Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: ´89.a 500sec pöörded tõusevad käiguvahetuse hetkel
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
185kw mootoriga autol pöörded kohati tõusevad just käiguvahetuse hetkel ca 2000-2500 peale, see on siis selles hetkel, kui vedu just taga pole, kui kõrgem käik juba sees toimib kõik normaalselt. Samuti P asendis hoiab pöördeid 1200 peal. Enamasti esinevad need sümptomid just töösooja mootoriga ning mitte alati.
Milles võib olla asi? Küünlajuhtmed, jagaja kaas, küünlad vahetatud...
Pigem alusta sellest, et vaheta käigukastis õli ja filter .
Ega sellel tagasiulatuvat mõju ei ole, aga vähemalt ATM kasti kettad ei kulu lõpuni.

Tühikäigu kohta oskab kindlasti keegi targem soovitusi anda kuskohast viga otsima hakata.

Edud.Janek.
Kui neis mängivais pööretes mingit korrapärasust ei ole, siis mina panustaks vigasele/kulunud potentsiomeetrile.
Kasti õli ja filter vahetatud...
Ei tea kus ja kes võiks olla meil siin spetsialist potentsiomeetri alal... Lesven?!
Külmkäivitus on ok?
Külmast peast pöörded langevad (1100 ja siis 700)?
Soojast peast käivitub kuidas?
CO on kontrollitud/TÜV?
ABS/ASR töötavad?
Külmkäivitus on ok, pöörded kukuvad 700 peale mõne sekundiga, seejärel on tunda kerge pöörete värisemist tühikäigul(P asendis), mitte sellist, et oleks tunne nagu mootor hakkaks välja surema, aga pigem selline +/- 50 pöörde amplituudis. Täna näiteks käiguvahetuse hetkel pöörete hüppamist ülesse ei esinenud, küll aga sooja mootoriga hoidis pöördeid P asendis 1100-1200 vahemikus. Lülitan korraks(5 minutiks, mootor oluliselt jahtuda ei jõudnud selle ajaga veel) mootori välja, uuesti käivitades pöörded normis, st 700.
CO kontrollitud, eile läbis auto ülevaatuse ilusti, ABS ja ASR toimivad. Soojast peast käivitub normaalselt, nagu ka külmast peast.
Nüüd pakuks juba vähe suurema kindlusega potentsiomeetrit Smile
Kui vägatehnikavõõras inimene ei ole, saad selle ise maha keerata ja vaadata, mis nägu ferriitrajad on.
Tagasipanemisel, et õigesse asendisse saada, on vaja testit ja U mõõta.
ilmselt siiski olen piisavalt tehnikavõõras inimene selle operatsiooni jaoks, ehk oskad soovitada, kuhu oleks diagnostikaks mõistlik pöörduda. Ja mis edasi, kas ainult A osa või B varuosana ka saadaval?
Need vana pritsega masinad on tõsised mehaanilis/elektrilised robotid. Usun, et eestis on ainult käputäis inimesi kes nende hingeelu tõsiselt jagavad. Üks on siit foorumist wdb240 - olen näinud kuidas ta nii mõnegi 126 masina siidi käima ajanud ja 124 pillid mis kohe kohe pidid emexisse minema, sest kuskilt abi ei saanud, siiamaani ringi vuravad.
Muidugi, enamus juhtudel on tulnud ikka juppe kõvasti vahetada, sest kõiksugu Koljad kes masinast kunagi üle käinud on piltlikult öeldes masina vigaste juppidega ning valede seadetega kuidagi tööle suutnud ajada.
Kui viga on potensiomeetris, siis mul on sisuliselt ideaalne pakkuda.
Ma ei pretendeerigi ennast selgelt nägijaks.
Esmaste sümpomitena pakuks vigast/kulunud ferriitradadega potekas või/ja kuivanud/pragunenud pihustite õhutus/tuulutus torustikku.
(04-12-2010, 11:48 PM)Rolz Kirjutas: [ -> ]Ma ei pretendeerigi ennast selgelt nägijaks.
Esmaste sümpomitena pakuks vigast/kulunud ferriitradadega potekas või/ja kuivanud/pragunenud pihustite õhutus/tuulutus torustikku.

Kui pööre kõigub, siis pigem ikka potekas, kui lisaõhku saab, siis oleks konstantselt pööre kõrgem.
Aga tõesti, neid potekaid nähes(uurinud erinevaid kättejuhtuvaid), siis tekib küsimus, kuidas need mootorid üldse normaalselt käia saavad - st enamus on ikka omadega päris läbi tänaseks päevaks.
See tühikäigu regulaator on ka saatanast mõnikord - töötab ja ei tööta; töötab valesti ja töötab õigesti.
(05-12-2010, 12:43 AM)R129 Kirjutas: [ -> ]See tühikäigu regulaator on ka saatanast mõnikord - töötab ja ei tööta; töötab valesti ja töötab õigesti.

Minu kogemus ütleb, et üldiselt regulaator ise kas töötab või ei tööta üldse, see ju vooluga avab ennast (siiski, pidevat pinget ei tohi talle peale anda) ja kui vedru tema sees on väsinud, ongi probleem käes ja ongi tühikäik kõrge, mis on peatselt käigukasti ketaste surm.
Tühikäigu pöörete regulaatroi juhtplokk on seal üks "targemaid ajusid" üldse, isegi CIS-i kõrval.

M117 ei ole keeruline kui seda tunda natuke aga enamus "diagnostikute" jaoks utoopia, kuna arvuti ei ütle, msi viga ja "Koljad" kipuvad suvaliselt lahmima selle mootor kalla.

Mida kontrollida:
1) Lamba andur, saab ahelast ilusti mõõta kõrvalistuja jalge juurest (mitte lahutades ergastust siis)
2) Vända andur - signaali mõõta.
3) Temp andur (Al 88 dubleeritud, üks ots CIS-ile, teine kommukasse)
Mootori temp. näiduk näidukuplokis eraldi teema.
4) "Õhkulumõõtja" ehk potentsiomeeter - et ei oleks ferritrajal kulumisjärgi ja tühikäigul töötaval mootoril peab olema pinge 0,7V
5) Mikrolüliti drosselklapi otsas - Et lülitaks autole tühikäigurežiimi tühikäigul ja lahutaks selle gaasi vajutades ning, et toimiks lõpuasend täisgaasi korral.
6) Pihustite tuulutustorud. Et ei imeks lisaõhku, see viib segu paigast ja ajab lambda lolliks, hakkab korrifeerima ja pööre hüppama.
Kontroll: Töötava mootoriga eetrit õhupuhasti alla - kui pööre ei tõuse, lekkeid/vaakumit ei ole.
Samuti kipub väsima drosselklapi ja drosselklapi/pritsungipea aluse kummikesta pingutusvits ja kuivama kummiosa ise ka.
7) Pihustid - et ei "kuseks", kannatab ükshaaval maha keerata ja proovida.
8) Ülepinge relee - Kui segast paneb, siis on häires ka kohe ABS/ASR, ja selle tõttu lülitatakse välja ka kogu mootori kontroll töö.

Süüdet reguleerib ise, muuta ei saa, mehhaniiline muutmine korrigeeritakse ise paika. Saab muuta takistust kommuka otsas kui vaja.
Uuematel muudab süüdet ka kasti otsast saadava impulssi alusel. (Tavaoludes käiguvahetusel, et vähendada Nm koormust kastile käiguvahetusel)

Külmkäivitus - Et töötaks külmkäivituse pihusti ja selle avamine.
Soojast peast kävitamise jama: 90% tõenäosusega väsinud kütuse rõhu regulaator. (Väsinud ja ei hoia survet)

Kogu süüteosa värskena hoidmine on loomulik ja eeldab loomulikku intelligentsi Smile

Viimane asi, mida teha on on pritsungi pea vasturõhu kruvi lambist keerata. Teha ainult siis, kui veendunud muude asjade korrektsuses ja vaja Lambdat korrigeerida minimaalses vahemikus.

Et saada ideaalne tühikäik on vaja profülaktika mõttes:
1) Eemaldada tühikäiguregulaator ja läbi pesta (ntx WDB40 õliga).
2) Samuti puhastada "õhukoguse lugeja mootri vaakumklapi" servad.
3) Puhasatada drosselklapi servad.
4) Puhastada drosselklapi seintes olevad peenikesed vaakumtorud ja jälgida, et vaakumtorud tihked ja "pehmed" oleks.

Pole ammu näppinud õhtegi M117, "rooste hakkab peale tulema" aga äkki mõnele entusiastile kasuks.