Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: k: 124 - 300d 100kw- universaal-automaat
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Viimased paar aastat olen igapäeva sõite sõitnud 190d 55 kw igiliikuriga. Austusest selle auto vastu sündis kindel otsus, et ka järgmine liikur peaks olema vanema tüübi Mercedes-Benz, aga kindel soov oli, et kiirendus oleks maanteel ikka selline et möödasõit tartu mnt. ei kujutkas endast iga kord eluga riskimist. Jäi siis kaks varianti kas c klassi 250d turbo või 124 300e(d) 100kw. Soov kiskus küll c klassi poole aga lõpuks sai siiski valitud enda arvates lollikindlam kuuene kallima otsa 124.
Nüüd esimesed pikad sõidud tehtud ja mõned asjad minujaoks ikka üsna üllatavad.

1. Kütusekulu: esimene selline ligikaudne mõõtmine: 600km maanteel püsikkiruse hoidjaga pluss 50km linnas!!!!! kokku neelas see ablas loom 60l ära!!!
paberite järgi peaks jääma sinna 6,5- 7,5 liitri kanti. Ok olid mõned külmad käivitused ja mootori soendamised aga ikkagi!!! Tekib küsimus et kas midagi on viga? Soe mootor töötab sirinal ja vaikselt. Külm on samuti iseenesest vaikne ainuke häiriv hääl tundub tulevat kuskilt eest ventika mootorist, mis soojana kaob.

2. Teine küsimus: külma mootoriga pöörded veits kõiguvad. Üldse tundub et 600 pööret on kuidagi vähe, kuna külma mootoriga on salongis üsna häiriv vibra. Kas peaks lihtsalt gaasi peale keerama või peabki nii olema. Või tuleb pumpa reguleerida.

3. Küsimus: Kiirendus võiks olla ikka tunduval parem. Linna sõidus tundub et oma manuaal kastiga 55kw kutsikaga oleksin ma juba ammu kaugel. Kick down nagu üldse ei toimi korralikult. Kujutasin ette et kui lapats põhja lüüa siis ikka vahetab teise pealt esimesele aga väga uimaselt kuidagi toimetab. Rahulikul sõidul vahetab käike pea märkamatult. Kas asja põhjus võib olla üli pikas diffri ülekandes kuna käigud tõesti ülipikad. neljandaga 100km tunnis 2500 pööret ja mootori häält praktiliselt salongi ei kuule, ääretult mõnus. Aga ikkagi kui sealt sajapealt mööda sõitu hakata tegema, siis tundub, et tegelikult peaks käsitsi alla kolmandale tõmbama et mootor oma jõudu näitama saaks hakata.

Kui kellelgi Tallinnas taolise isendiga kogemust siis meelsasti näitaks ja annaks proovida! Imre juurde nagu heast paremast kohe viima ei kipuks!
pöörded kuidagi kõrged,isegi 3,2 bensukal on 100km/h 2300
ma arvaksin et 160kw bensukal jõudu ikka kõvasti rohkem ja pöörded peavadki madalamad olema kui 100kw diislil.
Kütte kulu osas turgatas muidugi pähe kõige elementaarsem lahendus!!!... Õhufilter see ei olnud oma esimeses värskuses, kui sõitu läksin... aga ei tahtnud uskuda, et see võik 3 liitrit sajale lisakulu tekitada. Peab filtri ära vahetama ja uuesti mõõtma enne kui paanikasse minna.
Kütusekulu on küll suurevõitu, aga...

Mis seisus see masin üldse on? neljal ei ole üldiselt tunda, kui mõni pidur natuke peale jääb. Aga kütust rüüpab küll.
Mida näitavad pihustiotsad ja mootori surved? Kas pritsehetk on õige?

Neljasel kastil on 2500 OK (ja neljane seal ilmselt on). Esimest peab see kast pakkuma vaid siis, kui sõita kang 2 peal. Muidu ainult 2-3-4.

Tühikäiku hoiab elekter. Kas ülepingerelee on ikka korras?

Ja veel - meie säästukal on minu raske jala all keskmine kulu 8 ja 9 vahel sajale. Vahepeal tiksutas õde sõita ja temal tuli paagitäis 6,8...Eusa_whistle Ning ei ütleks, et maanteel jalus oli.
v6sa Kirjutas:Kütusekulu on küll suurevõitu, aga...

Mis seisus see masin üldse on? neljal ei ole üldiselt tunda, kui mõni pidur natuke peale jääb. Aga kütust rüüpab küll.
Mida näitavad pihustiotsad ja mootori surved? Kas pritsehetk on õige?

Neljasel kastil on 2500 OK (ja neljane seal ilmselt on). Esimest peab see kast pakkuma vaid siis, kui sõita kang 2 peal. Muidu ainult 2-3-4.

Tühikäiku hoiab elekter. Kas ülepingerelee on ikka korras?

Ja veel - meie säästukal on minu raske jala all keskmine kulu 8 ja 9 vahel sajale. Vahepeal tiksutas õde sõita ja temal tuli paagitäis 6,8...Eusa_whistle Ning ei ütleks, et maanteel jalus oli.

Ära aja segamini, sinul on 5-ne automaat, teemaalgatajal 4-ne ja see neljane on alalise esimese käigu stardiga nagu ka 108kW turbokas.

Midagi on mäda sul siis kas kasti või kickdowniga ning küttekulu on tõesti kõrge diisli kohta. Omast kogemusest võin öelda, et 100kW peab kakkuma nagu loom, linnas märjal asfaltil ilma ASD-ta sillaga pidi ikka jälgima et külg ette jooksma ei läheks vajutades.
Vigu diagnoosida on üsna raske ka hea kirjelduse korral.
Üks tõsisemaid selle mootori probleeme on see rohke klapimajandus - 24V, mis üksikutes silindrites survet alla igasugust arvestust põhjustavad. Kuidas käivitumine -5 ja -20 korral? Erinevusi või ühtlaselt hea/halb?
Võsa, kas sul oli see 250 vana tüübi turbokas 93kw (kui õigesti ei mäleta paranda) Kasti kohapealt ka tänud põhjapaneva vastuse eest. Selle kohta et tühikäiku hoiab elekter ma ka siit kuskilt lugesin aga päriselt pihta ei saanud mida see tähendab või kuidas seda reguleeritakse. Mootor tundub muidu olema väga ok.. vaikne hääle järgi. Ise pakun et kui pihustites oleks mingi jama peaks lagisema hakkama. Kas pritsehetk on õige seda muidugi ei tea. aga mis on sellisel juhul sümptomid? Surved tunduvad olevat ka ok, õlisurve tiba üle kahe sooja mootoriga tühi käigul 600 pööret. Aga jah natuke see surve vigurdab ülesalla külma mootoriga. Vaatasin et mingi õliandur mis on karteri küljes all vasakul küljel, sealt tuleb veits õli välja. Kas see ongi surveaandur või miski muu ja kas see et sealt pisut välja immitseb võib kuidagi mõjutada anduri toimimist. Muidu 14 kraadise kümaga läks käima esimesest pöördest. Eelmise omaniku sõnul läks ka 28 külmakraadiga muretult tööle.
Küsin veel, et kas sellel mootoril on ka mingi õhukululugeja ja kas see võib peetis olles suurt kulu põhjustada?
No nii Ralak pöörab kasti kohapealt Võsa vastuse pea peale!
Ühesõnaga neljane kast peab ise teise pealt alla vahetama kui lapats põhja suruda!!! Mis seda kickdowni regullib. Muidu kast toimetab ülisujuvalt. Tahaks et keegi kellel varasem kogemus võtaks ja prooviks korra!! olen Tallinnas. ja tulen kohale kui keegi viitsib proovida.
Sry, oma eelmises postis viitasin valesti, oli mõeldud hr. liiv jutu peale see kasti täpsustus aga ega midagi teisiti ei väida, 100kW-listel on esimene koguaeg rauas paigaltstardil.
On see nüüd kindel, et uuematel traktoritel on neljakäigulisel esimese käiguga start?

Meite säästukas (muide, 69kW, ilma föönita, hõre, kui labakinnas) paneb esimese ainult siis, kui kickiga minna ja seda käiku on vast sekundiks - kohe vahetab teisele (aga pöörded on juba piirajas)...
Ralak, meil on majas kõik mersud neljakäigulise kastiga... Sõna otsese mõttes kõikEusa_whistle

Kas E/S lülitiga neljast kasti neile paljuklapilistele mitte ei pandud?

Proovisõidust vast suhtle kasutaja Lauriga...

Kas õli tase on normis? Mis lõhnaga õli on? Kas KD tross on ikka pingul?
v6sa Kirjutas:On see nüüd kindel, et uuematel traktoritel on neljakäigulisel esimese käiguga start?

Kindel, peetud sellist masinat ja proovitud teiste omi ka, esimestel punnidel ju sama mootor ja kast.

PS, kickdowniga opereerides peab saama iga käiguga tahhomeetri punasesse, sealjuures kast peab vajutusele reageerima maksimaalselt madala käigu sisse lülitamisega. Kui midagi on teisiti siis on asi reguleeringus või mittetoimimises.

Ühelgi vanemal diislil pole E/S lülitit kasti küljes, need tulid alles 300_TD 130kW transmissioonidesse.
3,0TDT 108kw
Enda kogemusest võin öelda, et möödasõiduks mul kickdowni vaja ei ole nagu eriti olnudki. Kiirendab liigagi hästi. Kütusekulu on mul kuskil 7,5 - 8,5l/100km kohta. Kõige ökoma kulu sain eelmisel suvel ja see oli 6,9. Ilmselt kui püsikat poleks kasutanud, siis oleks veel väiksem olnud... 2500 pööret 100km tunnikiiruse juures on vast enam-vähem normaalne
Käivitub minu oma kuskil 10 -12 külmakraadi juures ilma küünalde tuld lõpuni ootamata ja jääb kohe ilusasti käima. Ootan kuskil 3 - 4 sek.
Aga jah - nagu öeldud, siis kontrolli pidurite pealejäämine ära, eriti ka käsipidur ja siis õhufilter ja siis vaata mootori poole(surved, pihustiotsad, pump)
8l 100 km kohta peaks küll kütusekulu lagi olema selle masina juures....
v6sa Kirjutas:On see nüüd kindel, et uuematel traktoritel on neljakäigulisel esimese käiguga start?

Meite säästukas (muide, 69kW, ilma föönita, hõre, kui labakinnas) paneb esimese ainult siis, kui kickiga minna ja seda käiku on vast sekundiks - kohe vahetab teisele (aga pöörded on juba piirajas)...
Ralak, meil on majas kõik mersud neljakäigulise kastiga... Sõna otsese mõttes kõikEusa_whistle

Kas E/S lülitiga neljast kasti neile paljuklapilistele mitte ei pandud?

Proovisõidust vast suhtle kasutaja Lauriga...

Kas õli tase on normis? Mis lõhnaga õli on? Kas KD tross on ikka pingul?

Mis proovisõidust sa räägid?
Et teema lihtsalt õhku rippuma ei jääks siis, annan ülevaate vähemalt neile kes viitsisid mu abiküsimisele vastata. Enne Imre juurde minekut sai ise vahetatud õhufilter ja rehvide rõhk kontrollitud uus kütusekulu täpsem mõõtmine andis lastis autoga maanteel 8,5, suht kerge autoga 8,2. Ikka nagu tsipa palju.
Ühesõnaga nüüd Imre juures käidud ja mõnede tuhanete võrra vaesem aga auto liigub mõnusalt!
1. Kõigepealt: kast vajas reguleerimist, nüüd vahetab alla nii nagu vaja ja kui lapats põhja vajutada siis laseb ikka pöörded korralikult ülesse enne kui käike edasi liigutama asub.
2. Kütuse filtri vooliku vahelt imes lisaõhku. Kas see ka kütusekulu mõjutas veel ei tea. Kütuse filter oli Imre sõnul ka saasta firma toode, nõnda sai ka see uuendatud (kuigi oli alles vahetatud)
3. Veel sai vahetatud rihm ja üks rihma rull, tagumised silikon puksid ja üks tagumine rattalaager. Ka mootori padjad polnud enam esimeses värskuses... väike vibra salongis tühikäiguga- lähevad vahetusse järgmisel nädalal.

Pärast tehtud töid hindas Imre mootori toimimise(hääle) ja mineku proovisõidul heaks, ega pidanud pihustite torkimist mõtekaks. Igal juhul Tänud Joonasele ja Imrele abivalmi suhtumise eest!!!