Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W124 300E õhulugeja
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kurdaks siis oma mure ära ja loodan targematelt vihjeid saada, mida veel proovida teha. Üritasin otsida ka foorumist vanemaid teemasid, kuid sellist konkreetset vastust ei leia kuskilt. Nimelt, autoks siis w124 300E, aasta 88. Automaatkast. Mure selline, et külmalt käivitades sureb auto ALATI esimese korraga välja. Teine kord juba läheb paremini, kuid kui mõni hetk peale starteri andmist gaasi ei anna, sureb ka siis välja. Üldse kuni töötemperatuurini jõudes, töötab mootor üsna ebaühtlaselt - tühikäigupöörded on madalad, masin väriseb, kui kohe külma mootoriga sõitma minna, hakkab nagu pooma ja jõudu pole.

Eelmine omanik käis diagnostikas autoga, kuid seal näidati näpuga õhulugeja peale ja öeldi, et NÄE SIIN ON VIGA... KUSKIL SIIN. Ja see ka kõik. Hetkel ongi õhulugeja küljest üks pistik ära - just selle junni küljest, mida mööda see "nõel" õhulugeja sees sõidab (äkki on potensiomeeter vms). Kui see pistik tagasi panna, jäävad masinal pöörded kõikuma ja töösoojalt kerivad ülesse nii ca 1500 kanti. Veel proovisin kadaka teel Andrese soovitusel vahetada seda musta junnikest, mis jääb õhulugeja salongipoolsesse külge ja kust läheb survega bensiin läbi (kes teab, mis vidinat lahti keerates bensiini näkku võib saada, sellele tuleb kindlasti tuttav ette Smile ). Kuid ei aidanud seegi. Järgmised ideed on mul tühikäigumootor, teist õhulugejat proovida, ning teha kindlaks kas õhulugeja all olev kummijunn ei võta lisaõhku sisse. Kes saab aru, mida ma siin kirjeldan ja mis mure on, see võiks oma arvamust ja kogemust jagada. Eriti pelgan talve, kui starter ja aku hakkavad eriti vatti saama selle mitmekordse käiamise pärast. Ja pealegi, mugavam oleks ju auto käima panna ja ise samal ajal teda lumest puhastada, mitte sees istuda ja gaasipedaali litsuda Doubt
Tüüpiline "hea" ottomootor - nagu käib ja ei käi ka. Lisaks KE-Jeti vananemise rõõmud.

Kas süüteosa on veatu? Küünlad, juhtmed, jaoturi rootor ja kaas? Palja käega kannatab töötava mootori kõrgepingeosa torkida nii, et vastu näppe ei saa?

Kõigepealt vaata üle kõik vaakumvoolikud. Kui on vähimgi klahtlus, vaheta välja. Eriti tore on pritsepea ja sisselaskekollektori vaheline kummikrae... (ja suure tõenäosusega see ka lekib). Ehk teoorias oled õigel teel, lihtsalt see esimene etapp ehk vaakumilekete välistamine on PITAEusa_doh

Kumba pistikut Sa nüüd mõtled? Kui drosselklapi asendiandurit, siis seal on vaid kaks mikrolülitit (tühikäik ja põhjagaas). Kuigi tühikäiku võib se mõjutada, kui tühikäigu lüliti ei rakendu.

EDIT: aa, lugesin nüüd, et oled juba vahetanud diffrõhuregulaatorit. Oled kindel, et vahetasid töötava vastu?

Idee poolest on minu kiirliftil sama mootor. Seega võid ju minu oma küljest tükke laenata, et oma masina viga leida. Aga ise võtad, ise paned tagasi nii, et mootor käima jääb... Mina talle etteheiteid viimases otsas teha ei osanud. Aga ega seda pole Rapla rajapäevast ka käivitatud...
See diffrõhuregulaator on kadaka teelt saadud ja kindlasti töötav, vaatas Andres seda oma kullipilguga ja ütles, et kindlalt töötab. Pühapäeval siis suurem lammutamine ja teen kindlaks selle kummikrae hetkeolukorra. Kui see korras, lähen edasi küünalde, küünlajuhtmete, jagaja juurde. Vastu näppe pole ma küll veel kusagilt saanud, kuigi töötava mootoriga näppinud neid vidinaid seal küll ja küll.

Seda ma päris ei riski, et tulen hakkan sinu autot lammutama, pärast on kuskil mõni asi paigast ära ja mina süüdi Smile

Kuid kui need kõik klapivad - mismoodi võib terve õhukululugeja kopsik mootori tööd mõjutada? Et mis seal kulub ja kuidas kulub?
Nii, Võsa, ehk oskad edasi aidata. Kiskusin õhukululugeja maha, seal all olev kummikrae täiesti korras. Puhastasin gaasiklappi, õhukululugejat ja muud. Kokku tagasi pannes panin kõik pistikud külge nii nagu nad peavad olema - kaasaarvatud see õhukululugeja küljes oleva pistiku, mis mul muidu lahti koguaeg on olnud. Panin auto käima, käis nagu uus. Lasin mootori töösoojaks. Kogu selle aja jooksul ei mingit pöörete kõikumist ega puterdamist. Tegin väikese tiiru, kõik supper. Siis võtsin natuke pikema ringi linnas ette. Pärast ca 5 km läbimist kadus autol tühikäik - nii kui gaasi lahti lasin ristmikel või peatumistel, auto suri välja. Kergelt gaasi hoides masin käis ilusasti ja käima läks ka ilusti. Kas see on juba vihje mittetöötavale tühikäigumootorile? Huvitav kogu asja juures just ongi see, et mõneks ajaks ta nagu käis väga ilusti ja madalatel pööretel oli ka veidi särtsakam. Kuid siis kadus tühikäik...
Kas tühikäigu mikrolüliti ikka töötab? Ilma selleta ei tea ju mootor tühikäiku hoidma hakata... Mõõtmiseks võtad TPS otsast musta kasti maha ja selle pistiku lahti. Nüüd mustast kastist võlli keerates peab ühes asendis ühendama ühed klemmid, vahepeal ei tohi ühendust olla ja teises äärmuses teised... (oli seal ikka kolmeklemmiline pistik?)

Kas "tühikäigumootor" ehk lisaõhuklapp toimetab korralikult? Voolikud on ikka kinni? Väikeseks meeldetuletuseks: seisuasendis on klapp veidi avatud. Tööle hakates kõigepealt keerab pilu kinni ja alles edasi pöörates avaneb pilu uuesti. Kruvikeerajaga pilu suuremaks kangutades lõhud klapi.
Tühikäigu mikrolüliti all sa mõtled kindlasti seda "klõpsu", mis käib kui proovida käega gaasihoovastikku liigutada. See klõps käib.
Misasi on TPS? Tõlgi see mulle ära Smile siis oskan edasi lammutada.
Throttle position sensor - ehk segusiibri asendi andur.

Peaks olema jah 3-klemmiga pistik.
Ei, ma mõtlesin justament seda Throttle Position Sensor-it, mis on segusiibri võllil. Üks mikrolüliti oli vist veel hoovastikus...

Tänan, hents.
Vahetasin nüüd ära juhtme (anduri?) mis tuleb sisselaskekollektori gaasiklapi küljest. Aitas see nii palju, et külmkäivituse mure kadus. Võsa, räägi seda, et külmalt käivitades - kas peabki pöörded üles lööma kuni temp jõuab nii 60 kraadini.. nii kuhugi 1500 peale. Siis langeb vaikselt alla kuni 700-800. Töösoojaks saades aga pöörded kergelt kõiguvad kui kang P peal. D peale pannes jäävad paigale, aga madalale (nii 500 pöörde peale). Samas kui pikemalt ka P peal seisab, siis pöörete kõikumine kaob, kuid vajuvad samuti madalale - 500 pöörde peale. Kas nüüd tasub tühikäiguandur ette võtta?
Ma võin Võsa eest vastata, et ei ole normaalne, et pööre 1500 kanti on.

Üle 1000rpm`i on juba ebanormaalne külma mootoriga.
Nii, kogu asi lõppes seekord sellega, et pool soojalt mootor tööle pannes hakkasid pöörded kõikuma 0-1000 vahel. Vahepeal isegi tahtis välja surra, kuid siis lõi uuesti 1000 peale. Ja nii ta ka jäi, isegi töösoojaks saades. Eemaldasin taaskord õhulugejalt pistiku ja seega tekkis ka uuesti külmkäivitusega hiljem probleem. Seega see gaasiklapi anduri vahetus ei aidanud mind karvavõrdki. Seega viga ikkagi õhulugejas.. äkki vahetada ära terve õhukululugeja..?
Ma jään praegu vastuse võlgu, palju külma mootori tühikäik olema peaks. Kuid usun, et 1500 on natuke paljuvõitu. Kiirlift käib vist 1200 peal esimese minuti jagu, siis kukub kuhugi 800 kanti.

Rumal küsimus, aga kas Sa oled ülepingerelee rikke ikka välistanud?
Ning kõik pistikud üle käinud kontaktispreiga... WD40 aitab ka, kuigi mõni kurdab, et see moos on juhtmeisolatsiooni kahjustanud.

Lisaõhuklapi ("tühikäigumootori") võid minult proovimiseks saada, kui tuled ise maha kruvima. Pritsepead ei tahaks anda...Icon_redface
Ma saan võtta lisaõhuklapi ja pritsepea kadaka teelt "laenuks" ja seal kohapeal proovida. Huvitav ongi see, et alguses kõik ilusti kokku pannes käib kogu krempel täiesti ilusti, kuid mõne aja pärast hakkab asi minuga mängima. Siis ilmselt kuskilt tuleb mingi vale signaal ja aju hakkab seda oma nägemise järgi valesti korrigeerima vms... Suht nõutuks ajab see asi juba Icon_neutral
"Lambaada-andur" välistatud? Lambda hakkab normaalset väärtust alles mõne aja pärast käivitamisest andma. Kui ta nö üles soojeneb/soojendatakse.

Kõrge pööre muidugi pole loogiline, aga pöörete kõikumine iseenesest võib olla ka lambdast tingitud.
kas peetis lambda ei peax heitgaase jälle tuntavalt paigast ära ajama ja kõvasti kütusekulu tõstma?
Lahenduseks kaks sõna ja hinnaks paarsada krooni - ülepinge relee.
Nüüd külmkäivitus mitte küll PÄRIS korras, aga kõvasti parem. Käivitamise hetkel korraks gaasi natuke ja auto jääb juba esimesest korrast iseseisvalt käima, küll veidi madalatel pööretel, aga vähemalt käib. Tühikäik soojal mootoril on kuskil 1000 kandis, suts alla, kuid minuarust natuke liiga kõrge. Ning ka pöörded aeg ajalt väga vähe kõiguvad - kuid minu jaoks selleks korraks aitab, vähemalt talvel läheb auto korralikult käima ja jääb ka käima.