Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: mootori ülekande muutmine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
nimelt autoks 1991 aasta w201 ehk 190. originaalis 1.8 bensakas, 4-ne manuaalkast. sai peale panna 2.5 diisel mootor kuid tundub et kas käigukast või differ tuleks vahetada, sest et kohalt minnes esimene käik küllaltki mõtetu ja maanteel lõugab mootor liialt.

mida soovitate, kas vahetada differ või minna üle 5-sele käigukastile. ja ehk keegi oskab ka rääkida kas mõtekas on vaid 2.5 diisli kast ja differ või sobivad ülekande poolest ka mõne muu mootori omad(näiteks 2.3bensaka oma)???
sain nii palju targemaks, et enda auto all on differ 3.42 ülekandega ja 1986 aasta 2.5 diislile käib 3.64 ülekandega differ.
pärast internetis ringi kolamist olen nagu aru saand, et mida väiksem number seda kiirem ülekanne????  seega 2.5 differ mulle ei sobi???
hannes_s Kirjutas:sain nii palju targemaks, et enda auto all on differ 3.42 ülekandega ja 1988 aasta 2.5 diislile käib 3.64 ülekandega differ.
pärast internetis ringi kolamist olen nagu aru saand, et mida väiksem number seda kiirem ülekanne????  seega 2.5 differ mulle ei sobi???

2,5 diislil käib ikka 2,8...differ
ehk oskab keegi veel täpsustada, sest ka käigukastides võib ju mingi erinevus olla?? sõber igatahes vaatas enad 1986 aasta w201 alla ja sellel oli 3.64 differ...tollel on ka vana tüübi viiene kast
sai veel netis asja uurida. sain siis asjast sedasi aru, et kui diffril on koodi lõpus numbrid 3.45 siis see tähendab et kui kardaan teeb 3,45 põõret siis rattad keeravad ühe täispõõrde. kuidas aga käigukasti. ja küsimus ka selline, et kas käigukastidel on viimane käik otseülekandena??
Alusta sellest et paned auto VIN koodi - see 1,8 bens ei ütle varuosatabelites kahjuks midagi.
WDB2010181F847994
5-st kasti läheb ka kindlasti tarvis, muidu ei ole see auto sul pärast ei liha ei kala... 2,5 mootor pole eriti jõuline et pika ülekannet kiirenduseks muuta.
Mootor originaalis 102.910; kast 716.217.
Sellel autol on 3,46 ülekanne all. Ja oled asjadest õigesti aru saanud - kui keerata kardaani 3,46 pööret siis teevad rattad 1 pöörde. Analoogne on käigukastiga - kui esimene käik on 3,0 siis teeb mootor 3 korda rohkem pöördeid kui kardaan.

Nüüd küsimus millise auto mootor peale pandi - kas oli 201.126 (D 2.5) või 201.128 (D 2.5 Turbodiesel) - ühel on mootor 602.911 ning teisel 602.961. Erinevaid käigukaste pakkus MB neile 10 tükki (automaadid ning manuaalid).
Võtame ette manuaalid - 201.126 - 717.411 / 412 / 4.13    ning 201.128 - 717.437
Tagadiffritega on samasugune lugu - väga palju erinevaid, sõltuvalt kas on taxi, kas on manuaal või automaat.

Diffritega on mercedese maailm üldse VÄGA suur - tuleb eristada diffri sisemise ketta läbimõtu (sinule sobib vist 168 mm), ning samuti korpuseid (nii tagumine kaas kui ka esimene). Ma ei ole küll 201 fänn kuid esmase põgusa uurimuse tulemusena leidsin, et samasugust diffrit (ma mõtlen korpust) on alla pandud 124, 170, 202 ja 201 KUID loomulikult on nendele mudelitele ka VÄGA palju teisi diffreid alla pandud mis sinu auto alla üldse ei istu. Üldiselt saab diffrite eri korpuseid omavahel kombineerida kuid ma ei tea kui hästi sul kruvikeeraja ning võtmed peos seisavad.

Nagu ralak ütles läheks 5 man kasti vaja - ja tuleb välja et MB on nendele 201 diislitele minuteada manuaalidest ainult 5seid kaste pannudki. Peaülekannetest - vaatasin, et manuaali puhul on MB D 2.5 kasutanud 3,46 ülekannet ning automaadi puuhl 3.07. Samas D 2.5 Turbodiesel puhul 3,46 5 käigulise manuaali puhul ning 2.65 4 käigulise automaadi puhul.
Samas on muidugi TERVE posu autosid kus on vabsee X ülekanne alla pandud (näiteks austraalia taxi millel puudub ABS või rootsi ASDga variant).
2,3 bensukal on erinevaid peaülekandeid - 3,27 (5 man kui ka 4 aut) kui ka 3,46 (5 man) sõltub aastaarvust ja kuufaasist jällegi.
Icon_smileIcon_smileLisaks tuleb jälgida ka seda, et kattuks kardaan ja tagumised veovõllid, kuna diffrit ja kaste vahetades võib muutuda ka nende pikkus.
minul on hetkel all 3.42 ülekandega differ(1988 w124 2.0 diisli oma).
2.5 (vabalthingav 66kw) diislil peaks aga olema 3.46 ülekandega reduktor. samas erinevus nende vahel on vaid 0,04 põõret, seega reduktor võib iseenesest samaks jääda. järelikult peaks probleemid lahendama 5-ne manuaalkast kuid millise koodiga???

ja kust sedasi vin koodi järgi neid ülekandeid vaadata saab?
hannes_s Kirjutas:minul on hetkel all 3.42 ülekandega differ(1988 w124 2.0 diisli oma).
2.5 (vabalthingav 66kw) diislil peaks aga olema 3.46 ülekandega reduktor. samas erinevus nende vahel on vaid 0,04 põõret, seega reduktor võib iseenesest samaks jääda. järelikult peaks probleemid lahendama 5-ne manuaalkast kuid millise koodiga???

ja kust sedasi vin koodi järgi neid ülekandeid vaadata saab?

Kui kasti ostma asud siis küsi siit tel.53005050
Minu teada on temal just 2,5 diisel kutsika 5-ne manuaalkast.
no nii... sai käidud kadaka romulas, kust väideti et 4-ne manuaalkastil on 4-janda käigu ajal otse ülekanne, 5-sel kastil on viies käik aga kiirendava ülekandega. sealt soovitati alla panna hoopis 3.07 ülekandega differ ning neljane kast alles jätta.

sai teha ka väikesed arvutused:
et minu tagaratta ümbermõõt on 1.85cm ja 100km/h=1666,(6)m/min, siis minu tagarattad teevad 900,9 põõret/min.

et käigukastil on 4-jas käik otse ülekanne, ja reduktor on ülekandega 3.42, siis peaksid mootori põõrded sajaga sõites olema 900,9*3,42=3081 põõret/minutis

kui aga panna alla 3.07 ülekandega differ, siis oleksid põõrded sajaga sõites 900,9*3.07=2765 põõret/min.

seega tuleb diffritest vaheks 3081-2765=316 põõret/min kui õigesti mäletan, siis oli näiteks 1995 w124 2.0 diisel 5 manuaalkastil neljanada ja viienda käigui vahe sammuti umbes 300 põõret min(seda tahhomeetri pealt vaadates)

ehk keegi täpsustab, kui mingi vea olen teinud!
hannes_s Kirjutas:no nii... sai käidud kadaka romulas, kust väideti et 4-ne manuaalkastil on 4-janda käigu ajal otse ülekanne, 5-sel kastil on viies käik aga kiirendava ülekandega. sealt soovitati alla panna hoopis 3.07 ülekandega differ ning neljane kast alles jätta.

sai teha ka väikesed arvutused:
et minu tagaratta ümbermõõt on 1.85cm ja 100km/h=1666,(6)m/min, siis minu tagarattad teevad 900,9 põõret/min.

et käigukastil on 4-jas käik otse ülekanne, ja reduktor on ülekandega 3.42, siis peaksid mootori põõrded sajaga sõites olema 900,9*3,42=3081 põõret/minutis

kui aga panna alla 3.07 ülekandega differ, siis oleksid põõrded sajaga sõites 900,9*3.07=2765 põõret/min.

seega tuleb diffritest vaheks 3081-2765=316 põõret/min kui õigesti mäletan, siis oli näiteks 1995 w124 2.0 diisel 5 manuaalkastil neljanada ja viienda käigui vahe sammuti umbes 300 põõret min(seda tahhomeetri pealt vaadates)

ehk keegi täpsustab, kui mingi vea olen teinud!
ideaalis oleks 2,5td differ 2,87 siis 100km/h pöörded kuskil 2200
kas vabalt hingava puhul see liiga jõuetuks ei jää? on keegi proovinud?
hannes_s Kirjutas:kas vabalt hingava puhul see liiga jõuetuks ei jää? on keegi proovinud?

Kunagi omasin 250 d w124 kerel, 5-ne manual, 100km/h oli vist kusagil 2500rpm, just täpselt see mis olema peaks.
veel selline küsimus, et kas w124-ja see vahekast, mis käigukangi all on, kas see sobib ka w201-le? ja kas need vardad, mis käigukasti ja vehekasti vahel on, kas need on sammuti w124-jal ja w201-l sama pikad? ja kui ma läheks 4-jaselt kastilt üle 5-sele, kas siis on vaja ka teise pikkusega kardaani?