Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W140 S320 1992a - külmalt käivitub ja soojalt mitte
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Auto siis seisis talve jooksul mingi 3 kuud maja kõrval. Ei sõitnud, et teda mitte rikkuda tänavatel olnud soolaga ja muu lögaga. Välja näeb väga ilus ja puhas. Aga talv keeras midagi siiski tuksi.

Esimeste sulailmadega hakkasin teda käima panema. Külmalt läks väga hästi käima üle selle pika aja ja töötas kenasti. Kui temp. jõudis 80 lähedale, siis tühikäik hakkas puterdama ja lonkama. Gaasi andes podises veidi ja suri välja. Enam käima ei läinud, käia palju tahad. Lõi tagasi kohati ja bensuhaisu ka tuli kusagilt. Paar tundi jahtus ja jälle läks käima. Selline jama kordus terve märtsi jooksul, kui teda käima panin. Arvasin, et niiskus on sees, kuna auto seisis lume all terve selle jäleda talve jooksul.

Nüüd aprillis ikka eriti paremaks ei läinud. Siiski reedel õnnestus sõita ka veidi. Kohalt minnes (foori tagant, ristmikul jms.) puterdab alguses ja siis läheb juba normaalsemalt edasi. Vahel sureb isegi välja, kui kohalt minnes liiga palju gaasi anda ja siis on raske käima saada (vahel ei lähegi enne jahtumist enam käima!)
Kõrgemate pööretega töötab mootor ilusti ja ühtlaselt. Madalate pööretega kipub lonkama ja vibama, eriti just sooja mootoriga. Jagaja oli ka korralik, polnud märg ega midagi. Ei oska midagi teha ega julge sellises olukorras temaga hoovist kaugele minna.
Milles võib asi olla? :/
Jagaja kaane all kondensaat,või lööb niisama üle. Teiseks ei teeks paha ka värske bensuga autot kostitada.Icon_rolleyes
Minu tagasihoidlik arvamus soovitaks kontrollida õhukulumõõtja tööd ja toru mis ühendab teda sisselaskekollega- Nimelt soovitaks lekkeid vms otsida. Ma ei ütle, et sul seal kindlasti viga on aga vaata lihtsalt üle.
Eks ta lõhnab ikka selle niiskuse järgi süüstesüsteemsi mille tullemusena üle peksab kuskilt.
Mul oli sama jama kunagi. Jagajakaaned ja rootorid olid oksüdeerunud.
Nii, jagaja oli täiesti puhas ja ilus, muus osas ka tundus olevat kuiv ja normull.
Äkki siiski mingi segu-probleem? Testisin vahepeal veel ja kuivade ilmadega jäi nüüd olek püsivalt ja eranditult järgmiseks: külmalt töötab ilusti ja ühtlaselt, jõudu on ja edasi läheb, vahele ei jäta. Soojeneb üles, siis hakkavad silindrid järjest kustuma ja kui gaasi anda, siis paugub ka veel hirmuäratavalt. Gaasi andes kaob ka jõud ära ja sureb kiiremini maha. Siis paar tundi jahtub ja taas sõidab paar km. kuni sama jama kordub kõik. Tühikäigul soojenedes on nii, nagu mu esimeses postituses, et soojalt hakkab lonkama ja tuure alla kiskuma, gaasi andes podiseb ja sureb välja, enam ei käivitu. Sellist toorevõitu heitgaasi/bensuhaisu on ka natuke rohkem kui võiks.
Tundub, et pead mõnele diagnostikule natuke raha andma.
Sellele autole peaks juba pistik järgi käima?
Ikkagi kahtlustan niiskust. Kunagi vanas foorumis üksa jamas S 500 -ga 94 .Aasta samamoodi soojalt suri ära . Siis silber vahetas igasugu tihendeid ja muud jama arve oli vist kümme tuhat. Löpuks oli tulemus ikka sama soojalt kustus ära .siis tüüp vahetas jagajakaaned ära ja asi korras.Minu enda küürakal kunagi oli sama kamm.Ja kui hästi mäletan oli karli 500 sel sama jama. ennem suvepäevi haapsalus. siis olid ka nagu samad sümptomid. ja olid jällegi kaaned. Seal nii peenikesed praod mida silmaga ei näe niiskus poeb vahele ja hakkab pihta see jama.
(24-04-2010, 10:10 PM)siimruz Kirjutas: [ -> ]Ikkagi kahtlustan niiskust.
...olid ka nagu samad sümptomid. ja olid jällegi kaaned. Seal nii peenikesed praod mida silmaga ei näe niiskus poeb vahele ja hakkab pihta see jama.
Kuidas seda kindlaks teha? Sest "igaks juhuks" ei sooviks raha kulutada uue kaane jaoks. Tegelikult ma ei tea, kui palju see maksab üldse, kuid soovin uute osade ostmisega toimida nii, et ostan, kui tõesti kindlalt vaja ja muidu ei saa. Tongue
Minul oli mingi aerosool mis eemaldab niiskust elektri osadelt lasin seda sisse ja peale see aitas nats aega.Sellega peaksid teada saama kas aitas. muli tuli meelde veel et mul kunagi oli neljaga ka selline juhus et ta seisis mul talvel tavaliselt ja siis üks kevad oli ka päris loll see süsteem nii kui soojaks läks ei saanud enam käimagi.siis ei aidanud ei aerosoolid ega miskit. ainult uus kaan ja juhtmed.SL vahetasin ka juhtmed ära see läks mul eelmine suvi ka päris segi. nii kui ilus ilm oli ja päike paistis aravs tema et ta ei käi korralilut. viga oligi juhtmetes . Aga minu SL -il on see uuem mootor kus jagaja kaant ei ole sinul peaks vist see jagajakaanega süsteem olema.
(24-04-2010, 10:26 PM)siimruz Kirjutas: [ -> ]Minul oli mingi aerosool mis eemaldab niiskust elektriosadelt

Mis selle aerosooli nimi/nimetus võiks olla? Smile
Jah, mul on kaanega, silmaga vaadates paistis kaane alt kõik ilus puhas ja kuiv.

Huvitav, kas see anomaalia, mis mul eelmisel sügisel vahest esines, võib ka kaanest olla? See, et sooja mootoriga foori tagant ja üldse kohalt minnes hetkeks kergelt katkus, aga muidugi väljasuremisest oli asi kaugel. See ei olnud alati, vaid vahel oli ja vahel mitte. Mäletan tollest ajast veel, et üldiselt siis töötas mootor natukeseks ajaks paremini, kui korra kiirendasin gaas põhjas 120-ni (pöörded käisid 5+ kandis).

P.S.
Mul on ju gaasiseade sellel peal; hakkasin mõtlema, et kas sellega seoses ka miskit võib olla... kuigi vahet ei olnud, kas bensu või gaasiga - soojalt kooleb ikka ühtemoodi ära.
Ma ei mäleta mis selle nimi aga esimesest auto poest kus keemiat müüase leiad selle kindlasti. Aga SL-l hakkas pull samamoodi pihta et vahest oli ja vahest ei olnud aga eelmine suvi ikka läks vääga hulluks läksin tartu ja siis linnavahel ei saanuki enam sõita vaata et ei saa foori alt minemagi järjest suri ära
siis seisin parklas natas aega sai jälle edasi sõita.
Niisiis sai jagaja kaas maha võetud jälle ja teda veidi nühitud ja puhastatud -- nüüd auto sõidab nagu kellavärk! Big Grin (iseasi, kui kaua, ilma uue kaane ostmiseta.) Nii lihtne asi ja nii palju närvikulu oli senimaani, kui ei teadnud viga otsida (kogemused ka puudusid).
Tänud vastuste eest, ma ise poleks muidu uskunud viga sealt otsida. Smile
Nu vat mis ma rääksin nüüd ostad uue kaane ja ma soovitaks juhtmed ja küünlad ka ikkagi ära vahetada ja usu see asi töötab sul väääga hästi.
Tegelikult eile juhtus veel miski huvitav lugu selle jätkuks. Big Grin
Igaks juhuks proovisin veel, kuidas auto käitub (enne pikemaid sõite), kui mootor on soe ja sõita üle 2-3 km... Kõik oli hea, kuni vaevalt 2 km. juures kadus jõud ära ja hakkas podisema, suri ära. Rutem kui enne. Üllatav oli see, et käima läks kohe (varem ju ei läinud!) ja siis jälle töötas, sõita sai paar postivahet ja taas pot-pot-pot. Erinevus oli ka selles, et paukuma ei hakanud. Üritasin 2-3 korda kodu poole minema hakata. Juhuslikult lülitus gaasi peale ümber (sooja mootoriga lülitub, kui vaja) ja siis töötas üllatavalt ilusti, sain koju tagasi. Siis hakkas mul imelik juba, et mis viga bensuga siis oli?! Keerasin paagilt korgi maha ja -- paak oli vaakumis! Icon_eek Panin korgi tagasi ja auto sõitis nii bensu kui gaasiga ülihästi. Veidi aja pärast oli jälle kerge vaakum paagis. Midagi on paagi õhutusega lahti? Korgi all või kus see õhuauk on?
No igatahes pärast jagaja kaane töötlemist (uut veel pole; ma veel ei tea, kust teda saab ja mis ta maksab) läheb külma mootoriga käima poolest pöördest, varem tegi 2-4 ringi starteriga. Tühikäik on täiesti ühtlane ja rahulik. Varem (ka sügisel) oli tühikäigus pidevalt väikseid jõnkse tunda salongi, mootor jättis vahele natuke. Kütusekulu peaks ka mingil määral vähenema, kui mootor ühtlasemalt töötab ega vahele ei jäta. Smile Samas mulle on kütusekulu kolmandajärguline. Esimene on mugavus ja teine, et oleks stiilne auto. Tongue
Uue kaane saab poest. Kui raha palju, siis Silberist. Kui raha vähe, siis Baktist.

Paagi tuulutus peaks sel olema läbi söefiltri esitiiva alla. Kontrolliks võid mõnda aega sõita kindaga paagiava ees. Kui nüüd toimib, on süüdlane selge.

Keegi võiks panna selle tuulutuse skeemi pildina...Eusa_whistle