Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: k: Kas püsikiiruse hoidja suurendab kütusekulu
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Endal oli siiani arvamus et võimaldab säästlikumat liiklemist. Aga mis on MB omanike kogemus. Leidsin ka sellise teema auto24 alt: http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/K...a/tid=1227
seal arvamusi seinast seina. Enamus ütleb et kulu jääb samaks, mõned väidavad et see kui mootor üritab kramplikult määratud kiirusest kinni hoida tegelikult ikka veid kulu kasvatab! Võimalik et uutel autodel elektroonika parem aga kuidas kogemus vanemate MB-ga on?
Siia on hea tuua oma sugulase numbrid: tühja Sprinteri kütusekulu ei muutunud, koormaga aga sõi püsikiirusehoidjaga paar liitrit rohkem. Seda siis trassil Turku-Kaunas.

Actrosega pole vahet seni, kuni haagist taga pole. Siis hakkab püsikiirusehoidjaga jälle liitreid juurde kogunema.

Meie lauskmaal on vahe väike, aga kusagil mägedes turnides võib küll oskamatu juht elektroonikat alusetult usaldades päris kenasid kulunumbreid saada. Seda on ta ka oma Actrosega kontrollinud - pikal tõusul üritab automaatika hoida kiirust ja surub lõpuks gaasi päris põhja. Sihuke kümneliitrine pada aga neelab põhjagaasiga Väga Palju liitrit sajale...

Meite SELliga nagu vahet ei ole. Selles mõttes on muidugi gaasirobot hea, et ei tule ülearu tallatud. Samas on see ürgvana mudel üsna raske saapaga ja näiteks linnakiiiruselt 90 peale kiirendamisel võtab mootorist ikka viimastBadgrin

Suurem probleem on see, et püsikat ei saa mugavalt kasutada liikluses. Kui tihti ikka õnnestub uhkes üksinduses sõita. Ning kusagil kolonnis on abi vaid uuemast Distronicust...
peaks üldjuhul suurendama. teadlik juht lisab gaasi enne tõusu "nn. mäge" ja vabastab pedaali tõusul. püsikiiruse hoidja enne tõusu kiirust ei suurenad, ta fikseerib tõusul lisatakistuse ja lisab ohtralt gaasi. ehk siis jalaga enne tõusu sujuvalt kiirust suurendades on küttekulu väiksem kui juba mäele jõudes püsikiirusehoidja gaasi pea põhja lööb, et meeleheitlikult kiirust säilitada.
(08-03-2010, 12:45 PM)hannes_s Kirjutas: [ -> ]peaks üldjuhul suurendama. teadlik juht lisab gaasi enne tõusu "nn. mäge" ja vabastab pedaali tõusul. püsikiiruse hoidja enne tõusu kiirust ei suurenad, ta fikseerib tõusul lisatakistuse ja lisab ohtralt gaasi. ehk siis jalaga enne tõusu sujuvalt kiirust suurendades on küttekulu väiksem kui juba mäele jõudes püsikiirusehoidja gaasi pea põhja lööb, et meeleheitlikult kiirust säilitada.

täpselt nii on, ise ka enne tõusu võtan hoo üles ja tõusul lasen gaasi lahti, olen tähele pand et enamus inimesi vastupidi enne mäge pidurdavad ja siis mäepeal hakkavad täiega tallama Icon_lol