Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: biobensiin
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Soomes müüakse biobensiini RE85. Statoil vist isegi eestis mõnes kohas seda müüb. Kas keegi teab sellest midagi, või on kogemusi sellega, et kas selle kasutamiseks peab midagi ümber ehitama või võib seda niisama ka tankida? Huvi on kuna biobensiini liitri hind on umbes 5-6 eeki odavam kui tava bensiinil.
85mahu% alkoholi (etanooli peamiselt) ja 15 tavalist bensiini.

Sööb ära teatud kummist tihendid-voolikud ja peseb kogu süsteemist saasta lahti. Mis koguneb...õigesti arvatud - pritsepeasse.

Energeetiline väärtus on veidi väiksem. Põleb puhtamalt, kulub rohkem (liitirites), aurustub praeguste temperatuuridega kehvemini (halvendab külmkäivitust).

Üldiselt rahas võitu ei pidavat tooma, kuna keegi ei oska arvata konkreetse süsteemi haavatavust(kas voolikuid ja tihendeid on vahetatud või mitte, milliste vastu vaehtati jne). Säästu kütuserahas sööb ära võimaliku remondi maksumus.

Isiklikust kogemusest võin öelda, et heitgaasides puudub jälk katalüsaatorilõhn ja summutiots on peale mõnda paagitäit puhas (ja märg - heitgaasis on palju veeauru).

Tankida võib niisama, kuid sellega võivad (kuid ei pea!!!) kaasneda teatavad ekstsessid.

Rahuliku südamega võib seda lasta FlexiFuel/Bifuel märgisega autodesse.
Sel juhul tangin 98-t edasi ja on vähemalt süda rahulik.
ce300 Kirjutas:Soomes müüakse biobensiini RE85. Statoil vist isegi eestis mõnes kohas seda müüb.
Vist ammu ei müü enam
http://www.statoil.ee/?id=11164&highlight=E85
Kütusehinnad ajavad alternatiive otsima Icon_rolleyes
Kui vanematel 2,8 ja 3l pritsungiga bensiinimootoriga autol vahetada kummivoolikud piirtuskindlate silikoon või plastvoolikute vastu ei tohiks E85 midagi ära süüa, pump paagis on ju metalne ja kütusetraktis pole rohkem 'pehmeid' materjale, pihustiotsad vbl ka aga need usun peavad vastu. Ehk teoreetiliselt võiks ju tankida küll selle E85 -ga kuigi MB ametlik seisukoht on, et nende mootorid ei ole E85 -le sobivad. Kui siis veel vbl kütusenäidiku andur paagis on ka 'ära söödav' kuna on plastikust, muud nagu pähe ei tule.
Ja kui edasi minna asjaga siis segades ise kokku 80% metanooli mille kütteväärtus küll väikesem kui etanoolil aga see eest vabalt ja odavalt saada (4.40 EEK/L) ja 20% 95 -t 15.50 EEK/L saaks liitri hinnaks 6,6 EEK. Kui legaalne see oleks või kui hästi see auto liiguks on iseasi, kokkuhoid oleks aga pea 2 - 3x Icon_eek mis räägib juba ise enda eest.
Metanool on mürgine. Seega toimetab igaüks sellega omal vastutusel!!!

Neid tihendeid ja plastosasid on siiski natuke rohkem. Ka pritsepeas...

Aga on teada selliseid tegelasi, kes alkoholiga sõidavad. Saabil oli täitsa ametlikult olemas alkoholimudel, sellesama K-JETiga.

Katseta ära, saame kõik targemaks.
v6sa Kirjutas:Metanool on mürgine. Seega toimetab igaüks sellega omal vastutusel!!!

Neid tihendeid ja plastosasid on siiski natuke rohkem. Ka pritsepeas...

Aga on teada selliseid tegelasi, kes alkoholiga sõidavad. Saabil oli täitsa ametlikult olemas alkoholimudel, sellesama K-JETiga.

Katseta ära, saame kõik targemaks.
kas mürgisem kui bensiin? mürgine autole mõtled?
karuanton Kirjutas:Kütusehinnad ajavad alternatiive otsima Icon_rolleyes
Kui vanematel 2,8 ja 3l pritsungiga bensiinimootoriga autol vahetada kummivoolikud piirtuskindlate silikoon või plastvoolikute vastu ei tohiks E85 midagi ära süüa, pump paagis on ju metalne ja kütusetraktis pole rohkem 'pehmeid' materjale, pihustiotsad vbl ka aga need usun peavad vastu. Ehk teoreetiliselt võiks ju tankida küll selle E85 -ga kuigi MB ametlik seisukoht on, et nende mootorid ei ole E85 -le sobivad. Kui siis veel vbl kütusenäidiku andur paagis on ka 'ära söödav' kuna on plastikust, muud nagu pähe ei tule.
Ja kui edasi minna asjaga siis segades ise kokku 80% metanooli mille kütteväärtus küll väikesem kui etanoolil aga see eest vabalt ja odavalt saada (4.40 EEK/L) ja 20% 95 -t 15.50 EEK/L saaks liitri hinnaks 6,6 EEK. Kui legaalne see oleks või kui hästi see auto liiguks on iseasi, kokkuhoid oleks aga pea 2 - 3x Icon_eek mis räägib juba ise enda eest.
kust seda metanooli siis saab nii odavalt? ja kõlbab siis nii autoga sõita ka vä? ple kuulnd, et nii tehtax
kui palju inimesi suri Pärnu metanooli-juhtumi tagajärjel? Kui paljud surevad selle nuusutamisel?
kui palju inimesi sureb tänapäeva mootoribensiini nuusutamise tagajärjel?
estmersbenz Kirjutas:kui palju inimesi suri Pärnu metanooli-juhtumi tagajärjel? Kui paljud surevad selle nuusutamisel?
kui palju inimesi sureb tänapäeva mootoribensiini nuusutamise tagajärjel?
kas nuusutamine siis juba nii mürgine?
Et metanool on lõhnalt ja maitselt sarnane etüülalkoholile ehk etanoolile, juhtub tihti metanoolimürgistusi.

Ensüüm alkoholi dehüdrogenaas lagundab metanooli mürgiseks sipelghappeks ja formaldehüüdiks, mis kahjustavad nägemisnärvi; tagajärjeks võib olla pimedaks jäämine.

Teine oluline kahjustus tekib neerudes.

Kolmas toime, peamine surmapõhjus, on kesknärvisüsteemi depressioon mürgiste metaboliitide tõttu.

Surmavaks annuseks loetakse koguseid alates ~100 ml
http://www.youtube.com/watch?v=HuOs1yap8mU

Ladafoorumist postitatud link.
Ohtlik on ta organismi sattudes joomise teel kuid mitte mürgisem kui bensiin mida keegi ju ei joo, usun, et kui 100g bensiini ära juua lõppeb ka hullusti või hullemini. Erinevus vbl niipalju et keegi võib ekslikult juua etanooli pähe aga kui ta natuke bensiiniga segatud siis bensiini lõhn käib üle ja keegi täie mõistusega seda jooma ei hakka.
Sellise hinnaga pakub seda Ingle As.
Uurisin natuke netis ja Brasiilias sõidavadki mingita andmete järgi 99% alcoholiga Icon_eek Peaks sealt mõne G tooma Icon_smile siis ei peaks ise ümberehituste peale mõtlema.
http://www.arileht.ee/artikkel/208990
karuanton Kirjutas:Ohtlik on ta organismi sattudes joomise teel kuid mitte mürgisem kui bensiin mida keegi ju ei joo, usun, et kui 100g bensiini ära juua lõppeb ka hullusti või hullemini. Erinevus vbl niipalju et keegi võib ekslikult juua etanooli pähe aga kui ta natuke bensiiniga segatud siis bensiini lõhn käib üle ja keegi täie mõistusega seda jooma ei hakka.
Sellise hinnaga pakub seda Ingle As.
Uurisin natuke netis ja Brasiilias sõidavadki mingita andmete järgi 99% alcoholiga Icon_eek Peaks sealt mõne G tooma Icon_smile siis ei peaks ise ümberehituste peale mõtlema.
http://www.arileht.ee/artikkel/208990

metanooli pidi poolerohkem bensust kuluma...etanoli aga mitte, seal ladafoorumis kirjutati midagi
Oeh, ja mina kahtlesin, kas panna seda teksti...Retard Nagu näha, on mõni meist keemiatunnist poppi teinud.Icon_confused

Väidetavalt on keskmisele eestlasele eluohtlik pool liitirit või rohkem bensiini. Metanool aga tapab ka sissehingamisel, rääkimata suurepärasest võimalusest jääda eluks ajaks pimedaks.Thumbsup


Mitte ei räägita, et kulub rohkem, vaid kulubki rohkem, sest energiatihedus on väiksem. Nagu suvalisel teisel alkoholil, võrreldes bensiiniga.

Praegusel kalli kütuse ajastul sureb igal nädalal kusagil maailma nurgas mõni kodukeemik, kes metanooliga mängimisel ei oska isikliku hügieeni reegleid järgida. Iseenesest pole see paha, puhastab genofondi...Eusa_whistle
pange gaasvarustust, need on praegu odavam kui 2a tagasi
v6sa Kirjutas:Praegusel kalli kütuse ajastul sureb igal nädalal kusagil maailma nurgas mõni kodukeemik, kes metanooliga mängimisel ei oska isikliku hügieeni reegleid järgida. Iseenesest pole see paha, puhastab genofondi...Eusa_whistle
Täiesti nõus, ohutustehnika eelkõige ja seda igasuguste kemikaalidega. Ega ma ei üritagi propageerida metanooli kasutamist, lihtsalt arutan teemat alternatiivsetest kütustest mida siis igaüks keda huvitab ise katsetada võib. See sinu tähelepanu juhtimine ohtude suhtes ongi õige sellises arutelus, et noored uisapäisa ei läheks katsetama öeldes et vot seal oli nii kirjutatud ilma hoiatusteta. Panen siia paar linki etanooli ja metanooli ohutuskaartidest ka, äkki kedagi huvitab.
Etanool
Metanool
v6sa Kirjutas:Mitte ei räägita, et kulub rohkem, vaid kulubki rohkem, sest energiatihedus on väiksem. Nagu suvalisel teisel alkoholil, võrreldes bensiiniga.
Kulub jah rohkem, toon siin välja mõned energiasisaldused: MJ/L

Diiselkütus  38,6
Bensiin 35.2
Biodiisel 33.3
Butanol 29.2
Vedelgaas 25,7
Looduslik gaas vedeldatult 25.0
E85 26.3 (tuletatult)
Etanool  23.4
Metanool 15,8
Kodune kütusetehas Eusa_pray
http://www.microfueler.com/

[Pilt: 20090205-efuel-micro-fueler.jpg]

Eusa_dance kes mereääres elavad korjaku vetikaid, valagu seadmesse ja kütus muudkui tuleb Nod. Tootja väitel sobivad mitmesuguseid orgaanilised jäätmed, sh ka vedelikud. Tuleb veel oodata millala konkurents tekib ja hinnad kukuvad, see 10K USD seadme eest ei ole just eriti odav Icon_evil Eks näe kas valitsused selliseid nende sissetulekuid kärpivaid seadmeid üldse sisse tuua või toota lasevad või hoopis maksustavad kuidagi
Lisan veel millest teha ka, suhkrusorgo nimeks. Kasvab Eestis, hea põua ja niiskustaluvusega, annab palju välja, ei vaja väetamist, lõigata võid silomasinaga, mahla saad põllupeal kohe välja pressida jne.
Ma pole põllumees, seega vabandan kui millegist valesti olen aru saanud Icon_redface
http://www.youtube.com/watch?v=eJnMNq1d_...re=related
Lehti: 1 2