Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Vooluvaras pagasnikus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
124'l jäi ükspäev pagasniku luuk lahti (kergelt irvakile nii, et kaugelt paistis nagu oleks kinni), mistõttu jäi põlema pagasivalgustus.
Umbes 24 tundi hiljem avastasin, panin kinni.
Peale seda aga leidsin, et 100Ah üsna uus aku täiesti tühi. Sisse jäänud veel ~7V pinget.
Kuidagi kahtlane tundus asi. Pagassi valgustab originaalvalgusti 10W pirniga.
Kiire arvutus ütleb, et pirni voolutarve peaks olema 0,8A ning 100Ah aku puhul peaks seda pirni suutma põletada 125 tundi. Doubt

Igatahes laadisin aku täis ja panin testri aku juures vooluahelale vahele. Tühjalt tarbimine normi piires. 0,02A (kell ja maki mälu jne).
Tegin siis pagasniku lahti. Ja mida näitab tester voolutarbeks.. 2,8A Icon_eek
Pole ime, et aku tühjaks kakkus.
Küsimus aga, kuhu see vool läheb. Miski varas on kuskil vahepeal.

Pole veel laiali kiskuma hakkand, kuid üks idee tekkis. 124'l komme pagasi luugi sisse vett koguda. Arvan, et see antud lüliti juures põhjustanud oksüdeerumist, tänu millele sealt ülevool tekib, kui antud vooluahel järgi lülitatakse.
Või on kellelgi samalaadne juhtum olnud ja tead kohe, mida tasuks kontrollida ?
Olen näinud 124 millel pagassi avades süttisid ka salongi tuled + uste alused valgustid. Kuid arvatavalt olid selles süüdi lohakad signa paigaldajad.
(25-06-2010, 11:01 AM)Laur Kirjutas: [ -> ]Olen näinud 124 millel pagassi avades süttisid ka salongi tuled + uste alused valgustid. Kuid arvatavalt olid selles süüdi lohakad signa paigaldajad.

Ise hetkel proovin erinevaid lahendusi valgustite teemal teha. Et ma ei teagi, kuidas originaalis on, kuigi uurides uste sees olevaid juhtmeid, julgen väita, et lombilambid lähevad tööle kas kõik korraga või paaridena -- esimesed ja tagumised. Kusjuures, nüüd kui ma ei eksi ja valgustid on pandud nagu ma arvan, et nad on pandud.. siis on väga lihtne teha seda viga, et kõik lombivalgustid lähevad korraga põlema. Oleneb, kui suur viga on ja kuidas alarm on paigaldatud võiks ka vabal laelambid ahelasse ühendada. Aga jah, originaalis vähemalt pagasniku lamp peaks ainult siis põlema, kui pagasnik otseselt lahti on .. kuid mingi ajurakk mäletab, et tagumiste istmete laelamp läks ka siis tööle, kuid pead ei anna.

Aga rebi see pagasniku lamp välja ja kontrolli pistikud üle. Ma väga pro elektriku valdkonnas ei ole, kuid äkki saad läbi nende juhtmete muid andmeid koguda.
Kontrollisin järgi ja tuleb välja, et kui pagass lahti, siis põlevad kõik uste alused valgused ning ka salongi tagumine valgus. Ehk kokku 6 pirni. Nagu wtf ?Retard
Kas signa on? Kui jah siis on jäetud ilmselt diood paigaldamatta.
(27-06-2010, 11:26 AM)Laur Kirjutas: [ -> ]Kas signa on? Kui jah siis on jäetud ilmselt diood paigaldamatta.

Täpsustan, dioodid. Avad esiukse - põlevad ainult esimesed, avad tagaukse - põlevad ainult tagumised, avad pagassi - põlevad aint pagassis.
Signa on küll jah.
Miks/mismoodi signat niiviisi paigaldatakse, et see tulesid mõjuab ?
Osad kohad panevad signasi nii, et ukse-andureid jälgitakse läbi lampide. Ja siis pannakse kõik kokku ja ongi nii, et kui ukse lahti teed, siis kõik on omavahel ühendatud jne. Vähemalt mina kujutan asja nii ette.
(27-06-2010, 02:02 PM)clm Kirjutas: [ -> ]Signa on küll jah.
Miks/mismoodi signat niiviisi paigaldatakse, et see tulesid mõjuab ?

Ju paigaladajal puudusid vajalikud oskused/teadmised.