Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: w124 3.0 D plokisoojendus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere.
Laupäeval kui -7 oli läks auto veel ilusti käima (3.0 diisel). Täna, kui öösel -20 ligi vist oli juba viskand. No ei lähe kuidagi enam.
Küsisin ka olerexist, mis ajast nad talvist kütet müüvad. Väidetavalt oli mitu päeva ja kontrollitud juba talvine küte tanklast kust ostsin.

Nüüd ongi väheke mõtlemist, mis takistuseks võiks olla käivitamisel. Kas on küte kehva, pihustid kehvad (millest paar tükki vajaksid vahetamist tegelt) või eelsüüde. Eelsüüdet väga ei kahtlustaks ise, sest anomaaliaid pole varem olnud (käima läheb, siis käib ühtlaselt, ehk kõik silindrid töötavad kohe).

Peast käis mõte läbi ka plokisoojenduse teemal. Ehk on siin tegelasi, kes teavad täpsemalt, mis tüüpi 3.0D -87a masinale sobivad. Kas ploki sisse saab kuskilt pista või lõdviku vahele. Ning mis turul pakutakse. Ja soodsalt ka, nagunii on sellised asjad üsnagi over priced (mõningad kogemused teiste defa toodetega).

Ehk on nüüd aku laadinud veidi juba, törts eetrit ka, äkki lubab..
(29-11-2010, 03:36 PM)clm Kirjutas: [ -> ]Tere.
Laupäeval kui -7 oli läks auto veel ilusti käima (3.0 diisel). Täna, kui öösel -20 ligi vist oli juba viskand. No ei lähe kuidagi enam.
Küsisin ka olerexist, mis ajast nad talvist kütet müüvad. Väidetavalt oli mitu päeva ja kontrollitud juba talvine küte tanklast kust ostsin.

Nüüd ongi väheke mõtlemist, mis takistuseks võiks olla käivitamisel. Kas on küte kehva, pihustid kehvad (millest paar tükki vajaksid vahetamist tegelt) või eelsüüde. Eelsüüdet väga ei kahtlustaks ise, sest anomaaliaid pole varem olnud (käima läheb, siis käib ühtlaselt, ehk kõik silindrid töötavad kohe).

Peast käis mõte läbi ka plokisoojenduse teemal. Ehk on siin tegelasi, kes teavad täpsemalt, mis tüüpi 3.0D -87a masinale sobivad. Kas ploki sisse saab kuskilt pista või lõdviku vahele. Ning mis turul pakutakse. Ja soodsalt ka, nagunii on sellised asjad üsnagi over priced (mõningad kogemused teiste defa toodetega).

Ehk on nüüd aku laadinud veidi juba, törts eetrit ka, äkki lubab..

Lisaks veel ka vaheta filtrid ära kui pole seda teind, nii suur kui väike (olemasolul). Lisa siis suurem kogus talvist kütet paaki ja proovi uuesti.

hõõgküünlad kindlasti kontrollida, muidugi hea R6 mootor läheb ka nelja toimiva küünlaga -25-ga käima (proovitud).

Kui aga hädasti mõni sõit vaja kiirelt ära teha siis las nuusutab eetrit, aga tihti ei tohi anda, muidu enam ilma ei saagi....
Nalja teete või, eetrit! Vanale Transitile või Sierrale, jah läheb hästi käima. MB mootor aga väiksest törtsust poob kohe kinni. Pmst. selle ilmaga peaks igasuguste lisaabinõudeta käima minema. Kuidas starter keerab? Tüüpviga on kui puksid kuivad siis ei taha külmaga pööret arendada.
Kui eelsüüde korras siis võib kahtlustada et pihustid kusevad.
Endal läks täna varahommikul Jõhvis ühest törtsust käima, kuigi nüüd loen et oli öösel -25 olnud Unibrow
Isiklik kogemus on et kuni -25 läheb 300d niisama käima teisel kolmandal katsel.
Üle selle tahab aitamist, mingit mis parajasti käepärast.
Mina kasutasin suure ämbritäie keeva vett mille vähehaaval valasin sisselaskekollektorile, paar minutit ootamist ja käivitus matsust Icon_biggrin
Hehee. Jahm. Mõõtsin testriga küünalde takistused ära. Sain mingisugused numbrid. Siis helistasin tuttavale elektrikule, kes ütles, et see takistuste mõõtmine on kasutu tegevus. Reaalselt vaja näha, kas küünal läheb punaseks ja just otsast. Õiget takistust võib näidata, kuid kuumaks ei lähe.

Ja nüüd siis jõudsin tuppa tagasi. 2,5 tundi ja 6 eelsüüte küünalt maha võetud R6 pealt lageda taeva all -15'ga, pimedas Icon_lol
Ilma sisselaset maha kakkumata. Võtmekomplekt sai 75% ulatuses vist ära kasutatud + ise nii kõhuli kui selili mootori peal. Icon_twisted

Igatahes kaks küünalt on täiesti kutud. Teised neli tükki sain aku pealt proovides ilusti punaseks. Võib ilmselt nende arvele kanda mittekäivitumise.
Lisada võib eelnevatele, et filtrid on vahetatud hiljuti ja muidu mootor ok. Kevadel suurremondi käigus olid surved korras, klapisääretihendid vahetasime, süüdet reguleerisime, hüdrotõukurid kontrollitud/vahetatud. Rihmad, rullid, õlid, filtrid vahetatud jne.

Homme hommikul saab siis ehk uued küünlad.
Küsimus muidugi, kas peaks vahetama kõik või need, mis läbi on. Teada on soovitus, et tavaliselt kõik. Aga kui finantsiliselt väga laiata ei ole, siis kui ülitähtis on korraga vahetamine. Neil mingi eluea tsükkel ka vms ? Et kui täna kaks tükki läbi, kuu aja pärast võibolla ülejäänud (kui on korraga eelnevalt vahetatud) ?

Ja on ka mõni margieelistus/hoiatus küünaldele või valida neist, mida pakutakse hinnalt teine ? Ilmselt fixusest astun läbi.
Noh kui 2 tükki olid kutud siis on viga käes. Kui 3 tükki on läbi siis praeguste ilmadega enam käima ei saa.
Ei pea korraga vahetama, kuigi paljud vastu vaidlevad.
Sai kunagi need 3 tükki vahetatud ja üldse pandud vanad, ühelt kottis mootorilt võetud ja sõitis see auto pärast veel 2 aastat ja müüsin ta enne maha kui küünlad otsa said.
Vahet pole millised ostad, kuid peab vaatama et tööpinge oleks MB sobiv 11,5V, see on peale kirjutatud.
Ise sain enda R6 ka kolme mittetöötava küünlaga eelmine talv -23 kraadiga käima. Alul suitses ja lonkas kui kurat, aga käima ta läks. Starterit tuli lihtsalt natuke aega rohkem kasutada kui tavaliselt... Aga käima ta läks...

Ja uued küünlad maksid aasta tagasi koos alega ligi 83kr tk.

Ja V@hh, kap rem. mootoriga diisel sierra mul ei lähe ntx eetriga käima vaid poob kinni mootori. Proovitud eelmine talv kui kütte kinni tõmbas...

Aga kui on vaja masin käima saada, siis ise kasutasin eelmisel aastal suuremate külmadega sellist nippi, et võtsin õhuvõtutoru peale filtrit lahti ja panin juustekuivatuse fööni(parem veel kui oleks see tööstuslik föön millega värvi jms eemaldatakse(2kw)) sisselaskesse sooja õhku puhuma. Masin käivitus poolest pöördest, kuigi hõõgküünlad 2tk/4st olid läbi. Sierra siis oli see...
Huvitav.
Kui teil läheb 2-3 mittetöötavaga -25'ga käima. Mul 2 mittetöötavat ja 100Ah aku sai kuivaks keritud. Äkki on siiski küte ka veidi kehva. Arvan, et kaks tükki ostangi uued ainult. Nii jääb raha ka pihustiotste vahetuseks Smile

Tublisti netis sobranud, kuid plokisoojenduste hindasid väga kuskil öelda ei taheta vist. Pakutakse kõva raha eest täiskomplekte salongipuhurite ja taimeritega.
Mind huvitaks ainult mootorisse minev spiraal ja juhtmed sellele. Huvitav, kas kuskil alla 1k krooni ka leida võib. Icon_rolleyes
pidin ka täna paar käivitust tegema enne kui ilusti tööle jäi. muidu sinu auto puhul kahtlustan, et äkki vesi paagis või kuskil mujal või ikkagi suvine küte. enivei mina olen kahtluse ja suure külma korral bensiini lisanud. umbes 5l bensiini 20l diisli kohta. olen ka 1:1-le pannud ja ei juhtund ka miskit. mainisin seda juhuks kui bensu lisamine hirmu peaks tekitama.
Seda juba tegin ka. Kallasin mingi 1-2L jagu benssu sisse. Ehk järgmise tankimisega saan paremat kraami.
Olen ise ka 1 küünla 4st R4 mootoriga Fordil vahetanud. Keerasin vana maha ja vana kaasas poodi, küsisin, et andku täpselt sama küünal. Midagi 150.- kanti maksis 1. Fordil olid kõik küünlad 1 ühise juhtme all. Seega peaks ikka kõik sama kanged peale jääma.
Kui täpselt sama küünla asemele panen pole ju probleemi.
Peaks vist tegema teema Müstilise Asja selgitamiseks... Pean silmas hooldamata diiselmootori talvise käivitumatuse selgitamist. Korras mootor sobiva kütusega käivitub ka -30 juures probleemideta.
Ka meite säästukal on sees 10% bensiini, sest 2 nädalat tagasi ei müünud keegi veel talvist kütust. Täna hommikul igatahes enam sõela umbe ei võtnud. Eile vahetasin 3 tk. Tõsi, sõites läks järjest soojemaks ja Kernu -19 jäi Sakus järele vaid -9...

Aga teemasse kah: plokisoojenduse element maksabki sinna 1+kEEK juurde. Võid uurida Soomes resideeruvatelt kodanikelt, kas nad viitsivad romulatest uurida - sealt saab kasutatuid mõnekümne euri eest.
Hoopis valusam on sellele ettnähtud koha vabastamine plokis - krdi punn on nii kõvasti kinni, et minu kaks üritust ongi ürituseks jäänud...Crybaby Punn lihtsalt ei tule maha. Enne lahkuvad punni kandid. Muide, mis mõõtu kuuskandiga see punn tegelikult üldse on? 21 või 22 mm?

Lõdvikusse soojenduselemendi panekuga on see jama, et OM60x mootoritel on termostaat alumises lõdvikus. Ehk soojendust loogilisse kohta pannes (alumisse lõdvikusse) ei teki ringvoolu, sest termostaat on külmal mootoril kinni. Ülemisse lõdvikusse pannes aga ei saagi ringvoolu tekkida, kuna soojenenud vedelikul pole kuhugi tõusta. Väikesesse ringi ühendades aga kütab peamiselt salongi ja mootorit , kui üldse, siis väga vähe. Ning ringlus toimib "valepidi".

Sestap jääbki vaid plokki käiv element, mis on iseenesest väga tõhus, kuid kuidas see punn maha saada...
Mina olen selle punni kättesaanud kuumutamise teel. Gaasikeevitusega punnile natuke kuuma ja lahti ta ongiEusa_dance.
(30-11-2010, 10:16 AM)einar Kirjutas: [ -> ]Mina olen selle punni kättesaanud kuumutamise teel. Gaasikeevitusega punnile natuke kuuma ja lahti ta ongiEusa_dance.

Punaseks siis? Igatahes propaanipõleti (too kilukarbiga töötav) ei aidanud. Tõsi, ma lähenesin jahtunud mootorile kah...

Kas see punn on plekist või aluvaland?
Mälu järgi oli valand(ma siin erinevatel aegadel neid päris palju erinevatele autodele paigaldanud)

100 protsenti kindlalt ei mäleta
Saab ka lihtsamalt ju. Antifriis välja ja puhas vesi sisse süsteemi. Homme hommikuks peaks punn välja olema surutud. Võibolla ka plokk lõhki, aga punn käes vähemalt Icon_lolIcon_twisted
See veega kättesaamine on sitt variant. Isegi väike kogus jahutusveelikku vees rikub kristaliseerumis võime ära.
Kui pole täielikku kristaliseerimust pole ka suruvat jõudu mis punni välja lükkaksIcon_sad
Ei aita - ette on nähtud keermega punni väljakangutamine. Külmumine aga lööb välja tavalise punni...

Lisaks kristalliseerumisega seotud probleemid jahutusvedeliku kasutamisel.
Küünlad peal. Käiamise peale läks käima lõpuks. Mis tähendab, et probleem siiski kuskil mujal veel ka. Kas kehva küte või pihustiotsad. Või mõlemad. Ilmselt plaanin otste vahetuse ka see nädal, kui võimalik.

Fixus ütles tartus otsa hinnaks 199.- Vahepeal hindu tõstetud vms ? Kunagi sai 150.- eest v sinnakanti.
Teab keegi soodsad kohta, kust osta ?
(30-11-2010, 03:36 PM)clm Kirjutas: [ -> ]Küünlad peal. Käiamise peale läks käima lõpuks. Mis tähendab, et probleem siiski kuskil mujal veel ka. Kas kehva küte või pihustiotsad. Või mõlemad. Ilmselt plaanin otste vahetuse ka see nädal, kui võimalik.

Fixus ütles tartus otsa hinnaks 199.- Vahepeal hindu tõstetud vms ? Kunagi sai 150.- eest v sinnakanti.
Teab keegi soodsad kohta, kust osta ?

Uuri ka siit - http://www.diisel.ee/

Ise sealt kunagi ostsin, sain küll hea kauba.
Mina kasutan juba mitmendat talve just läbi selle "väikse ringi"mootori eelsoojendust.Mingilt oksjonilt sain sõjaväe UAZ`I eelsoojenduskopsiku,kus sees 1500W spiraal.Asi ise käib ilusti lahti ja tehasevärk.Asub tsirkulatsioonipumba juures peenikese lõdviku vahel ja töötamiseks lükkan 220V taha ja süüte sisse,et toimuks sundringvool läbi salongiradika ja mootori.
Lehti: 1 2