Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Auto toomine šveitsist
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Nagu paljud on märganud, tuleb šveitsist millegipärast päris palju heas/väga heas korras vanu mersusid. Tundub, et seal riigis ostavad inimesed endale ikka auto, mida nad üleval pidada jõuavad ning ka reaalselt neid üleval peavad...

Kas keegi oskab öelda, mis kuludega peab arvestama šveitsist autot tuues (peale loomulike kulude nagu transa eesti).
Toll + transa + käibemaks vist. Auto ost väljaspoolt euroopa liitu.
Toll on vist 3.5% ostusummast? KM on 20% (aga kui ettevõte ostab, siis seda vist ei lisata?).
auto maksumusest arvutatakse toll, siis liidetakse need kokku ja saadud summale lisandub käive.
Ettevõte vist ilma käibeta ikka osta ei saa, saab vist hiljeb käbe tagasi... kuigi kindel pole kuidas see firma puhul toimib.
Kui müüb firma, siis ei pea tõesti KM`i maksma, kui ostja on KM`i kohustuslane. Alles siis, kui ise müüma hakkad.
EU puhul.

Muidu peab enivei KM`i ära maksma, pärast saab käibemaksu taotluse alusel tagasi või arvestatakse lihtsalt nö ettemaksuna.
Aga kas keegi on kokku puutunud kohaliku paberimajandusega. Ütleme, et leian sobiva isendi ja löön müüjaga käed, siis kuidas edasi toimetatakse?

Saan aru, et masin tuleb seal registrist maha võtta ning saan mingisugused eksportnumbrid. Mis instiutsioon seal seda asja teha võiks ning kas sellega kaasneb ka mingisuguseid märkimisväärseid kulusid?
Fima puhul on KM 0 Euroopa Liidu siseselt, kui mõelamd on KM kohuslased ja arvele on kantud km.reg.nr-d.
Sveitš ei ole EL-s... Ehk firmana on sul ikkagi õigus hiljem käive "tagasi küsida" (1aasta) või lasta siduda jooksvate kulumaterjalidega (tulu, sots, käive...).
(10-03-2010, 12:54 PM)Rolz Kirjutas: [ -> ]Fima puhul on KM 0 Euroopa Liidu siseselt, kui mõelamd on KM kohuslased ja arvele on kantud km.reg.nr-d.
Sveitš ei ole EL-s... Ehk firmana on sul ikkagi õigus hiljem käive "tagasi küsida" (1aasta) või lasta siduda jooksvate kulumaterjalidega (tulu, sots, käive...).

krdi kopikakoid EMTAs, tollimaks on tõstetud 10% peale Icon_evil
(10-03-2010, 02:26 PM)Blue Chip Kirjutas: [ -> ]
(10-03-2010, 12:54 PM)Rolz Kirjutas: [ -> ]Fima puhul on KM 0 Euroopa Liidu siseselt, kui mõelamd on KM kohuslased ja arvele on kantud km.reg.nr-d.
Sveitš ei ole EL-s... Ehk firmana on sul ikkagi õigus hiljem käive "tagasi küsida" (1aasta) või lasta siduda jooksvate kulumaterjalidega (tulu, sots, käive...).

krdi kopikakoid EMTAs, tollimaks on tõstetud 10% peale Icon_evil

See 10% on juba iidamast-aadamast olnud autode puhul.
Kas seal ei olnud seda teemat veel, et see 10% tuleb MÜÜGIARVE pealt (loe: edasi mõtle ise juba...) Smile
krt mul on ka tunne, et kui sealt tulla, siis peab ikka superhea diili saama Badgrin
(10-03-2010, 04:41 PM)Rolz Kirjutas: [ -> ]Kas seal ei olnud seda teemat veel, et see 10% tuleb MÜÜGIARVE pealt (loe: edasi mõtle ise juba...) Smile

Tõsi, aga väga julgeks ei maksa minna Icon_rolleyes
Kui tuua kastikas,siis küsivad vapsee 22prossa tolli.

Kas mingeid neti aadresse kah on,tahaks ka vaadata,mis seal pakutakse?
(10-03-2010, 07:06 PM)hents99 Kirjutas: [ -> ]
(10-03-2010, 04:41 PM)Rolz Kirjutas: [ -> ]Kas seal ei olnud seda teemat veel, et see 10% tuleb MÜÜGIARVE pealt (loe: edasi mõtle ise juba...) Smile

Tõsi, aga väga julgeks ei maksa minna Icon_rolleyes

Vaatavad meie portaalidest hindu(toll) ja kui on suur vahe,siis kohe ekspertiisi.Olen nendega palju kokku puutunud.

Ekspertiis hindas vahepeal autosid ulmelt,et 80 000.-ostetud auto hinnati kuskil 200 000.-peale.Pakusime et kirjutame 100 000.- neile kohe arve välja,kuid nad ei võtnud vedu.

Õnneks see firma vahetati välja,kuna kisa läks päris kõvaks.
(11-03-2010, 09:44 AM)Pets77 Kirjutas: [ -> ]Kas mingeid neti aadresse kah on,tahaks ka vaadata,mis seal pakutakse?

www.autoscout24.ch
Kui analoogset mudelit Eestis pole ja pole kunagi müüdud ka, mis siis saab? Mingid "eksperdid" hakkavad arvama?
(11-03-2010, 09:44 AM)Pets77 Kirjutas: [ -> ]Kui tuua kastikas,siis küsivad vapsee 22prossa tolli.

Kas mingeid neti aadresse kah on,tahaks ka vaadata,mis seal pakutakse?
(10-03-2010, 07:06 PM)hents99 Kirjutas: [ -> ]
(10-03-2010, 04:41 PM)Rolz Kirjutas: [ -> ]Kas seal ei olnud seda teemat veel, et see 10% tuleb MÜÜGIARVE pealt (loe: edasi mõtle ise juba...) Smile

Tõsi, aga väga julgeks ei maksa minna Icon_rolleyes

Vaatavad meie portaalidest hindu(toll) ja kui on suur vahe,siis kohe ekspertiisi.Olen nendega palju kokku puutunud.

Ekspertiis hindas vahepeal autosid ulmelt,et 80 000.-ostetud auto hinnati kuskil 200 000.-peale.Pakusime et kirjutame 100 000.- neile kohe arve välja,kuid nad ei võtnud vedu.

Õnneks see firma vahetati välja,kuna kisa läks päris kõvaks.

Kas ma saan õigesti aru, et toll võtab mingist firmast turuväärtuse hinnangu? Pets, kuidas sul see vaidlemine siis lõpuks lõppes?
Nii,

Sai vahepeal ARKist uuritud.

Šveitsiga on suur oht sattuda ilma euroopa tüübikinnituseta auto peale. Kui euroopa tüübikinnitust pole, tuleb käia sertifitseerimiskeskusest läbi, mis maksab ca 10 000 krooni. Lisaks tähendab see ARKi mõistes uue tüübi loomist, mille eest osatakse küsida 3000 krooni Icon_evil

Ehk kokkuvõtvalt on AGA'sid ikka väga palju.
Tüübikinnitust on sul igal juhul vaja.
jah, euroopa tüübikinnitust Wink
Jah, kuna Šveits on ju nii kauge Euroopast ja nii võõrandunud....Ja seal sõidetakse imeautodega, mille sobivus EL liikmesriikidesse tuleb panna tõsise küsimärgi alla...