Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W140 `92 probleem kliima lekkimisega?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Head MB omanikud!

Kas on kellelgi on esinenud analoogset probleemi kliimaga? Nimelt olen juba mitu aastat kannatanud, kuna auto kliima on mõistatuslikust kohast lekkinud.

Sai seda korduvalt täidetud ning üks vend uuris eelmisel suvel ka lähemalt asja. Nimelt pani sinna indikaatorainet, siis avastas, et esiotsa juures radika lähedal punni juurest justkui lekkis, toppis siis sinna midagi ette. Aga ikka kadus aineke kuhugi ära, küll ta jälle kuulatas ja piiksutas oma aparaadiga, aga ei midagi. Kokku see jama palju aega võttis, siis jälle autos oodates kui "tehnik" täitis kliimat lämmastikuga (see odavam testimiseks), kuulsin ma, et salongis nagu õrnalt midagi susiseks. Kutsusin siis "spetsialisti" ja oi imet, ütleski ta, et mul ongi leke hoopis armatuuri all, et tema seda lahti kakkuma ei hakka. Et kui tahan, siis lasku ma see maha võtta ja siis vaatame edasi. Lõin asjale eelmisel suvel käega, sest ilmad juba jahedamaks läksid, ei usaldanud seda diagnoosi täielikult ja Silberist ehmatati ka "arvatava" vigase osa hinnaga ära.


Must nahksisu ja lämmatav päike sunnivad aga nüüd jälle probleemil sabast kinni võtma.Smile

Igatahes ei kipu kohe armatuuri kallale, vaid tahaks, et keegi tark veel ikka kliima üle kaeks ja kinnitaks 100% lekkimiskohta.


Kas on kellegil soovitusi, kus kohas oleks usaldusväärne koht kliima näitamiseks ja vea diagnoosimiseks Tartus, Tallinnas?

Ette tänades,

Tanel
Ma ei pretenderi 100%-lisele tõele aga kui sa võtad armatuuri alused "põlvepealsed katted" ära ja keskonsoolist võtad külgmised vaibad ära, siis sealt peaks näha olema juhipoolt kogu "möll" ehk surveklapid ja radikaühendused ja peaksid sealt leidma UV abil ka lekke.
Üleval pool armatuuril ja kondi lekke kohatdel ei näe mina seost, radikas ja klapid on ikka all pool.
Ja alumise otsa lammutamine ei ole võrrelda töö mahuga armatuuri puhul.
(20-05-2010, 05:09 PM)Rolz Kirjutas: [ -> ]Ma ei pretenderi 100%-lisele tõele aga kui sa võtad armatuuri alused "põlvepealsed katted" ära ja keskonsoolist võtad külgmised vaibad ära, siis sealt peaks näha olema juhipoolt kogu "möll" ehk surveklapid ja radikaühendused ja peaksid sealt leidma UV abil ka lekke.
Üleval pool armatuuril ja kondi lekke kohatdel ei näe mina seost, radikas ja klapid on ikka all pool.
Ja alumise otsa lammutamine ei ole võrrelda töö mahuga armatuuri puhul.

Tänud kiire ja asjaliku vastuse eest! Ma sain kohe innustust juurde Smile Huvitav, et see eelmine "tehnik" UV-d ei kasutanudki. Ma ei ole spets, aga kujutan ette, et see on armatuuri lahti võtmine ja pärast kokku nikerdamine paras pähkel oleks. Loodan väga, et saab sealt alt kaudu lekke kätte ja probleem ilma suurema jupita korda.
Ma üritan vaimusilmas välja mõelda, kuidas lekkeid üldse ilma UV aine/valguseta otsida saab....Mina välja ei mõtle Smile
Lastakse aine sisse, mis on kohe näha UV valguse käes, spetsiaalse lambiga ja annab kiire ja tõese tulemuse.
(20-05-2010, 06:08 PM)Rolz Kirjutas: [ -> ]Ma üritan vaimusilmas välja mõelda, kuidas lekkeid üldse ilma UV aine/valguseta otsida saab....Mina välja ei mõtle Smile

Ammuks see lekkeaine leiutati; enne käis ikka nii, et lämmastikuballoon läbi reduktori külge ja kõrv kikki.
Keerulisemate kohtade puhul sai ka seebiveelahust peale pritsida - kus mullitama hakkas, seal leke oligi.

Töötab, muideks, suurepäraselt ka tänapäeval, kui 50k maksva täitmisautomaadi ostmine maj. ebaotstarbekas on...
Mul ntx. on.
Nojahh....
See läehb minu jaoks natuke ajalukku, minu silmis see võrdub samaga, mis esisilda tänapäeval mõõdulindiga ja loodiga paika reguleerida...
Saab ka ju tehtud lõpuks.
Saan aru, et investeeringu maht ei paku piisavat rentaablust, kuid mina kui klient eelistaksin ikkagi "tänapäeva vahendeid", uskudes nende efektiivsemasse ja tulemuslikumasse töösse.
Silber ehmatas nö. arvatava vigase osa hinnaga just sellepärast ära, et ilmselt nad on ennegi 140-tel lekkivaid salongiradikaid näinud...(kliimaradikast ikka jutt...- see omaaegne Behr ei olnud vist kõige tervam nuga Mercedes-Benz sahtlis...)

Mille vea kindlakstegemine just kerge ei ole: et UV-ga leket näha, tuleb ikkagi armatuur enne maha võtta, kuna aurusti asub üsna üleval esiklaasi lähedal...

Sellepärast ka ilmselt kliimamees kasutas pigem survetesti, et leket kuulda...
(Armatuur maha-peale tööaeg oli jämedalt vist mingi 23h.)

Seega, üsna paha lugu.
Teema algatajale soovitaks võtta nö. second opinion ükskõik millisest kliimakontorist, kes just MB-dega mingit kogemust omab ja siis edasi vaadata, mis teha. Kui tulemus sama, (et kapotiall leke puudub), siis hakata uut aurustit ja hinnapakkumisi selle vahetuseks koguma...Smile
Edu ja kõva närvi. Ja antud juhul võib vist ka leket kapotialla soovida, mille remont tunduvalt odavam...Smile

Väike pildike ka:

[Pilt: AC_blkdiag1.jpg]




P.S. Mis aga ajaloosse puutub, siis mina sellega just tihti tegelengi. S.t. autodega, millel kliimasüsteemis mitte tänapäevane R134a käib, vaid ikka vana hea R12 (mis EU-s teatavasti keelatud).
Sestap ka veaotsingud tihti vanaaegsed, sest küll ei ole kaasaegsetel kliimaautomaatidel üleminekuid vanaemate autode täitmiseks, küll ei ole neil vajalikku gaasi (isegi R12 kaasaegset asendusvarianti mitte (sest 134a seal sees ei püsi), R12st endast rääkimata) jne.
W126 peaks samuti veel R12e põlvkonda kuuluma...
Oot, nüüd läks asi huvitavaks Smile
Ma olen aru saanud,e t kui autol on R12 sees ja seda uuesti on vaja täita, siis "tuleks" panna R134a, mis tähendab aga ka kliimapumba vahetust? On see tõsi või müüt?
Ja kas ilma vahetuseta on R12-le alternatiivi ka Sinu näaol ntx?
Kui autol on R12 sees (olnud) ja uuesti vaja täita, siis on kolm võimalust:

1. Täita uuesti R12-ga. Mis on ebaseaduslik ja seetõttu ma seda varianti loomulikult ei soovita...
2. Kasutada täiesti legaalset R12 asendusainet, kasvõi seda ntx.
Pakuvad seda väha laiema silmaringiga kliimatäitjad ja tihendite ja õlide vahetusega jamama ei pea.
3. Ehitada süsteem R134a peale ringi.

Pumba vahetus pole ühelgi juhul minuteada vajalik. Isegi MB tehase tehniline tugi oma ringkirjas diileritele ei nõudnud seda...(vähemalt Yorki, Delco või Nippondenso kompressorite puhul; /ma pole kahjuks täpselt kursis, kas kasutati mingeid veel??/...)

Kolmas variant on kõige kallim, kuna süsteem tuleb väga hoolikalt üle lekketestida; vajadusel tihendeid vahetada, vana õli välja pesta, täiteotsad vahetada jne. Ja ühtlasi esineb ka võimalus, et süsteem edaspidi ei ole enam nii efektiivne, kui ta R12-ga oli...

Mina, aga, ei saa kahjuks Sind kuidagi abistada, sest nagu ma juba ka varem ütlesin, kliimatäitmise automaadi (millega tehakse ka UV aineteste jne tänapäevaseid trikke) ostust jääb umbes 50 tuhat eeku vaba raha ja ka tahtmine puudu...Eusa_doh