku õõtsa hind Retard
Või on ka võimalik seda šarniiri sealt eraldi vahetada ? Pressitakse välja v miskit moodu ?
Praegu lasin süstlaga kummikatte sisse vedelat õli, et vähemalt ei kriuksuks nii hirmsast. Aga kes teab kauaks teda veel on...
Pressid välja ja uus asemele. Maksab vast paarsada krooni kõigerohkem.
Vahetus kogu õõtsaga oli kuidagi pidi mootoriga seotud. Vist V8 mudelitel oli koos õõtsaga. Väiksematel mootoritel kindlasti saab eraldi. 3,2 ja 3,0 24V on sellised kahtlased, vahepealsed.... kindel pole.
3.0 d.mootoriga isend mul.
Seal õõtsa küljes on sellised metallist "kõrvakesed" küll, mis viitaks, et kasutatakse antud jublaka eemaldamiseks/paigaldamiseks. Huvitav, kas seda ka koduste vahenditega teha saab.
Hetkel tundub, et törts õli tegi asja vagaseks.
Kui sul soovi siis võin su zarniiri tartus ära vahetada.
Momendil jäi asi vaikseks. Kui jälle kriuksuma või kolksuma juba hakkab, siis peab selle töö ette võtma jah. Niikaua venitaks kummi veel.
Oleneb, mis su tund maksab ? Icon_smile Mul muidu endal ka mõned tööriistad ja käed otsas, aga kui spets porri peab leiutama (kuumutamist või mingeid presse vaja), siis peab ohjad üle andma jah.
Sarniir mersul ei hakka niisama lihtsalt kolksuma, kuna vedru hoiab kogu aeg pinget peal. Kui niimoodi kummi edasi venitad, siis avastad ühel hommikul august läbisõites, et sarniiri munakas on pesast väljas ja ratas risti all ja tiib kõver...

See paarsada krooni ei ole nii suur raha, et enda ja teiste eluga riskida...

Ja saab kodus küll vahetada. Eritööriistadeks on vaja 2 erineva jämedusega torujuppi ja haamrit. Üks toru väljavõtmiseks mis läheb sarniiri alumise otsa ümber ja jääb õõtsa peale kandma ja siis uhad haamriga vastu sarniiri pealtpoolt kuni ta välja kukub pesast.

Teine toru peab jääma kandma sarniiri välimise serva peale ja siis uhad haamriga vastu õõtsa välimist otsa senikaua kuni sarniir paigas on...

Niiet võta kätte ja vaheta ära. Teistele liiklejatele ka igatepidi ohutum ja kasulikum kui sul auto korras...
mul andis ikka peksta, pidin ikka selle poisile kenast kuuma andma, siis tuli ära küll.

alt tuli pinget ka hoida (hüdrotungraud vms), minu mäletamist mööda oli see vedrupinge ikka meheeest peal.
Enda kogemus selline.
Hakkas ühelt poolt kriiksuma, lasin vahetada lemförder varuosa vastu. Hakkas teisel pool kriiksuma, lasin süstlaga õli vahele. Pool aastat hiljem ülevaatusesse minnes lasin kontrollida mõlema poole lõtkusi ja selgus et originaal, millele süstlaga õli lasin, oli väiksema lõtkuga.
Kusjuures tuttaval sama kogemus. Võibolla oli juhus....
(07-12-2010, 05:34 PM)Laur Kirjutas: [ -> ]Vahetus kogu õõtsaga oli kuidagi pidi mootoriga seotud. Vist V8 mudelitel oli koos õõtsaga. Väiksematel mootoritel kindlasti saab eraldi. 3,2 ja 3,0 24V on sellised kahtlased, vahepealsed.... kindel pole.
minu 3,2 mootoriga mudelil on kunagi haltuurat tehtud ,kuna sellel on õõtshoob koos sharniiridega aint vahetatav, siis keegi tark on suutnud vahetada kunagi õõtshoova(ainult ühe) nii,et ühel pool on mul vahetatav sharniir teisel pole Big GrinBig Grin
3.2 mootoril sarniiri eraldi vahetada ei saa. Ainult koos õõtsaga ja õõtsa hinnad algavad 2500 eek tk. Minu teada ei anna üldse sinna vahetatava sarniiriga õõtsa alla panna. Olevat erinevate mõõtmetega.
124 šarniir on pika elueaga, ennem kuivab määre ära kui ta otsad annab.
Eelmine kevadel hakkas kah veidi häält tegema. Sai pintsettidega ülevalt poldi juurest kummikate eemale venitada ja ilma nõelata süstlaga lastud sinna transmissiooniõli TEP 15, kuni täis oli, sama teise poolega. Tänaseni on vaikus ja rool kah hakkas kergemini tööle. Sügise ülevaatusel sai kohe enda huvides tuttaval ülevaatajal tükk aega lasta veermikut raputada, polnud mingit loksu.

PS. 300D on vahetatavad šarniirid.
Ega see ülevaatusel käimine ikka sharniiri tegelikku olukorda ei näita,
"raputab " ju ainult horisontaalsuunas.Tuleb ikka omal panna tung õõtshoova alla ja auto maast lahti tõsta ja siis ratast loksutada.See pilt võib õudne olla.kuigi auto just läbis TÜ puhtalt.
(09-12-2010, 12:49 PM)nordrainbow Kirjutas: [ -> ]Ega see ülevaatusel käimine ikka sharniiri tegelikku olukorda ei näita,
"raputab " ju ainult horisontaalsuunas.Tuleb ikka omal panna tung õõtshoova alla ja auto maast lahti tõsta ja siis ratast loksutada.See pilt võib õudne olla.kuigi auto just läbis TÜ puhtalt.

Noh vaadatud ka sedapsi ja võib rahus kulgeda. Kuigi jah see meetod on veel kõige kindlam, kui tead kust ja mida loksutada..
ja esimestes käppades peab veidi rohkem jõudu olema Icon_biggrin
ülv loksutamine liigutab jõudu teistpidi jah, ja vedru pinge väib selle olukorra petlikuks muuta.