Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: K: Küljekarpide vahetus DIY
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tervist,

kuna uus küljekarp ja vajalikud vahendid on olemas, siis tuli mõte ise küljekarbi vahetusega hakkama saada. Mõtlesin, et küsin ennem nõu. Nagu mina asjast aru olen saanud, siis vana karp tuleb uue järgi välja lõigata (pigem vähem alguses, sest alati saab juurde lõigata.) Ja siis teha väike roostetõrje ja uus karp külge keevitada.
Kas seal on veel mingeid olulisi detaile? Nagu näiteks, et mingi äär käib teise ääre alla või midagi taolist?

Kalle
kas asi mitte nii ei olnud, et karbid on kinni keevis täppidega, millede läbipuurimiseks spets "puur" . kui need kõik läbi puurid, siis kukub vana karp ise küljest ja uus läheb asemele.
Üldiselt on karbid punktidega kinni keevitatud. Seega kõigepealt pind kus keevitatud on puhtamaks, siis puurid keevispunktid välja ja meisliga eemaldad karbi. Teed käiamist/lihvimist, roostetõrjet ja siis uuele karbile puurid servad auguliseks sarnaselt nagu vanal välja puurisid keevituspunktid. Sätid karbi paika ja siis läbi nende puuritud aukude keevitad kinni.

Aga võid ka teha nii, et jätad keevituspunktid puutumata ja jätkad karpi sealt kus kõige lihtsam ja õigem on...
Selge selge. Asi on igatahes päris lootustäratav. Kohapeal on oskustega keevitaja, seega kinni saab ta niikuinii. Kas karbid on ka kerevärviga tehtud või alati ainult hall? Ma tunnistan ausalt, et pole veel uurimas käinud, kuid jääb mulje nagu kere hakkab varakult ja ei jää ruumi et puhastada. Nagu ma aru sain, siis lasen traatvurriga kõik puhtaks, et need punktid välja tuleks.
minu silm leiab peale lävepaku ja sellealuse uksetihendi eemaldamise need täpid kenasti üles (ei vaja traatharja) kuidas ülejäänud kohtades lood on, seda ma ei tea. lõpptulemusena peaksid karbid ikka kere värvi jääma, vähemalt mede w201 ja w124-jadel on nii (kuigi mõlemal jääb see laia liistu alla)
Prefacelift autodel on halli tooni:
[Pilt: 209.jpg]
See teeb mu elu veidi lihtsamaks, kuna saan värvimisega täitsa hakkama Smile

Hetkel asi vägagi selge, kuid eks homme lähemal uurimisel tuleb kindlasti küsimusi. Proovin teemat üleval hoida, et mis siis saama hakkab Big Grin
väike illustreeriv pilt ka. tehtud siis juhiukse lävepaku alusest osast. keevitustäpid on kenasti ringikujulistena näha.

[Pilt: pilt003.jpg]
Sul on nad väga hästi näha seal indeed. Üks nõme asi on nüüd muidugi see, et kui ma karbid ära vahetan, siis on vaja värvida üks osa kerega ühte värvi.
Punkte ei soovita täitsa läbi puurida. Parajalt suure puuriga lihtsalt esimene plekk läbi tõmmata ja siis mingi õhukese rauaga, näiteks höövlitera või vana masin rauasaeleht mis on teravaks käiatud, need punktid lahti raguda. Võimalus on ka et tuleb palju plekki lahti ja võimalus on et kukub ise ära.
Kui punktid täiesti läbi puurid on keevitajal pärast hirmus töö et see auk pärast kinni kasvatada juhul kui augud kohakuti olema saavad.
Ja kui uue karbiga ka keevitust tahad samamoodi imiteerida, siis tuleb otsida kas punktkeevitusaparaat (Tallinnas on mehel nimega Märt Aarne see asi täitsa olemas) või piisavate vahedega auke karbi servast läbi puurida ja hiljem sealt kinni lasta ja maha käiata. Ei saagi et peaaegu aru et midagi sarnast tehtud on.
Minu mõte oli selline, et puurib läbi, kuid kuna uuel karbil ei ole auke..et siis laseb sinna augu sisse törtsu ja lihvib maha. Vaata see äär jääb ilusti tihendi alla, seega ei omaks väga tähtsust. Ma ei tea, kas punktkeevitust väga vajagi oleks. Usun, et kinni saab ikka ja pärast väike grind + pahtel, peaks päris ok olema.
Küsiks igaksjuhuks üle, et pm mingit sellist teemat ei ole, et auto tuleks kuidagi ära toestada?! Üks benzworldist rääkis, et see koht hoiab tervet autot üleval, kuid ma arvan, et ta mõtles seda tala, mis seal all on. Sest mina ju plaanin vahetada ainult ülemist plekki...see plekk on nii õhuke, et vb tõesti mingil KIAl ta sellise plekiga toestab, kuid MBl, vaevalt.
mina olen aru saanud et vähemalt w124 ja w201 ei vaja toestamist. et neil see kere ehitus kuidagi teist moodi ja raskus karpidele ei lange. samas ega toed paha ka ei tee...
Kas see silikoon mis liitekohtade peale lastakse on mõni spetsiaalne asi?
Ja mis ainet sinna karpide sisse lasta, et need keevised seespoolt roostetama ei hakkaks? Kas seda pihustatakse millegagi kuskilt aukudest peale paigaldust?