Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W124 spidoploki ja keskkonsooli valgustuse kaitsme ja potentsiomeetri remont.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Panen siia kirja, kuna ilmselt paljud ei tea, et W124 on lülitite ja nuppude valgustusel eraldi kaitse.
Asub ta kella plokis, noolega näidatud kohas. Kui see kaitse on läbi, siis töötab armatuuri kellade valgustus, kuid kõik muu on pime!

[Pilt: kellad.JPG]

[Pilt: kaitse.jpg][Pilt: kaitse2.jpg]
87 aasta autol seda pole.Sain sellest teada kui vahetasin kelladeploki uuema vastu ringi ja muu kraam tummaks jäi.
(16-01-2010, 04:43 PM)MESAMEES Kirjutas: [ -> ]87 aasta autol seda pole.

On ikka, kui Sul polnud, on keegi midagi ümber teinud.

Azoo, sesoses ümbertegemistega: minu omal (täitsa juhuslikult kah 87a auto) oli see kaitse samuti läbi põlenud ning pikemalt mõtlemata jootsin ta tinaga kokku ning kõik hakkas tööle.

Umbes aasta hiljem, kui vent resti mingit pirni vahetasin, siis lühistasin kogemata valgustuse juhtmed ära (vool sees) - ja kuna süsteem enam kaitsmest end kaitsta ei suutnud (tinasild peal!), siis põles maha üks voolurada spidoka sees (13 pinnise nr. 1 ja neljapinnise nr. 4 vahel, vist), niiet kogu kellaplokk tuli lauale laiali lammutada, et korda saada.

Ehk moraal selline: kui MB insener on selle kaitsme sinna pannud, siis peab see seal ka olema.
Ja kui lülitid ja ventrestid pimedas tummad on, tuleb alustada poeskäigust ja seesama kaitse sissejuhatuseks ära osta.

On see kaitse olemas ka w201'el?
Venti jms. valgustus kadunud, kell ning raadio ei tööta.
Ja kõigile neile teadmiseks, kes kasutavad võimsamaid pirne, siis valgustuse eredus reguleerige kindlasti põhja, vastasel juhul võib reostaat ära sulada.
ja kui reostaat ei sula, siis valgusjuhid sulavad kindlasti.
(27-01-2012, 09:32 PM)l3gion Kirjutas: [ -> ]On see kaitse olemas ka w201'el?
Venti jms. valgustus kadunud, kell ning raadio ei tööta.


Hallooo, kuidas saab kella kaitse olla valgustusega üks ja seesama????
Et kui tuled sisse lülitad, siis hakkab kell ja raadio kah tööle we...

2 sek mõtlemist enne lauslolluse postitamist oleks ehk abiks.

(27-01-2012, 10:13 PM)stihl Kirjutas: [ -> ]
(27-01-2012, 09:32 PM)l3gion Kirjutas: [ -> ]On see kaitse olemas ka w201'el?
Venti jms. valgustus kadunud, kell ning raadio ei tööta.


Hallooo, kuidas saab kella kaitse olla valgustusega üks ja seesama????
Et kui tuled sisse lülitad, siis hakkab kell ja raadio kah tööle we...

2 sek mõtlemist enne lauslolluse postitamist oleks ehk abiks.

Tundub ,et Sa peaksid 4sek enne postitamist mõtlema.
W201'el on #13 kaitsme all:
Automatic antenna
Clock
Courtesy Lamps
Hazard Lamps
Raadio
Trunk Lamp
Warning system.

Teadmiseks sulle, et järgmine kord pange ei paneks.

(27-01-2012, 11:45 PM)l3gion Kirjutas: [ -> ]Tundub ,et Sa peaksid 4sek enne postitamist mõtlema.
W201'el on #13 kaitsme all:
Automatic antenna
Clock
Courtesy Lamps
Hazard Lamps
Raadio
Trunk Lamp
Warning system.

Teadmiseks sulle, et järgmine kord pange ei paneks.

Ehk täpsustad, milline sinu nimekirjas mainitud asjadest siis venti jms. valgustus on, saaks kah teada...? Eusa_clapEusa_clapEusa_clap

Nr. 13 kaitsmest saavad voolu pideva plussi tarbijad nagu ohutuled, pagassi tuli, kell jne.
Enne kui elukutselisi hakata pange saatma, võiks ikka elementaarsed asjad omale selgeks teha, inimene.
Ja kaks sõna inglise keelt võiks kah tänapäeval osata....(courtesy lamp ei ole kohe mitte armatuuri valgustus; põhikool ikka läbi või jäi pooleli?)

Parktuled, armatuuri valgustus jne on W201-l hoopis Nr. 14 kaitsme all, aga kuna pargid töötavad, siis pole su saanil kaitmsmeviga vaid üks teine, samuti väga lihtne, asi.

Milline, selle mõtled ehk ise välja...
#13 vahetamisel hakkas nii raadio, venti valgustus kui ka kell tööle.
Härra, kui loeksid, siis teaksid, et ma ei ole öelnud ,et courtesy tähendaks salongivalgustust.

PS! Sorry ,et ma pole nii IT mees kui Sina, klaviatuuril trükkides tuleb ikka mõni viga sisse.
Võtke nüüd mõlemad tuure maha. Piltidel olev väike kaitse on ainult keskkonsooli valgustuse jaox ja vist ainult uuematel 124-jadel, 201-el seda minu teada ei ole, kuid pead ei anna. Raadio ja kell ei puutu antud teemas üldse asjasse.
Paistab, et seda teemat vist seni polnud.

Tegemist siis vanade mersude tüüpveaga. Kellapaneeli valgustuse reostaat-poteks ei tööta korralikult.
Potekas on eemaldatav, lahtivõetav, puhastatav ja küllalt lihtsa ehitusega.

Lahti võtmine:

- kellaplokk välja võtta
- tagantpoolt leida üles valge mõnesendise suurusega keraamiline asi
- kruvida lahti kinnituskruvi (keraamika sisse uputatud)
- ettevaatlikult kangutada potekas välja
- kangutada lahti 2 metallkõrva, mis keraamikat ja metallplaati koos hoiavad (ettevaatust väiksed vedrud)
- tõsta keraamiline osa üles

Metallosa küljes on poteka varras, 2 vedru ja keskmine liugkontakt. Liugkontakt toetub vedrudele ja peab olema vaba vedrutama.
Keraamilise osa küljes on reostaat ja metallist kontaktpind (taldrik).

Pöörleval kontaktil puhastada 2 kõrgemat kohta (kokkupandult toetuvad keraamilise osa metalltaldrikule) ja laba, mis liugleb reostaadil.
Keraamilisel osal puhastada metalltaldrik (pildil sinise rõngaga).

Reostaadi osa on nats keerulisem. Algul vaadates tundub, et kontaktpind on puhas.
Teatud nurga all vaadates on nühkimisjälg näha. Testriga mõõtes polnud ka kuigi hea tulemus.

Reostaadi üks ots on joodetud klemmi külge, teine on vaba. Vaba ots on fikseeritud kipsitaolise massiga.
Õrnalt tegutsedes on võimalik reostaat otsapidi süvendist välja tõsta.
Oskuslikult tegutsedes ja mitte küljest murdes külgejoodetud otsa, tuleks pöörata reostaati nii, et vana kokkupuutepind keerduks täies ulatuses natuke ära.
Siis hakkab keskmine kontakt jooksma kulumata osa peal. Reostaadi fikseerimiseks tuleks tilgutada süvendi põhja paar tilka liimi.

Kõik uuesti kokku panna. Poteka vars allpool, vedrud pessa, liugkontaktplaat nende peale ja siis keraamiline osa kõige lõpus. Kõrvad kokku suruda.

Kontrollida saab kahte moodi.
Kellel on olemas tester ja oskused need võivad mõõta takistust kontaktide pealt. Maksimaalne oli vist 10 oomi.

Lihtsam ja näitlikum variant on 5W lambiga.
+12V -> 5W lamp -> reostaadi üks kontakt -> reostaadi teine kontakt -> mass
Keerad varrest ja näed töö tulemust.

Kahjuks sai tehtud ainult üks pilt enda jaoks.

[Pilt: MB-potekas.bmp]
Milline kaitse on läbi kui 124 ei põle armatuuris ükski tuli? Auto aastast 95.
See on mingi eriline väiksemat mõõtu kaitse? Kust sellist osta saab? Ja kuidas seda müüjale kirjeldada üldse? Vaevalt, et ta teab, mis seal 124 kellaplokis toimub Big Grin
mul 1 olemas. kui tahad siis ps.
Üks tüüp lammutas mul asja laiali. Võttis kaitsme välja - terve. Võttis reostaadi välja, lammutas pulli pärast laiali ja pani kokku tagasi sama targalt. Nüüd töötabSmile
Lihtsalt infoks- 126 omab samasugust kaitset Smoke