Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: 1. märtsist lubatud suverehvid, kas õige või vale?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tegin teema, sest huvitav on ka teiste arvamusi lugeda, kas on nii üheselt õige panna lihtsalt mingi kuupäev ja ongi suvekad all? Paljud ju ei vaata ilma, mis seal väljas toimub, nagu arvaks, et see on käsk suvekad sisuliselt siiski talvel alla lajatada. Linnas veel ok kiirused on väikesed, aga maanteel, tuleb sulle ikka kurvis oma slikkidega vastu nii, et "hoia mütsi".
Kui ka teiste foorumlaste arust ei ole see õige, et antakse õigus "automõrvaritele paremad töövahendid alla kruvida", mis oleks, siis lahendus, pakkuge huvitavaid ettepanekuid.
Talve pole nüüd küll enam kauaks, hetkel sajab valget juba mingi 12 h jutti, aga võib-olla on teema sama lühike.
Oi kurja, tegin teema valesse kohta, äkki keegi tõstab selle "rehvide ja velgede" allaRolleyes Või siis liiklus.
Noh debiilide vastu ei saa, s...ad lood on kui nad kellegi teise hauda kaasa võtavad. Ega riik ei saa ka kõike inimeste eest ära teha - tegelt isegi saadi, aga see aeg ju meile ka ei meeldinud.
Indrek Kirjutas:Noh debiilide vastu ei saa, s...ad lood on kui nad kellegi teise hauda kaasa võtavad. Ega riik ei saa ka kõike inimeste eest ära teha - tegelt isegi saadi, aga see aeg ju meile ka ei meeldinud.

Täpselt nii see ongi Thumbsup
olin täna sunnitud linnas pisut jala käima ja just enne olin seda teemat lugenud. krt küll, pooltel autodel olid sellised "slikid"* all, et isegi suvel ei kõlbaks sõita... seega oleks vist mõistlikum tõesti 1. märtsist suvekad osadel alla keerata.

üldiselt on vist nii, et mõni aasta peetud liisingautodel on korralikud rehvid ja vanematel odavamatel autodel "slikid"* s.t. et hoitakse rehvidelt kokku ja ilmselt lastakse nende samade "kummidega"* järgmise talveni. muidugi oli ka nende "slikkide"* seas ka 1 "kipsipanejate" länkkar ja 1 vana ML. uskumatu lihtsalt.

paar nädalat tagasi käisin rootsis, seal pilt 100% teine. enamus normaalsed kesk-klassi autod (mitte muhud nagu meil, vaid c6-a6 avant, e60-5ne universaal, w211-E-T) ja uued naelad all mustade plekkvelgedega. ainult 1 e60 5ne bmw jäi lamellidega silma. ilmselt seal on rahvas aru saand, et rehvid/turvalisus ei ole need kust koonerdada.

*
"slikid" selleks, et vormelitel peab "musted" eristatav olema
"kummid" selleks, et mustrita rehv pole ju rehv. Smile
No mingid kuupäevad peavad ikka paigas olema, aga jah eks palju sõltub ka autojuhist endast. Ma arvan, et need, kes peavad igapäevaselt mööda maanteid uhama, võiksid siiski talverahvidega nii kaua sõita kui võimalik.

Linnas pole erilist vahet, teed nagunii enamjaolt soolatud ja kiirused väikse(ma)d.
Meie teedel oleva soola-sita segus sõites oluline ainult mustri sügavus.
Pole vahet on auto all nael,lamell või suve rehv.
Nagunii on pask püksis 50% juhtidel kui sool pole teedele veel jõudnud, talvel sõitta mõistab see teine 50% ja sõidaksid ka ilmselt #slikiga" turvaliselt.
Laur Kirjutas:Meie teedel oleva soola-sita segus sõites oluline ainult mustri sügavus.
Pole vahet on auto all nael,lamell või suve rehv.
no natuke on, mul on hommikuti väga tihti mnt'l must jää ja ei taha üllatust poole pikema pidurdusmaaga. mind pani just imestama, et miks rootsis on pea kõigil naelad mitte lamellid ja oh imet, teed on ka korras millegi pärast.

mina järeldan siit seda, et kogu selles jamas on süüdi see pask mida maha külvatakse ja teedeehituses kasutatav savist killustik. Smile
Sest meil on Eesti Vabariik, kus iga aff kes pukis on, topib omale niipalju pappi tasku kui võimalik. Kedagi ei huvita mis olukorras infrastruktuur ja elamised on. Ole ainult panga ori ja siis lastakse hingata. See kust sa elamiseks vahendeid leiad on indiviidi enda probleem.
Rootsi pidavat väheke inimsõbralikum koht olema kah.
clm Kirjutas:Sest meil on Eesti Vabariik, kus iga aff kes pukis on, topib omale niipalju pappi tasku kui võimalik. Kedagi ei huvita mis olukorras infrastruktuur ja elamised on. Ole ainult panga ori ja siis lastakse hingata. See kust sa elamiseks vahendeid leiad on indiviidi enda probleem.
Rootsi pidavat väheke inimsõbralikum koht olema kah.

Eestit ja rootsit ikka võrrelda ei tasuks. Meie olema vabad olnud alla 20 aasta, rootsi ikka kaua kaua.

Ja ei ole siin nii hull ühti, et kõik ainult raha kokku ajavad - tegelt on meie vabariigis kõikidel võrdsed võimalused kandideerida parlamentii, isegi presidendiks on kõikidel õigus saada (seal muidugi vanus mängib rolli)

Juba vaikselt närvidele käivad jutud, et eesti on selline ja selline. Meie maksuseadused on ühed parimad maailmas - seda siis just ettevõtetele ja kodanikele. Tulumaks on madal, ettevõtetel tulumaks üldse puudu.

Kui ikka ise ei suuda ja ei taha midagi teha, siis riigikogu on küll viimane, keda sajatada.
Las aga panevad suverehve alla, suvel hea autot taastada ja liiklus palju rahulikum.

Rootsi kindlasti on üks põhjus ilmastikuolude muutumine, põhja poole sõites. Teine asi on turvalisus, elu on vähe väärtuslikum neile kui kallis auto.
Ma ei tea kuidas on Rootsis kindlustusega aga Norras näiteks maksab avarii süüdlane 40% kahjust kinni. Kui oled veel ka alkoholi tarbinud... Siis maksad põhimõtteliselt elu lõpuni riigile, mingi osa oma palgast ära.
Talverehvi kasutamine pole ainult kuupäevas kinni.
Väga palju on asi ikkagi temperatuuris.
Piltlikult öeldes, ega rehv ei tea, kas parasjagu on maanteel lumi/jää/lopp/vesi jne.., vaid mingil teatud temp. on rehvi nakkumine ja üldse kaut
Asi ikka indiviidids kinni, mitte rehvis.
Kui on inimene, kes valdab sõita, ei ole vahet, mis rehv all on, palju hullem on see, kui sõidab inimene, kes ei oska sõita/valitseb roolis enda ja teiste suhtes täielik pohuism, olgu tal all kasvõi mingi imerehv....
Rolz Kirjutas:Asi ikka indiviidids kinni, mitte rehvis.
Kui on inimene, kes valdab sõita, ei ole vahet, mis rehv all on, palju hullem on see, kui sõidab inimene, kes ei oska sõita/valitseb roolis enda ja teiste suhtes täielik pohuism, olgu tal all kasvõi mingi imerehv....
Abslouutselt nõus!
Rolz Kirjutas:Asi ikka indiviidids kinni, mitte rehvis.
Kui on inimene, kes valdab sõita, ei ole vahet, mis rehv all on, palju hullem on see, kui sõidab inimene, kes ei oska sõita/valitseb roolis enda ja teiste suhtes täielik pohuism, olgu tal all kasvõi mingi imerehv....

ka 100% nõus. Enamasti ongi jama selles, et libe jah aga mul on hea uus naas all ja seega sõidan kiiremini ja arvan, et antud kumm hoiab mind teepeal aga nii kiputakse eksima ja tagajärjed kiire tulema. Samas ise sõidan praegu palareelselt oma MB-ga ja mazda 626-ega .. mõlemad sama aasta masinad. Olen tähele pannud, et MB-ga kippun sõitma kehvadel teedel kiiremini nii 40-60 kuna midagi ei kolise ja ei saa üldse sees aru kui suur on kiirus või kas mõni ratas vahepeal libiseb. Mazdaga sama teed liikudes on kolin ja iga amordi töö kuulda nii mis kole seega üle 20-30 ma kunagi samal lõigul ei liigu. Edaspidi olen teadlikult võtnud hoo maha.. mis siis, et MB tekkitab ekslikult tunduvalt turvalisema mulje ja kohe loll tunne tekkib teo moodi liikuda.
Mina arvan ka, et asi on ikka puhtalt inimeses kinni. Sest ega ju autod ega rehvid õnnetusi põhjusta, vaid inimesed, kes ei suuda hinnata auto, rehvi ning eelkõige enda võimeid. Kui on ikka libe siis on oskamtu ja mõtlematu juhi käes ka kõige parem naastrehv kasutu. Endal on suvekad juba all, kuna minu sõidud on kogu aeg ühed ja teed on ühtlaselt korras. Samas olen korra juba ka talvekad tagasi alla pannud, siis kui oli vaja minna sellisesse kohta kus on kindlalt libe ja suverehviga oleks liiklemine olnud ohtlik. Ning see 20minutit ei võta mult ka tükki küljest, et tungrauaga kodus rattad vahetada.
See et suverehvid 1. märtsist lubatud on ei tähenda, et need peab kohe alla panema. Kõvema seguga suverehviga ikka talvel ei sõida küll, sest lihtsalt pidamist ei ole, nagu mõni siin arvas, et oskajad saavad hakkama ka talvel suverehviga. Tuleb sõita ikka ilmastiku järgi ja õigete rehvidega ja õige kiirusega....
Aastaid 3-4 tagasi sõitsime terve talve mitsu lanceriga, millel olid ees suvekummid. Sõitsin mina, isa ja isa naine kordamööda. Siiamaani oleme elus.. Ainuke litter, mis selle autoga tehti, oli ka hooletusest, mitte võimete üle hindamisest. See ei olnud küll ainuke auto, kuid kui teine auto oli sõidus, pidi seda kasutama. Eks natuke vaiksemalt sai küll võetud ja kui ise sõitsin, siis käsipidur oli koguaeg käes, kui auto peaks otse minema hakkama.

Praegu ise vabatahtlikult küll suvekumme alla panna ei soovi- eile öösel sadas veel lund.
T6nu Kirjutas:kui ise sõitsin, siis käsipidur oli koguaeg käes, kui auto peaks otse minema hakkama.
küljega puusse parem lasta? Badgrin
sõita võib igasuguste rehvidega, aga kui pidamine kaob siis ei ole eriti mugav sõita, tahaks et rooli taga oli kõik kindel ja täpne ja sa teaksid kuhu auto võib sõita ja mis ta edasi teeb

maanteel ei saa normaalset pidavust juba alates 80-90km/t kui tee on jääga kaetud
marek Kirjutas:
T6nu Kirjutas:kui ise sõitsin, siis käsipidur oli koguaeg käes, kui auto peaks otse minema hakkama.
küljega puusse parem lasta? Badgrin

Vähemalt on enne pusse panemist mingi tegevus- ei pea kalanäoga lihtsalt otse teelt välja sõitma Icon_biggrin Eks tegelikult see ka, et mul on alajuhitavuse vastu allergia lihtsalt.
Lehti: 1 2