Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: w123/w124 müraisolatsioon bena versus diisel
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Puhtast teoreetilisest teadmisejanust tekkis küsimus, kas w123/w124 bensiini ja diisel versiooni autol on mootoriruumi ja salongi vahelise müraisolatsiooni osas erinevus st, et diislil oleks matt paksem või nii?
Äkki keegi neid näppinud?
Huvi pärast võrdlesin ntx 1987a 200E ja 300D torpeedopleki müramattide varuosakoode juhi ees...
Samad on. (A1246804325)

Aga kui on soov diislimattidega autot vaiksemaks teha, siis räägib minu kogemus seda, et 400t kilomeetrit sõitnud müramatt ei summuta enam nii hästi, kui uus, ntx 10 tuhat sõtnud auto pealt pärit matt...(mis 123 või 124ja puhul on suht utoopiline leida; pigem tuleb poest uus osta). Ehk kui võrrelda vähesõitnud ja paljusõitnud sama mudelit, siis vähesõitnud on vaiksem...

Sama kehtib ka pigimati kohta, mis müramati alla on kleebitud, ja mis vananedes enam nii hästi ei summuta. Mersul paistab pigimatt kerevärvi all olevat, seega, selle uuendamine on suht suur töö...
www.autosound.ee müüb mingisuguseid STP pigimatte, millel on päris head mürasummutusomadused. Kui sind häirib kapotti alt tulev müra tasub kapott esiteks eelnevast müraisolatsioonist paljaks koorida, panna pleki peale 4mm pigimatti (mina kasutasin mingisugust "bimast bomb'i") ja selle peale spetsiaalne fooliumiga kaetud cm jämedune õhuline porolooni moodi matt.

Ütleme nii, et minu traktori (punnsilm 300TD) sai pärast veel mõnest kohast pigimatitamist salongist kuulates suhteliselt sama vaikseks kui bensukas... kapott kaalub nüüd muidugi +10 kilo Wink
Ostad ehitus poest kuumakindlat villa.
Tänan kaasa mõtlemast. Teoreetiline huvi bena ja diisli mürasummutuse erinevusest oli tingitud ühe hetkel veel väga mõttelise projekti w123 bena kesta (diislid kõik ju puha ribadeks sõidetud 30 a jooksul) muutmisel diisliõgijaks. Viis aastat tagasi tegin suure rumaluse ja müüsin ülikorraliku w123 ära, vaevab siiani Sad
Kalli piimati asemel saab osavnäpp kasutada ka oluliselt odavamat bituumenmatti, mida müüakse ehituspoodides rullide kaupa.

Rull maksab umbes sama palju, ui paar-kolm tahvlit originaal-liimiga matti, kuid seda jagub mitmeks, mitmeks autoks. Paigaldamiseks on tõrvik abiks - matt väljastpoolt kuuma tulega peaaegu keema, siis kinnastega kätte ja vastu plekki suruda - nakkub ideaalselt, ei haise ja on sama hea, kui originiaal.

Aga pigimatt ei päästa müra eest - pigem ei lase vibral tekkida, muidugi väike mürakaitse siiski on. Aga enne helisummutusmati paigaldamist on siisk pigimatt üsnagi vajalik.

Kui mingi hetk sai sõidetud GLK 350 ga, siis selle vaiksus hämastas mind, isegi 180 ga sõites oli asi täiesti vakka ja siis huvi pärast vaatasin - kõik uksed, karbid asjad on kaetud pigimati ja müraisolatsioonimatiga. See viimane oleks nagu tehtud vanast puuvillasest kaltsust. Nägin ka audiopoes seda müügil, hind oli kosmiline, paari ukse jagu maksab juba 300 krooni, kiirelt kokku lüües läheb vaja u. 2000 krooni eest.

Sellele ma alternatiivi veel leidnud pole, aga otsin siiski, plaan ka e300 TD vaiksemaks saaada, ehkki juba originaalis on bensukaga suht võrdeline.
Tõstatan uuesti teemat.
Ma ka siin mõelnud ja puurinud kõvasti isolatsiooni paigaldusele igale võimalikule kohale. Märksõnaks on vaiksemaks saamine, kuna ma usun ja näen et 77' aasta W123 heliisolatsioon koosneb ainult mõnest villamatist.

Eesmärk saavutada küllaltki odavalt.
Pimbast Bomb ja misiganes maksab suht krõbedat hinda, terve auto ületegemiseks vajalikus koguses tuleks hind päris tore. Kunagi uurisin, küsisin pooleteise ruudu mingisuguse asja hinda ja sain vastuseks 700,-

Räägiti siin seda ehitusbituumenit kasutada, kas toimib? Ise mõtlesin kõva masteksikihi ja selle sama bituumeni kasuks ning siis osa villa.