Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Heater Booster.... CDI
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Enamus MB diislitel on kasutusel elektriline lisasoojendi.
Minu masinal E 210 270cdi on kah selline kuid kas ta töötab?
Elektriline lisasoojendi on 15x15cm karp kuhu ühendub 2 voolikut ja milles olev soojenduselement ajab vett soojaks.
Sellele soojendile tuleb suur ja jäme kaabel (+)
Miinus tuleb korpusest...
Lisaks on veel pistik milles 2 pinni need peaksid olema asja käivitamiseks.
Kas kellelgi on elektriskeemi või teab mis vool seda soojenduselementi käivitab ja kuidas...et oleks võimalik kontrollida lauapeal kas asi toimetab või mitte.

Praeguste temperatuuridega on see pisike vigur abiks kui ta vaid töötaks.
Varuosakood... A 000 15 91 104
Analoogne pildil...
[Pilt: B50270000026.0877.JPG]
Paistab et targemad isendid siin kaotsi läinud.... kahju.
Kasutaja wdb240 aitab ehk hädast välja. Kuid niipalju kui mina tean siis see asi on suht saatanast. Süsteemi vananedes kipuvad väga kõvasti voolu võtma (üle 100 A) ja seeläbi on nad ka generaatorite surmakuulutajad.
R129 Kirjutas:Kasutaja wdb240 aitab ehk hädast välja. Kuid niipalju kui mina tean siis see asi on suht saatanast. Süsteemi vananedes kipuvad väga kõvasti voolu võtma (üle 100 A) ja seeläbi on nad ka generaatorite surmakuulutajad.
Icon_eek surmakuulutajad? Vints võtab mul kuni 400a ja ei juhtu ka midagi
Vint on sul pikalt töös järjest?
Starter võtab sama, paarkümmend sekundit ei tee midagi, see soojendus on ilmselt olenevalt temperatuurist tunde järel.
Tegemist siis tõesti elektrilise lisasoojendiga.
Toimib: välistemp < +8 C , mootoritemp < +78 C
Sisselülitust ja diagnoosi teostab CDI juhtplokk.
Generaator annab aga pidevalt teada oma koormatusest El. kütteelemendile. Voolu tarbimine ca 150-160 A
El.element peab suutma ennast sujuvalt sisse /välja lülitada. Tihti on ebastabiilse tühikäigu põhjustajaks vigane EL. kütteseade. Hakkab generaatorit liiga järsku koormama ja mootor ei suuda sellele koheselt reageerida. Tihti on neil aga sisene elektriline viga ja on lakanud töötamast. On juhtunud ka seda, et küttekeha on jäänud peale ja seetõttu generaator kannatada saanud. Enamjaolt kasutati vanematel masinatel vesijahutus generaatorit, kes suure koormuse tõttu tugevalt soojenema hakkas ja omakorda ka jahutusvett soojendas.
Laua peal kodustes tingimustes seda kontrollidea ei saagi.
Kui ,siis ainult autol juhtmed üle mõõta. Juhitakse PWM signaaliga ja läbi selle ka diagnoositakse. Lisaks suhtleb element generaatoriga ja sedagi vaja sul immiteerida. Kõige lihtsam ikka diagnostikasse minna ning lasta see diagnoosiarvutiga tööle panna. Voolutarbimist mõõta soovitavalt siis ümber juhtme ampertangidega.
Nuu ma kiskusin selle karbi pealt lahti sees oli trük plaat ja peal 4 termostaati mis siis lülitavad voolu...kuna seal sees on ka 4 soojendus elementi siis arvata on et igaühele oma termostaat mis lülitab siis vastavalt vajadusele.
Kui otse toide elementidele peale sai pandud siis näitas 20A tarvet kuna eraldi 2 kahest elemendi osa siis kokku 40A

Suht kurb et lihtsalt seda karpi juhtida ei anna vaid peab taas rahakotti tühjendama kontrollides diagnostika abil

Keegi hea ja tark mees ütles täna et asi toimetab läbi CAN signaali....
Seda viimast ma ka usun kui see soojendi peab saama infi nii genekalt kui ka mujalt... muidu oleks 2 juhtmest natuke vähe...

Kena oleks täpselt teada mis juhe kuhu läheb...
Pistikus neid 2 üks läheb CDI juhtplokki sinine roheline oli vist värv
Teine jookseb armatuuripoole suunduvasse suurde juhtmekimpu oli vist sinine kollane...
Laur Kirjutas:Vint on sul pikalt töös järjest?
Starter võtab sama, paarkümmend sekundit ei tee midagi, see soojendus on ilmselt olenevalt temperatuurist tunde järel.
Oleneb, vahest pikalt, mõni minut + mõni minut jne. Tahtsin lihtsalt öelda, et ega genekas seda voolu niikuinii välja anda ei suuda, see vool ikka aku pealt tuleb.
karuanton Kirjutas:
Laur Kirjutas:Vint on sul pikalt töös järjest?
Starter võtab sama, paarkümmend sekundit ei tee midagi, see soojendus on ilmselt olenevalt temperatuurist tunde järel.
Oleneb, vahest pikalt, mõni minut + mõni minut jne. Tahtsin lihtsalt öelda, et ega genekas seda voolu niikuinii välja anda ei suuda, see vool ikka aku pealt tuleb.

Noo siis sa sõidad vast kah mõni minut korraga siis kui aku oled eelnevalt täis laadinud... Big Grin

Palju genekal ampreid on ?
Bitbull Kirjutas:
karuanton Kirjutas:
Laur Kirjutas:Vint on sul pikalt töös järjest?
Starter võtab sama, paarkümmend sekundit ei tee midagi, see soojendus on ilmselt olenevalt temperatuurist tunde järel.
Oleneb, vahest pikalt, mõni minut + mõni minut jne. Tahtsin lihtsalt öelda, et ega genekas seda voolu niikuinii välja anda ei suuda, see vool ikka aku pealt tuleb.

Noo siis sa sõidad vast kah mõni minut korraga siis kui aku oled eelnevalt täis laadinud... Big Grin

Palju genekal ampreid on ?
See jah nii, et sõidad, laed akut ja siis vintsid jne aga genekas erinev 40 - 2 x 140A
Küsin ka jutujätkuks et ega kellelgi mõnda rikkis isendit riiulil tolmu kogumas ei ole? Vahetaks sellise mõnede värviliste paberilehtede vastu...
Bitbull Kirjutas:Keegi hea ja tark mees ütles täna et asi toimetab läbi CAN signaali....
Seda viimast ma ka usun kui see soojendi peab saama infi nii genekalt kui ka mujalt... muidu oleks 2 juhtmest natuke vähe...

Kena oleks täpselt teada mis juhe kuhu läheb...
Pistikus neid 2 üks läheb CDI juhtplokki sinine roheline oli vist värv
Teine jookseb armatuuripoole suunduvasse suurde juhtmekimpu oli vist sinine kollane...

Kindlasti CAN-iga ei juhita. CAN-i ei raisata nii lihtsa ploki juhtimiseks.Vanemad systeemid toimised PWM signaaliga, uuemad aga LIN liini peal. See aga lihtsalt infoks, sest tavakasutajal pole selle infoga niikuinii midagi teha. Lihtsalt kui diagnostikat teha siis on PWM-i võimalik veel ossiga lugeda ja analüüsida, kui aga LIN mängu tuleb, siis pole seal ilma vastava aparatuurita midagi teha. Sama lugu ka CAN-iga.

Üks juhe läheb genekasse ja teine CDI plokki.
wdb240 Tänud!
Kas Silber on ainus kus seda diagnoosida annab või on mõni mees omale suutnud MB-Stari hankida?
Mul endal auto ka 220cdi. Sama jama ei tahtnud koha peal töötades üldse sooja hoida. Viga oli lisasoojenduse mootoris.harjad olid läbi. Vahetasin ära nüüd toimib. Ega need ökodiislid suurt sooja ei jõuagi toota. Miinus kraadidega peabki kohal töötades 50-60 kraadi peal sooja hoidma. Ega see lisasoojendus ei jõua suurt mootorit soojendada siis peaks genekas topelt suurem olema. See rohkem nagu salongi jaoks.
Ah jaa. Sõites pikemat otsa nii 20km läheb mootori temp. ilusti 80 kraadi pele.
Bitbull Kirjutas:wdb240 Tänud!
Kas Silber on ainus kus seda diagnoosida annab või on mõni mees omale suutnud MB-Stari hankida?

wdb240 teeb ise ka diagnostikatWink, tal vastavad seadmed olemas.
No on mees Big Grin raha ei taha lihtsalt teenida... Big Grin
Minul siis sama teema, et see lisasoojendi ei tööta. Sai auto viidud mustamäe teele diagnostikasse ja leiti et lisa-tsirkulatsioonipump ei tööta ja ilma töötava pumbata lisasoojendit diagnoosida ei saa. Otsustasin pumba ise korda teha, vahetasin harjad ja pump töötab. Siis oma tarkusest mõtlesin, et vahetan soojendi el. elemendi ka igaks juhuks ära kuna siin teemas tuli välja, et tihti on elemendis elektriline viga. Eile sai siis ebay-st tellitud teine kasutatud element peale pandud aga ei midagi, sooja ikka ei tee.
Kas sellel seadmel on ka relee ja kus see võiks asuda?