Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: e290 atm õlivahetus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Eelkõige huvitaks just õlitaseme kontrollimise teema, st ilmselt käib see ikka õlivardaga (mida auto küljes pole), kuid kust oleks sellist varrast võimalik hankida (laenata v osta)? Või on mingil muul moel võimalik õlitaset kontrollida? Samuti oodatud nõuanded õli ja filtri soetamiseks.
Auto on 97 aasta 2,9 95kw viiekäigulise kastiga.
Filter ja tihend on ka A varuosana vägagi odavad.
Õlivahetusest ja õli tüüpidest natuke pikemalt: http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=13629
Sinu autol on vist 722.5 kast - sellega pole nii hullu. Aga noh võiks ikka korralikult teha.
Kui kast on viiekäiguline, siis on tegu ikka 722.6xxx kastiga - mul on sama mootoriga ja kastiga auto.

Olen R129ga nõus - osta ikka originaal õli, filter ja tihend.

Mina käisin õlitase kontrollimas Imre juures,temal on selline varras olemas
Tänud.
Minu jaoks jääb arusaamatuks, et kui palju peale vahetust peab õli sisse valama. Mingist kindlast kogusest ei saa ilmselt juttu olla kuna hüdrotrafosse jääb pidama mingi x kogus mida nagunii ei tea? Ning nagu aru olen saanud peab kastis õli olema üsna täpne kogus? Teeninduses mõõdetakse ka ikka vardaga või on mingi teistsugune mõõtemetoodika?
Lihtsalt küsin - miks sa tahad õli vahetada? Siin on juba räägitud, et see kõige tavalisem alt kork lahti ja õli välja + filtri vahetus ei ole eriti otstarbekas. Kõvasti parem on juba kui uue õliga koos vana välja pumbatakse. Kasti vahetussujuvuse ning elaea mõttes on kõige sobivam muidugi pesu.

Kui teed kõige prostamat varianti siis lase õli välja ja pane samapalju uut tagasi. Mõõdetakse teda muidugi vardaga.
ferdinand Kirjutas:Mingist kindlast kogusest ei saa ilmselt juttu olla kuna hüdrotrafosse jääb pidama mingi x kogus mida nagunii ei tea? .........

Hüdrotrahvodel on ka punnid all kus saab õli välja lasta. Vanematel kindlasti.
kpokyc Kirjutas:Kui kast on viiekäiguline, siis on tegu ikka 722.6xxx  kastiga - mul on sama mootoriga ja kastiga auto.

Olen R129ga nõus - osta ikka originaal õli, filter ja tihend.

Mina käisin õlitase kontrollimas Imre juures,temal on selline varras olemas


722.5 on ka viiekäiguline
See on ka võimalik.

Juhul, kui on tegu 722.6xx kastiga ja hüdrotrafol kork ka olemas, siis läheb sinna 7.5l uut õli (Silberis öeldi mulle nii)
R129 Kirjutas:Lihtsalt küsin - miks sa tahad õli vahetada? Siin on juba räägitud, et see kõige tavalisem alt kork lahti ja õli välja + filtri vahetus ei ole eriti otstarbekas. Kõvasti parem on juba kui uue õliga koos vana välja pumbatakse. Kasti vahetussujuvuse ning elaea mõttes on kõige sobivam muidugi pesu.

Kui teed kõige prostamat varianti siis lase õli välja ja pane samapalju uut tagasi. Mõõdetakse teda muidugi vardaga.
Õli tahan vahetada eelkõige seetõttu, et mul puudub igasugune info eelmiste õlivahetuste kohta ning tõenäoliselt ei ole seda viimasel ajal korrapäraselt tehtud. Ka on täheldatavad mingid kerged anomaaliad vahetussujuvusega ja loodan, et ehk on õlivahetusest abi. Silberist pakuti tehasetähise järgi 8l õli, kasti marki tõesti ei tea.
Viimasel korral lasin õli vahetada (mitte sellel autol) märjamaa atm kastidega tegelevas teeninduses, kuid need seal on end suveks hoopis sulgenud.
Hea meelega laseks selle töö kellelgi ära teha kui tean, et tehakse korralikult (st õigesti) ja mõistliku hinnaga. Kuna mul on jäänud mulje, et teeninduses nagunii keeratakse vaid "punn alt ära ja samapalju  uut ülevalt sisse" siis mõtlesin selle töö pigem ise ära teha.

Aga ehk hoopis mõni koos pesuga v uue õliga vana väljapressimisega vahetuskoha soovitus Tallinnas või lähistel?
ferdinand Kirjutas:Õli tahan vahetada eelkõige seetõttu, et mul puudub igasugune info eelmiste õlivahetuste kohta ning tõenäoliselt ei ole seda viimasel ajal korrapäraselt tehtud. Ka on täheldatavad mingid kerged anomaaliad vahetussujuvusega ja loodan, et ehk on õlivahetusest abi. Silberist pakuti tehasetähise järgi 8l õli, kasti marki tõesti ei tea.
Viimasel korral lasin õli vahetada (mitte sellel autol) märjamaa atm kastidega tegelevas teeninduses, kuid need seal on end suveks hoopis sulgenud.
Hea meelega laseks selle töö kellelgi ära teha kui tean, et tehakse korralikult (st õigesti) ja mõistliku hinnaga. Kuna mul on jäänud mulje, et teeninduses nagunii keeratakse vaid "punn alt ära ja samapalju  uut ülevalt sisse" siis mõtlesin selle töö pigem ise ära teha.

Aga ehk hoopis mõni koos pesuga v uue õliga vana väljapressimisega vahetuskoha soovitus Tallinnas või lähistel?

Pesu ei tee keegi muu Eestis kui mina - vähemalt ma tõesti ei tea kedagi teist. Seda kuidas erinevates kohtades kasti õli vahetatakse sõltub väga tugevast vahetaja teadmistest ja viitsimisest.
Pane oma auto VIN kood siis saab kindlalt öelda, kuid ilmselt on sul siiski 722.6 kast.
Vahetuse sujuvusest rääkides - eda autol (203 kere) oli probleem, et külalt sõites ja VÄGA õrnalt kiirendades või siiis mingil hetkel gaasi maha võttes toimus 1->2 jõnksuga vahetus. Tean, et minu autol oli kasti õli vahetus Silberis tehtud (kui õigesti mäletan siis enne ostu mõnikümmend tuhat) - õigemini mitte tavaline õlivahetus vaid kasti remont. Peale uut õli ja pesu igatahes need jamad kadusid.

Nüüd kui talv tuleb saan ka proovida kas asi libisemise vastu aitas - väga külma ilmaga hommikul ristmikult startides libisess nagu mõnikord esimese käiguga läbi.
Tallinnas Õle tänaval lastakse õli alt välja ja siis mootor käima kuni trahvo tühi. Minu arust eriti jõhker mooodus.
Ei ole jõhker moodus - tühikäigul ei lukustata trahvot. Muidugi peab asju mõistlikuse piires tegema - päris sekundite küsimus pole millal mootorit seisata.