Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Abi vaja: W140 parem suunatuli jääb pidevalt põlema
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mul on '92. aasta S320 ja vahel juhtub nii, et kui puldist keskluku avan, siis jääb parempoolne suunatuli pidevalt põlema. Ei aita enam miski muu kui akul juhe maha pooleks tunniks, siis on jälle korras. Sõidu ajal parem suunatuli sisse lülitades ei vilgu (põleb nagunii kogu aeg) ja vasak suund sisse lülitades vilgub hästi kiiresti, samal ajal parem põleb edasi.
Milles võib viga olla ja kas keegi oskab nõu anda? Smile
suunatule relee?sellise veaga peab ikka elektriku juurde minema
Relee? Et nagu mingi kergem viga? Ma ise kartsin, et äkki mingile elektroonika-ajule seal kusagil on piss pähe löönud...
Kus ja milline see relee on? Ma olen ise päris uus ja "roheline" selle auto suhtes. Ostsin paar nädalat tagasi, sest meeldib selle mugavus ja välimus. Smile
Kui kesklukust avamine suunatulesi peab vilgutama, siis soovitaks alustada keskluku ploki releedest.
osta suunatule relee maksab ainult 5500.- mersus,mul oli sama viga aga nüüdseks lahendatudSmile
Pigem tundub, et alarmiploki relee jääb kinni.
Kas kapoti all on mingi järelturu signa pasun? Cobra vms signa, kus plokk ja pasun ühes kestas...?

Kui on ja tuli järgmine kord jälle põlema jääb, koputa kergelt selle pasuna pihta...
Kui tuli kustub, on viga leitud.
Pole ühtegi Cobra signat näind vigase suunareleega, vanade Meta'de releed ei pidand meie kliimas vastu. Signa plokk võib olla ka vabalt armatuuri all, siis pasuna kolkimine tulemust ei anna. Aitab plokis relee vahetus või eraldi otsa välja toomine lisarelee jaoks.

Alustuseks võta signal pisik lahti ja vaata mis auto suunad siis teevad.


edit: krt, see mingi pool aastat vana teema ju...
Vana teema jah, aga lahendus on ka leitud. Big Grin
Oligi signakarbi relee. Võtsin tookord siis signa küljest parema suuna toite lahti ja nüüd siis vilgutab vaid vasakut suunda. Signa ise on '95. aasta oma, peale märgitud oli.
Kuid mingi asi on hakanud akut aeglaselt tühjaks imema -- ma kahtlustan seda, et see sama signa relee jääb vaikselt peale ja see ju koormab? Suund ei põle enam, seega ei tea ka, kui see relee peale jääb. Signat minema ka ei viskaks, sest muus mõttes ta on toimiv. Peaks vist sala-lüliti panema kusagile, et vaid signa pealt toide maha võtta 5+ min., et relee taastuks, siis saaks parema suuna ka tagasi ühendada ja ei pea iga jama korral aku klemmi maha kiskuma, nagu alguses kiskusin, jube tüütu. Big Grin
Lõika ka vasak suund läbi ja võta sellelt signaal, pane mingi 30A relee ja 6A diood kummalegi poolele ja töötab nagu uus. Smile

Akule pane ampermeeter vahele ja jäta signaplokk ilma toiteta, kohe selge kas on signa viga või mitte, tavaliselt ei ole. Suunareleel võetakse ju toide maha kui ei vilguta, kontakt on see mis kinni põleb, seega koormust peale ei jää.
aga kui signa sees relee jääb pidevalt peale, see ju ikkagi tarbib voolu? Selle saab maha vaid voolukatkestusega, mis kestab umbes >5 minutit. Enne selle jubeda valge löga sulamist ei saa väljas auto juures midagi teha ka. Big Grin
SGM Kirjutas:aga kui signa sees relee jääb pidevalt peale, see ju ikkagi tarbib voolu? Selle saab maha vaid voolukatkestusega, mis kestab umbes >5 minutit. Enne selle jubeda valge löga sulamist ei saa väljas auto juures midagi teha ka. Big Grin
Sellel releel põlevad kontaktid kokku (kuna relee on liiga lahja) kui koormus peal ja selleks jääb suund põlema. Ainult vilkumise hetkeks antakse relee mähisele toidet (relee klõpsumine) ehk mingit tarbimist peale ei jää.
nii et siis pigem mehaaniline viga, mitte elektrooniline? Äkki hoopis mõni kondekas või ma ei tea, mis jublakad seal on, peeti läinud ehk? Ma seni arvasin, et relee ise on korras, kuna ta läheb uuesti lahti iga kord, kui vool tagant võtta. Ja ainult signa mahavõtul jääb peale, pealepanekul ei jää iial. Kas kokku põlemise puhul ta ei jääks püsivalt kokku? Või vähemalt väga ebakorrapäraselt? Ega jah, enne ei olegi mõtet oletada, kui kevad tuleb ja kusagilt selle ampermeetri saan sebida. Oma testriga ma ei saa, see kannatab vaid 200 mA, kui sedagi.