Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: w210 ülemise õõtshoova eemaldamisel nõu tarvis
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Oskab keegi kirjeldada kuidas ülemise õõtshoova kerepoolne ots kinnitatud on? Kas sellest on lihtsalt pikk polt läbi mis keermega kere külge kinnitub? Kapotialt ei ole õõtsa läbivat polti üldse näha seepärast küsin, et kust ja kui palju kapotialust lammutama peab, kas piisab õhufiltrikopsiku eemaldamisest või tuleb ka kliimaploki karp jm lahti kakkuda?
97aasta w210 2,9 diiselmootoriga.
Tänud!
Arvan, et käib ikka ratta koopast kuuskant võtmega, vaata uuesti ratta koopasse.
Edit: Kataloogist
on näha, et õõtsa läbib polt millel on otsas eraldi mutter. Siit järeldan, et poldile on vaja tekitada mõlemalt poolt ligipääs, st siis ikkagi ka kliimaplokk jm eemaldada. Olen tänulik kui keegi jagab kogemusi kuidas seda võimalikult väikese lammutamisega teha õnnestub.

Kas ülemisel õõtsal vahetatakse eraldi pukse ka või vahetatakse alati kogu õõts?


kaido Kirjutas:Arvan, et käib ikka ratta koopast kuuskant võtmega, vaata uuesti ratta koopasse.
Rattakoopast on näha vaid õõtsa läbiv telg mis kaob mõlemalt poolt lanseroni ja peaks siis jätkuma kapoti all. See just ennekõike huvitabki, et kuidas see telje kinnitus lahendatud on ja kui palju on kapotialust ligipääsemiseks lammutada.
Sekkun ka teemasse, endal nädalavahetusel plaanis vahetada ülemised sharniirid, mis on siis koos õõtshoovaga. kas võib ka mul tekkida sarnane probleem? autoks 95.a w202
Ma täpselt ei tea kuidas on w210 l kuid enda w208 võtsin ära ainult õhukopsiku teisel pool nn kliima kopsiku juures on mutter pealt ei näe katsu käega . Väänasin tavalise vana lehtvõtme nurga alla ja sai küll kinni hoida. Olgem ausa oli küll ebamugav aga arvasin et kliima kopsiku ja muu mudru eemaldamine oleks veel vaevalisem olnud.Igal juhul jõudu süvene rahulikult asi pole nii hull . Algul arvasin ka kuda k...t seda vahetatakse.
Ise küsin ise vastan, ehk on hiljem kellelegi abi.
Selle tegelikult väga lihtsa töö tegemine mersul on ikka täielik perverssus.Icon_smile Küll ma kirusin endamisi ja vahepeal kippusid vägisi suust lipsama sihukesed väljendid nagu "sitroöön rsk" ja renoo ja pežoo oma insenerid Mercedes-Benz tehasesse saatnud krt".
Proovisin esmalt käega sinna juhtplokkide kopsiku ja lanseka vahele mahtuda a no mitte kuidagi ei õnnestu sealt vahelt mutrit õige kohani viima. Võtmega kinni saaks veel kuidagi hoida... Korjasin siis kogu elektroonika kopsikust välja (esmalt arvasin, et tegemist on ainult kliima juhtseadmete karbiga, kuid selgus, et seal suurem osa auto elektroonikast) ja lammutasin kopsiku pooleks. Siis tekkis piisavalt ruumi mutrini pääsemiseks. Ja nagu ma avastasin siis keegi oli enne mind veel asjaga hädas olnud kuna kopsiku all vedeles lahtiselt veel üks tagavaramutter.Icon_razz
teiselt poolt lansekat pole jh midagi keerulist, ainult õhufiltri karp vaja eemaldada ja ruumi piisavalt, samuti ei ole midagi erilist õõtsa vahetamises.
Seega lihtsa töö teeb ebamugavaks elektroonika lammutamise vajadus.  
vähemalt osadel kui mitte kõigil on ratta koopas plastmassist luugike kust kaudu saab selle pika poldi mutrile ligi kuigi vist mitte tavalise 16 silmusega aga väheke pikemaga ja vasakpoolsega on jälle see jama et mutrile pääseb pidurivõimendi juurest ligi ka pikendatud ja kõverama võtmega aga poldi peale on ligipääsemiseks vaja eemaldada klaasipesu paak ja siis ABS-i pumba alt õigemini küll vahelt pika sabaga saab padruniga ligi
kuidas klaasipesupaak ohutult eemaldada?
Krt, täna kirusin end maapõhja, kui hakkasin w210 kundepoolset ülemist õõtsa vahetama. Elementaarse kuluosa vahetamine on jubedaks peavaluks muudetud. Katkestasin oma töö ja nüüd uurin, kuidas tolle mutrini saab, mis seal ecu ploki taga peidus.
Kõik muu esisillas on suht lihtsasti ja eraldi vahetatav, aga selle ülemise õõtsa eest tuleks neile inseneridele veel tagantjärgi molli anda
Vähe sellest, ülemise õõtsa sarniir ise on ka suht kõhnake meie teedel mitte just kõige vastupidavam. Koos sarniiriga müüakse siis jubedam metallkolakas ja jurakas puks üheskoos mis makasb päris hea papi.
Endal on hetkel plaanis sarniir lahti lõigata ja munakas ning selle pesa äravahetada.
Viljandi taksojuhid olevat veel nii teinud, et selle sarniiri sealt minema lõõnud ja otsinud asendus munaka, mille korpuses on poldiaugud sees. Selle siis ilusti õõtsakülge paigaldanud ja järgmine kord vahetada on juba mega lihtne ja odav võrreldes originaal huinjaaga.
Ngu eelpool mainitud, siis kõrvalistuja pool on rattakoopas pisike plastist luugike, kust saab silmusvõtmega mutrit kinni hoida. Hea olex võtmele mingit nätsu või muud kleepuvat veidi vahele panna, et mutter selle otsast ära ei kukux. Siinkohal tänud Joonasele, kes mulle tutvustas, kuidas see õõts ära käib. Algul tahtsin ka kogu elektroonika sealt välja kiskuda.
Sain siit vajaliku infi ja läksin seda luuki otsima ja oligi teine olemas.
Miks kohe ei märkant, sellepärast et oli alles orig pigi all ja silma ei hakanud.
Mutri mõõt on jah 16mm, mina ajasin asja ära venkude 17mm võtmega, mis pika kabja otsas. Kui lahti sain, tõmbasin mutri magnetkruvikaga august välja ja panin paar ringi vasest peiliplekki ümber ja surusin näpparitega silmusesse, et otsast ära ei kukuks.
Tagasi panek võttis ca 15min kokku aega. Kõige hullem polnudki, kuid sellegi poolest on ülemise õõtsa polt ja mutter karupees.
Panen igaks juhuks kasuliku soovituse õõtsade kinnitamiseks. Kui uue õõtsa alla kruvite siis pange kõik osad kokku ja laske auto oma raskusega toetuma, nii, et õõts oleks selles asendis mist ta on siis kui auto on ratastel, alles siis pingutage õõtsa mutrid kinni.
(11-04-2011, 09:03 AM)Laur Kirjutas: [ -> ]Panen igaks juhuks kasuliku soovituse õõtsade kinnitamiseks. Kui uue õõtsa alla kruvite siis pange kõik osad kokku ja laske auto oma raskusega toetuma, nii, et õõts oleks selles asendis mist ta on siis kui auto on ratastel, alles siis pingutage õõtsa mutrid kinni.
Kes veel ei tea, siis see jutt kehtib pea kõikide pukside ja auto markide kohta, Vastasel korral saate üsnagi ruttu uuesti puks vms detaile vahetada.