Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Probleem käiguvahetusega
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Palun andke teadjad nõu, milles võib probleem seisneda!

Suurte külmade saabumisel(-17), hakkasin hommikul sõitma kuid auto käike enam ei vahetunud. Spidomeeter töötas ja pöörded tõusid, ka tagurpidikäik töötas. Samuti ei lase ta ka manuaalselt käike vahetada! Tegemist on MB 320 S 1999a
Omal täpselt sama jama.enne suuri kylmasid on juhtund ka varem aga nüüd -17 ga paned käigu sisse kylmalt üle teise või kolmanda käigu ei lase.teed restardi siis kõik ok.tagurpidi käik on ok.aga seda teeb ainult külma mootoriga.
Suuri sõite ees ei ole selliste kylmadega.OOtamas on ees käigukasti pesu ja kastiõli vahetus.

MB E-klass 2000 320cdi
Õlid on paksud..ma loodan et see sõit teil nii välja ei näinud ,et straterit käik sisse ja kikdown. Peale käivitamis tule tee välas üks suits ja siis hakka minema või veel parem, kui kuskil 10-20 minna töötab kohapeal.
Kui mu vanal mersul sellised sümptomid esinesid siis oli kasti õli väheSmile
Hädasid võib olla mitmeid, kuid elektroonsete kastide puhul on peamised õli tungimine ajusse (ei vaheta käike ja muidu "loll") ning samuti iganenund õli mida alates 2004.a käsitakse "suht" tihti vahetama hakata. Kui soorem soov infot teada siis privas on kontaktid. Või kasutage otsingut - olen siin päris mitu peatükki kirjutanud.
taanneell Kirjutas:Õlid on paksud..ma  loodan et see sõit teil nii välja ei näinud ,et straterit käik sisse ja kikdown. Peale käivitamis tule tee välas üks suits ja siis hakka minema või veel parem, kui kuskil 10-20 minna töötab kohapeal.

nii kaua ma tõesti ei oodanud 10-20 min... vast 5-7 minIcon_redface
Selge, ju siis käigukasti õli vaja vahetada!
Aitäh vastajatele!
MBl ei ole ette nähtud ka -35 kraadise külmaga auto soojendamist. Õli peab piisavalt hea olema lihtsalt - või siis tähendab ÕIGE ÕLI.
Kas see on ka kuskil manuaalis kirjas on?.... Icon_eek
kpokyc Kirjutas:Kas see on ka kuskil manuaalis kirjas on?.... Icon_eek

Sorry, ei saanud küsimusest aru??Icon_redface
MBl ei ole ette nähtud ka -35 kraadise külmaga auto soojendamist. Õli peab piisavalt hea olema lihtsalt - või siis tähendab ÕIGE ÕLI


Küsiti, et kas selline jutt on ka kusagil MB-l ametlikult kirjas.
Minul õnnestus korra 4,0 CDI V8 käivitada -26 kraadi juures ilma Webastota (pult oli tühi) ja mina seda küll käimaminekuks ei nimetaks, -35 kraadi juures ei saa see kindlasti "käima minna", vaid kuidagi-moodi käivituda.
Käigukasti õli ei ole kindlasti ette nähtud omama oma omadusi -35 kraadi juures, vaid õli peab ikka piisava töötemperatuuri saavutama.
Ja kui siis juba kõik tähti närivad, siis sellsit asja nagu käigukasti õli ei ole üldse olemas, nagu ka piduriõli.
...on transmissioonivedelik ja pidurivedelik ? Icon_lol
0W-x mootoriõli viskoosus -35 C juures on lubatud 6200 mPas. 5W-x viskoosus -30 kraadi juurs on 6600mPas; 10W-x õli viskoosus -25 C juures on isegi suurem veel (7000 mPas). Pumbatavused (ilma katkemiseta) on neil vastavalt -40 C; -35 C; -30 C. See tähendab et korralik mootor suudab kvaliteetset 0W õli pumbata ja määrmine toimub (ka -35 C juures). Aga mehed paljudel teil on 0W õli sees? Kellel on 5W või koguni 10W?

Käigukastide - korraliku 12 klassi õli viskoosus -40 C juures on 9200 mPas; 14 klassil 9000 mPas. Samas venema tüübi kastidele mõeldud 236.1/5 on viskoosus -40 C juures 15600 mPas. Vahe on mäekõrgune. Kui veel võtta ATF II (236.6) mida kasutatakse 4 käigulistel ja "torujürid" ka 5 käigulistele sisse kallavad, siis jah selle viskoosus -40 C juures on 34000. Ehk siis praktiliselt pumbatavuse piir.

Minu sõidukis on 0W-40 ja 14 klassi õli ja ausõna ei kardks ka -35 C käivitada (kui muidugi käima läheb) ja peale jääkraapimist sõitma hakata. Seevastu 10W-x ja ATFIII (10 klass nagu originaalis paljudel NAG1 kastidel sees) paneks tõesti kukalt kratsima.

Kaasaegsed määrdeained omavad sellised estrite ühendeid mis ka ILMa õlikileta jätavad suhteliselt stabiilse mõne molekuli paksuse kleepuva olluse metallipindadele. See vädibki külmkäivitusel metall-metall kontakti.
Kaasaegne mootor ja kallid määrdeained ei põhjusta väga külma mootori üleliigset kulumist. Loomulikult ei räägi ma gaas põhjas sõitmisest, kuid 10 minutiline kohapeal tuksumine ei soojenda kasti õli prakitliselt üldsegi.

Webastoga soojendamine kahjuks ei soojenda kasti üldse. Kuna kasti soojendamine jahutusradiaatori kaudu kuid see on suhteliselt aeglane protsess - sõitma hakates on käigukasti ikkagi sama külm kui valisõhkki.
R129 Kirjutas:Minu sõidukis on 0W-40 ja 14 klassi õli ja ausõna ei kardks ka -35 C käivitada (kui muidugi käima läheb) ja peale jääkraapimist sõitma hakata.

...kuid 10 minutiline kohapeal tuksumine ei soojenda kasti õli prakitliselt üldsegi.
Kui juba kõvatamiseks läks, siis mul ka 0w-40 Mobil1 mootoris. Badgrin

Kes sul keelab kohe käiku sisse panemast ja siis lasta tiksuda... Smile
R129 Kirjutas:Hädasid võib olla mitmeid, kuid elektroonsete kastide puhul on peamised õli tungimine ajusse (ei vaheta käike ja muidu "loll") ning samuti iganenund õli mida alates 2004.a käsitakse "suht" tihti vahetama hakata. Kui soorem soov infot teada siis privas on kontaktid. Või kasutage otsingut - olen siin päris mitu peatükki kirjutanud.


TERE mul on selline mure mb s300 99a., käigukast suvel ja talvel ei vaheta üle 2 käigu vahepeal lihtsalt lampi hakkab tööle vahepeal ei tööta mitu päeva ja töötab tagumine ning 2 käik,D asendis vahet pole mis käigu paned või manuaalselt ikka on 2 käik sees mis teha? mõni asi ka vahetatud ja käigukasti varrast pole kirjas vaid käigukasti korgil :mb workshop only.vaakumpump ei ole ka ühendatud.olemas uus pump.tel.55971196 ja email: mobladtartu@hot.ee
kui vea korda või teada saaksite saan ka mingi pleki anda.
kui palju läheb mb s300 96-99aasta w140 kere käigukasti õli?
Vaja käigukasti aju kiigata, ega seal õli sees pole. Neti teel korda ei saa kahjuks.
sven494 mb S300 99a. Kirjutas:kui palju läheb mb s300 96-99aasta w140 kere käigukasti õli?

Sõltub kuidas vahetada - kas täiesti nullist alates või ainult karterist. Vahe on ca 3 kordne.
TERE mul on selline mure mb s300 99a., käigukast suvel ja talvel ei vaheta üle 2 käigu vahepeal lihtsalt lampi hakkab tööle vahepeal ei tööta mitu päeva ja töötab tagumine ning 2 käik,D asendis vahet pole mis käigu paned või manuaalselt ikka on 2 käik sees mis teha? mõni asi ka vahetatud ja käigukasti varrast pole kirjas vaid käigukasti korgil :mb workshop only.vaakumpump ei ole ka ühendatud.olemas uus pump.tel.55971196 ja email: mobladtartu@hot.ee
tahaks käigukasti viga korda saada.
kuidas abiks saaksid olla?


2)
kui palju läheb mb s300 96-99aasta w140 kere 5-käigukasti õli? ja mis õli sinna läheks?äkki oskad öelda palju käigukasti filter maksab? ja kas filtri ummistumise pärast võib ka lakata töötamast peale 2 ja tagumise käigu?

3)
Vaja käigukasti aju kiigata, ega seal õli sees pole.
mismõttes kiigata?käigukast lahtivõtta? või saab ka äkki kui kastikaane eest võtta?kas aju saab siis kergelt kätte?

4)
sven494 mb S300 99a. kirjutas:
kui palju läheb mb s300 96-99aasta w140 kere 5-se käigukasti õli?

Sõltub kuidas vahetada - kas täiesti nullist alates või ainult karterist. Vahe on ca 3 kordne.

aga saad täpsusta natuke täiesti nullist? kas võtab kõik jupid lahti või mis.aga mis vahe seal on?kas filtrit võib pesta
läbi ka millegagi või pole mõtet?
ma lasin kastist vanaõli karterist välja ja panin uue sisse ATF3 5liitrit panin ning märkasin peale sõitu et kaane kummitihendi vahelt ajab õli välja ja ikka ei tööta vahepeal väga harva umbes max.4km laseb sõita ja siis uuesti peale.
Mulle tundub et elektroonika paneb segast,Kas võib olla et kasti aju lolliks on läinud? kas ja kui nullida on see võimalik, et tööle hakkab.ma vahetasin isegi salongis sees käigunumbri ja tähtede all oleva kobaka ära mis lülitab käike sisse.tõsine mure juba pool aastat... vahepeal pole aega olnu sellega tegeleda.