Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Läpakas autosse
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Küsimus siis toite teemal.

Läpaka enda adapterid üsna kallid, mis autosse lähevad, kuid milline oleks kõige odavam alternatiiv?

12v>220V inverter iseenesest maksab mingi 500 krooni, aga siuke nõme kobakas mulle ei meeldi autos.
Odavam oleks vaadata mõni perseus akuga ups(mingi paarsada EEK) aga see on suurem inverterist.
Müügil universaalsed adapterid, jäi vist 12 kuni 24 voldini, käib sigaretisüütajasse ja pealt valid pinge ja toimib, miljon erinevat otsikut ka veel kaasas, maksis 500 kr ümber....
See inverter pole üldse kes teab mis suur kobakas, keskmise helivõimu suurune, mul on, teeb 12V -> 220V/300W. Mahub armatuuri alla ka ära täitsa. Parem oleks siiski pagassi paigaldada - võimu juhe ju läheb niikuinii juba sinna - hea toidet võtta (näiteks).
Aga mõelgem ka natuke, kas on mõtet? Bussis ok..aga sõiduautos? Mõttetu voolu kurnamine autol..akust 12v konventerisse, et teha 220v, siis arvutisse ja arvuti adapter teeb 12/5V ja läpaks vastavalt 19..V..
Mõtteu aku kurnamine ja voolu "raiskamine"
www.carnetsystems.com - kes tahab autoarvutit...aga seal olemas eraldi müügil ka toiteplokk, mis kõige õigem valik ilmselt http://www.carnetsystems.com/?id=1171
läpaka puhul kõige odavam ja ratsionaalsem ikkagi see odav universaaltoiteplokk.
Hakkab ka tööle kui arvutisse otsa autovool lasta, aga enamustel ei suuda akut laadida, muud toimingud saab tehtud...
Selle toitekaga pole teha muidu midagi, kui just ei hakka seda läpakasse installima mingi moega.
Aga tevalo tehnikafoorumist käis mingi aeg läbi umbes sama teema aga enam ülesse ei leidnud.Et soovitati panna geneka mähiste(3 tk.) otstesse kondensaatorid ja siis dioodid ning pidigi tulema massi suhtes 28V.
Pisike asi, mis inimestel kahe silma vahele satub jääma on ka adapterite võimalus(ed).
Kõigepealt vaata, millise "välja-laskega" see adapter olema peab (st. läpakale vastav), seejärel torma poodi (oomi, noortehnik, ja vb ka tevalo) ning otsi välja adapter, mille toitepinge oleks 12-230v (nummerid võivad varieeruda. Nimeld on paljud säärased voolumuundurid töötamas ka omamoodi kondekana ning igasuguseid vahepeaseid aparaate pole teinekord vajagi. Ise pole veel selles vallas hakanud väga nokkima, aga tean, et inimesed on nt laua-arvutit enesele autosse ehitanud (tõsi, küll mitte IT valdkonna jaoks, vaid pigem "aju" pärast). Teisalt, kui tõepoolest tuu adapter nõnda rariteet satub olema, siis sobra läbi mõningad muusika poed webis (soovitatavalt saksamaa), sest säälne tehnika on parima meeldivaima hinnaga parim kvaliteet. Nimelt on just nimelt muusikavallas palju aparaate, mis tahavad kõik võimalike toiteid ja just sealt võid leida enesele vastava adapteri (just nimelt neid 12-230V tüüpi). Enne muidugi uuri järele, mida su läpakas vajab ning edasine on juba lootus töökorrale! Smile

Endalgi plaan mingi aeg läpaka "dock" autosse paigata, et statoilis või mujal wifi piirkondades e-maile lugeda saaks. (lisa sinna veel Skype ja ongi post-mobiilne telefon autos olemas! Wink )

...jätkake, sooviks isegi targemaks saada muude varianteide kohapealt.
Noh hetkel pole käepärast läpaka 230 V adapterit, kuid mäletan, et peal oli väljundvooluks märgitud 19V ja mingi 3,9 A (viimane on vist vale number, seega seda ei saa tõsiselt võtta, kuid 19V oli kindlasti väljundiks)

Mulle ei meeldi mingi kobakas inverter kuskil autos, tahaks lihtsalt pisikese jutme otsa kindlalaekasse jätta, et vajadusel saaks läpaka autosse visata. Vaatasin, et originaal, või noh vähemalt tavapoodides müügil olev auto-lpaka adapter maksis mingi 1100 krooni ja nii palju ei tahaks eriti välja käia
Tavaline inverter ju. Lihtsalt väikese võimsusega ja ilma jahutuseta. Huvitav, kaua sihuke läpakat kasutada laseb, enne võlusuitsu väljumist?

Inverteri võib ju statsionaarsemalt näiteks pagassi installeerida... Seal pole ka jahutusega muret ja vaevalt Sa oma MB pagassi laeni täis topid...
v6sa Kirjutas:Tavaline inverter ju. Lihtsalt väikese võimsusega ja ilma jahutuseta. Huvitav, kaua sihuke läpakat kasutada laseb, enne võlusuitsu väljumist?

Inverteri võib ju statsionaarsemalt näiteks pagassi installeerida... Seal pole ka jahutusega muret ja vaevalt Sa oma MB pagassi laeni täis topid...


Kusjuures väga tihti topingi, seetõttu ei meeldi mulle ka jubedad supaka kastid pagassis.
Teine põhjus veel, miks inverter peaks olema installeeritud statsionaarse toitega: toitevoolu tugevus on suur. Sigaretisüütaja on küll võimsa kaitsmega, kuid pole ette nähtud pikaajaliseks tööks...

Kui läpakas tahab näiteks 16V * 4,5 A, see teeb võimsuseks 72 W. OK, kaod on kah muundamisel, sisendvool on minu IBMi toitel 240 V*0,4A = 96W. Arvutame ümmarguselt 100 W.

100W / 12V = 8,3 A. See on tuntav vool. Ja nagu me teame muundub suur osa sellest võimsusest soojuseks, mis tuleb keskkonda ära anda. Seetõttu pole ma kuigi kindel, et armatuuri alla paigaldatud inverter üle ei kuumene...

Võimalus on panna inverter mootoriruumi - seal ruumi küll ja jahutavat õhuvoolu kah. Kui just väljalaskekollektori taha ei installeeri...

Ülaltoodu siis väga subjektiivne arvamus...

Enda projektile paigaldan kindlasti inverteri mootoriruumi.
On ju võimalus kinnitada inverteri korpuse külge vent, mis hakkab seal lihtsalt õhku liigutama.Muidugi see lisa võtab ka natuke rohkem ruumi, kui paljas inverter.
Ja võimsamatel DC/AC inverteritel peaks olema juba jahutus sees.

Muidugi skeemi puhul DC/AC + AC/DC on kasutegur väga niru.
palun väga: kogu vooluvahemik, kaheksa otsa ka kõik kaasas, + ja - on vahetatvad, et neid kindlasti sassi ei aja....ampritega pingutasind vist küll üle, inc...hinda ka pole ju...
http://www.oomipood.ee/index.php?t=k_ki&i=P.SUP.NBC-BL
vot seda ma otsisingi ja hind ka suht hea.
Neid ampreid selle toote juures mitte väga tõsiselt võtta, muidu tuleks kasutegur üle 100%.Nähtavasti sisendvool pisut suurem kui antud.
Rumal küsimus aga kuidas sihukese vidinas see pinge tigedamaks aetakse? Karbis on mingid oradega roosad poisid, kes pinget ülespoole upitavad?

Või aetakse vahepeal ikkagi vahelduma?

Öh?

Voolutugevused on jah... Igiliikur lausa :lol:
No eks väike trahvo ja seda aetakse taga impulssidega.
Soovitaks ikka 12*220 inverterit. Pikema sõidu puhul vaja vbolla kaamerat, digikat misiganes laadida. 300W`sel on sisse ehitatud ventikas ja saad selle istme alla suruda kui pagassis tõesti ruumi napib.
www.tehnoturg.ee pakub päris suurthulka invertereid.
Rolz Kirjutas:ampritega pingutasind vist küll üle,
ma pakun, et ei pingutand midagi üle, arvuti käivitamisel ja täiskoormusel võib selline näit täiesti vabalt olla. ainult läpakale soovitan sellist vidinat mis rolzil, aga nagu laur ütles, pikemal sõidul võib tõesti vaja minna kaamerate, erinevate telefonide mille iganes laadimist 220V pealt. kindlasti ei tohiks kasutada sigareti süütaja varianti! seal kontaktid suht nigelad ja asi läheb väga kuumaks. juhtmed on ka parajad niidid reeglina. läpakale ise tehtud juhtmega sulas sigaretisüütaja pesa ja pistik üles igatahes. läpakas on vana p3 IBM ja filmivaatamisel 3,3A!!! ise tehtud juhtmel peaks kindlasti stabikas vahel olema.
Lehti: 1 2