Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: MB W124 E300 automaat 94a. probleem generaatoriga - korras.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tervitus


Masinaks on Mercedes-Benz W124 E 300 diesel automaat, 94 a.
Püüan lihtsalt ja arusaadavalt rääkida paar päeva tagasi alanud probleemist. Ehk on mõni elektrist rohkem teadja ja võib mind natuke valgustada? Järgmine nädal tuleb viia auto niikui nii elektriku juurde.

24.11.10 lakkas generaator laadimast autol olevat akut(Armatuuris akutähisega hoiatus põlema ei hakanud, kuid selle pirn on töökorras). Algul mõtlesin, et viga on akus, kuid panin uue aku peale ja peale päevast sõitu sai ka see tühjaks. 26.11.10 käisin tuttava juures Laagris, kes remondib masinaid ja leppisin kokku aja, et võtab geneka maha ja vahetab harjad/tableti ära. Läksin siis ostsin Suur-Sõjamäelt Lesvenist tableti ja hakkasin Laagri poole tagasi sõitma, kuid poole tee peal hakkas jälle imekombel genekas laadima(kasutan auto sigarisüütajas digitaalset voltmeetrit, voolu näitas kogu autosüsteemis 14.5 - 14.9 volti). Sõitsin siis Laagrisse ja rääkisin tuttavale, et genekas hakkas uuesti laadima ja otsustasime tableti seekord mitte vahetada, et jääb tagavaraks. Seejärel sõitsin koju ja suretasin mootori välja.

Nüüd 26.11.10 õhtul panin auto uuesti käima ja genekas jälle ei lae...

Normaalselt peaks auto armatuuris süttima kõik tuled põlema kui süüte sisse keeran ja mootor käima läheb, nagu siin http://www.youtube.com/watch?v=O_XLtgn0p3Q

Minul on aga olukord selline, et auto toimetab kuidas ise tahab. Autot käivitades kord süttivad armatuuris kõik tuled põlema (nii vasakult kui paremalt reast armatuuril) ja auto läheb käima(siis generaator LAEB). Teinekord käivitades aga süttivad põlema armatuuris ainult SRS ja ABS(siis generaator EI LAE).

Nüüd küsingi, et kas probleem on süütelukus, et süütelukus olevad juhtmed kord annavad ja kord ei anna voolu kõikjale edasi, s.h ka generaatorisse? Või teine probleem, kas mul on armatuuris spidoploki taga mingid pirnid või relee lühises ja see siis toimetab vastavalt oma äranägemisele?

Loodetavasti oli jutt arusaadav, kui miskit jäi ebaselgeks, siis küsige ja püüan vastata.

Lõpuks kui selle segaduse korda saab, siis luban panna ka vea põhjuse ja lahenduse siia kirja, juhul kui kellegil sama probleem kunagi ees seisab.
Vaata harjad üle, kui need ankruni ei ulatu, siis tuled ei sütti ka. Ja harjade ning pingeregulaatori ostuks ei pea Laagrist teise linna otsa sõitma, vajalikud asjad on ka Laagris müügil.
(26-11-2010, 05:23 PM)eastpak Kirjutas: [ -> ]Nüüd küsingi, et kas probleem on süütelukus, et süütelukus olevad juhtmed kord annavad ja kord ei anna voolu kõikjale edasi, s.h ka generaatorisse?
Laadimine ei toimu läbi süüteluku, geneka + on aku+ ga otse ühenduses.
See, et harjad liiga lühikeseks kulunud on üsna tõenäoline.
(26-11-2010, 05:37 PM)Laur Kirjutas: [ -> ]Vaata harjad üle, kui need ankruni ei ulatu, siis tuled ei sütti ka. Ja harjade ning pingeregulaatori ostuks ei pea Laagrist teise linna otsa sõitma, vajalikud asjad on ka Laagris müügil.

Jah, sain veel täna õhtu tuttavaga kokkuleppele, et võtab kella 6 aeg vastu. Kuna oli ka muidu asja sinnakanti, siis sai Suur-Sõjamäelt võetud.

Õhtul valgustan kas oli tableti vahetusest abi.
Olukord lahendatud, ikkagi olid harjad läbi. Ankur on veel täitsa normaalne.
Vahetasime harjad pingeregulaatoriga ja nüüd generaator laeb akut, vooluringlus autos on 14.1 - 14.3 voldi vahemikus. Armatuuri tuled töötavad. Asi korras-süda rahul!
(26-11-2010, 09:15 PM)eastpak Kirjutas: [ -> ]Olukord lahendatud, ikkagi olid harjad läbi. Ankur on veel täitsa normaalne.
Vahetasime harjad pingeregulaatoriga ja nüüd generaator laeb akut, vooluringlus autos on 14.1 - 14.3 voldi vahemikus. Armatuuri tuled töötavad. Asi korras-süda rahul!

Mul oli sama teema. Vahetasin pingeregulaatori koos harjadega ära ja nüüd poolteist kuud hiljem on täpselt sama jama.
Nüüd vaheta ankur ka ära, kuna see on ära kulunud.