Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: MB C200 Kompressor näidikutesüsteem käitub kummaliselt
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere!

Viimasel ajal on muidu väga truult teeninud auto kummaliselt käituma hakanud. Nimelt külma mootoriga käivitamise järel hakkab pärast käivitamist kummaline tulevärk: hetkeks süttivad armatuuril kõik hoiatustuled, käib piiks ning süttib ka auto sisevalgustus. Seda vaid sekundiks - pärast on kõik normaalne jälle. Mootori töös mingeid tõrkeid samal ajal märgata pole.

See viga esineb nii umbes 3-10 korda iga kord kui külma mootoriga autot käivitan (alguses kahtlustasin miinuskraade, aga probleem esineb ka plusskraadidega). Tulevärk toimub nii seisva kui liikuva auto puhul ning kaob tavaliselt pärast esimese kahe kilomeetri läbimist. Ühtegi veateadet kompuutrisse ei teki.

See sai küll väga segane kirjeldus, aga ehk suudab keegi pisut aidata. Lisaks veel juurde, et probleem tekkis pärast seda kui mootori veateate peale esinduses karteri tuulutusklapp koos selle küljes oleva toruga ära vahetati. Tegelikult tekkis viga pärast seda kui esimest korda DAS teste tehti (vajaliku klapi tellimine oli päris pikk protseduur).

Ette tänades,


Peeter
Kas nt. kõiki veateateid ära ei kustutatud, ehk reset'iti?
Kuna viga näib olevat elektrooniline, siis ka spole võimalik, et kuskil on niiskus ligi pääsenud ja siis ilmastikude muutumisel kurjemaks muutunud?
Kas diagnostika ei näita mitte kui midgai kummalist?
Mul on viimasel ajal 2x sarnast pulli teind, kõik armatuurituled kustuvad, samal ajal auto ise vilgutab kaugtulesid. Siis lähevad armatuurituled põlema ja vahetab tuled tavalisteks tagasi. pysima jääb error "SRS Restraint System" vms...Samal ajal ei töödanud ka kliima (ei puhunud miskit avadest välja). Võtsin syyte välja panin lukku auto, tegin lukust lahti ja panin tööle ja kadus ära, kliima puhus korralikult ja klaasisoojendused töötasid. Midagi sarnast mis sul, oskab äkki keegi selle kohta midagi öelda ? hakkab mõni andur minema või milles probleem?
Kui kedagi huvitab, siis ilmselt on mul viga rooli-anduris, andestust MB-HÄRRAD.. aga mingi rooliandur ta oli, täpset nime ei oska öelda. Nimelt jookseb sealt suht suur hulk infot läbi, ja kui see jupsib, siis võib ka taolisi erroreid anda. Kui juhe taga oli, siis veateadet enam ei andnud - pole seda siiani teinud. Auto tegi läbi ka b-hoolduse.
Mnjah, see on see Can süsteem, kõik läbi ühe kaabli...
Foorumi teel seda viga korda ei saa -keegi segab ilmselt CANi liiklust. Selleks võib olla süütelukk, ukseplokk, kliima, rooli asendi andur jne. Need olid konkreetsed näited mis rahval sellistel puhkudel välja on vahetatud.
Aga noh mine diagnostikasse - Rakveres soodukas ja diagnostik kes seal tegutseb töötas enne Tallinna Silberis Icon_rolleyes
Renkju Kirjutas:Mnjah, see on see Can süsteem, kõik läbi ühe kaabli...
tegelikult poole rohkemates. Unibrow arvad, et targem on vedada käsivarre jämedune kimp eest taha jne?
Icon_razz Noh jah, ega vist mitte, kuid olen nagu teadlik, et läbi ühe kaabli see enamus infot jookseb...
Ma ei tea, diagnostis käisin siis seda viga ei näidand, nyyd on püsivalt ees. Kummaline on see, et viga on olemas, SRS punane tuli ka põleb, aga kui mingi aeg ringi sõita siis viskab selle uuesti - lisaks ka veel DISPLAY FAULTY, ja vilgutab kaugtulesid. Kõik muu väga haiglasena mulle ei tundugi, välja arvatud see, et ta kaugtulesid vilgutab? Kas selle vea etteviskamise juurde käibki ka see? Olete te keegi varem sellist asja näinud ?
Kus sa diagnostis käisid? Millises Silberis?

Kusjuures selliste "kaladega" ongi tihti nii, et viga ei ole püsivalt sees - ja tavaliselt kui teenindusse lähen on auto ikka sel hetkel korras. Kas sul teeb rohkem külma või sooja autoga seda tulede vilgtamist ja display faulty?
Ei käinud Silberis. Hort Autos. Tavaliselt on nii, et soojana teeb seda pulli, SRS on nyyd muidugi pidevalt ees, aga võib juhtuda et 3-4h sõidan ringi, siis hakkab vilgutama. Viskab uuesti SRS'i, Display faulty ja veel mingi "piksenoolega" asja, see on ka mingi display. Kliima nagu ka streigib samal ajal...kui enam tulesi ei vilguta, aga errorit näitab.. siis hakkab ka kliima tööle.

Ma nüüd ei tea, kas need on omavahel seotud, aga kliima teeb sellist nalja, et kui on EC REST nupp mitte-aktiivne, ehk kui on kliima, ja ma panen "AUTO" peale, et puhuks sealt, kust vaja, et vastav temp tekiks. Siis ta niiöelda omavaoliliselt lylitab "AUTO" välja ja hakkab puhuma sealt, mis osuti peal parajasti see "ratas on" .. tavaliselt siis eesistujatele puhub peale. (HORT AUTO's öeldi, et sirkulatsiooni pump vajab ülevaatamist, ma olen nii võhik, et ma ei tea, kas see on seotud kuidagi sellega, või pigem mootorijahutamisega - sellest saan aru, et ta on mõeldud vee ringlema panemiseks ja seeläbi jahutamiseks)
Ma ei tea kas seal Hort Autos diagnostikat teeb, aga kuna nende seas ei ole neid mehi keda mina usaldan (2+1 diagnostikut Eesti peale kokku - paraku kõik Silberis) siis minu jaoks seal see asi lõpebki/algabki.

Ise pole ma ei diagnostik ega elektrik, aga need kes diagnoosivad ütlevad sellise asja peale, et tavaliselt soojas sellised asjad toimuvadki. Ilmselt on mõni plokk peetis või õigemini mõni kivi seal ja soojaga hakkab erroreid CAN süsteemi sisse taguma. Selliseid mida ei salvestata vaid mis antud hetkel CANi häirivad.

Sirkulatsioonipump või muidugi midagi mõjutada kuid ma ei usu seda. Enne pole mõtet mingeid pumpasid uuendada kui ei saa aru kes seda jama sul seal süsteemis korraldab.

Ja seda võin ma sulle öelda, et foorumis sa autot korda ei saa - kahjuks.
Korda jah ei saa aga siis vähemalt tean, mis mind ees võib oodata, mida rohkem inimesi üht asja kinnitavad, seda loogilisemana ta mulle näib. Ma võiks praegu pimesi kuskil töökojas ka kedagi usaldada, kes ütleb et mul on terve mootor vaja vahetada, siis asi paraneb Icon_biggrin
Lisaks veel juurde, et käisin nüüd ka Järve Silberis kontrollis. Viimasel ajal ei tahtnud külma ilmaga töötada ka elektrooniline süütelukk (lisaks eelpool mainitud tulevärgile näidikutega).  Külma ilma (-4C) korral on auto käivitamine nikerdamine, mis seisneb auto ukse mehaanilise võtmega avamises, millele järgneb paarkümmend korda võtme sisestamist ning väljavõtmist. Mingil hetkel hakkab lahti lukustuma roolilukk ning siis mõne aja pärast õnnestub ka käivitada.

Silberis võeti süütelukk maha ning pandi mõneks ajaks sügavkülma talvemõnusid nautima ning siis kontrolliti uuesti: selgus, et nõrgim lüli olevatki just süütelukk, millel on auto infovahetusel keskne roll.

Jutu kurvem pool on aga see, et süütelukku ei saavat parandada, ainus võimalus on uue süüteluku ning tehasevõtme tellimine, mis maksab ca 13000 eek. Ehk oskab keegi soovitada mõnda usaldusväärset kohalikku elektroonikut, kes süüteluku siseelu tunnevad ning seda siiski ravida oskaksid?
peeterl Kirjutas:Ehk oskab keegi soovitada mõnda usaldusväärset kohalikku elektroonikut, kes süüteluku siseelu tunnevad ning seda siiski ravida oskaksid?
ei ole eestis sellist inimest...vist.
peeterl Kirjutas:Lisaks veel juurde, et käisin nüüd ka Järve Silberis kontrollis. Viimasel ajal ei tahtnud külma ilmaga töötada ka elektrooniline süütelukk (lisaks eelpool mainitud tulevärgile näidikutega). Külma ilma (-4C) korral on auto käivitamine nikerdamine, mis seisneb auto ukse mehaanilise võtmega avamises, millele järgneb paarkümmend korda võtme sisestamist ning väljavõtmist. Mingil hetkel hakkab lahti lukustuma roolilukk ning siis mõne aja pärast õnnestub ka käivitada.

Silberis võeti süütelukk maha ning pandi mõneks ajaks sügavkülma talvemõnusid nautima ning siis kontrolliti uuesti: selgus, et nõrgim lüli olevatki just süütelukk, millel on auto infovahetusel keskne roll.

Jutu kurvem pool on aga see, et süütelukku ei saavat parandada, ainus võimalus on uue süüteluku ning tehasevõtme tellimine, mis maksab ca 13000 eek. Ehk oskab keegi soovitada mõnda usaldusväärset kohalikku elektroonikut, kes süüteluku siseelu tunnevad ning seda siiski ravida oskaksid?

Nojah nagu ma arvasin, et keegi segab CAN liiklust. Kahju et kõige kallim komponent selleks osutus.
Unusta ära, et keegi selle süüteluku sul korda teeb. Kui just tõesti miski külmjoode seal pole, ei saa sa kuskilt abi.
Nagu ma aru sain, siis ka pluss kraadidega jukerdab see süütelukk? Ma tean, et ühel autol millel oli mootori juhtplokk samasuguse veaga leidis järgmise lahenduse. Kivi (mis külma ei kannatuanud ja lolliks läks) peale pangi väikene pirn ning süüte sisse lülitades ja mõned sekundid oodates soojenes asi piisavalt. Auto käivitus/töötas peale seda korralikult.

Teatud varuosadele on eestis väga suur juurdehindlus - leia netist mõni saksa esindus ja küsi otse sealt. Tõsi probleem on vist ostmisega - sest sellist asja saab ainult tehnopassi alusel.
R129 Kirjutas:Nojah nagu ma arvasin, et keegi segab CAN liiklust. Kahju et kõige kallim komponent selleks osutus.
Unusta ära, et keegi selle süüteluku sul korda teeb. Kui just tõesti miski külmjoode seal pole, ei saa sa kuskilt abi.
Nagu ma aru sain, siis ka pluss kraadidega jukerdab see süütelukk? Ma tean, et ühel autol millel oli mootori juhtplokk samasuguse veaga leidis järgmise lahenduse. Kivi (mis külma ei kannatuanud ja lolliks läks) peale pangi väikene pirn ning süüte sisse lülitades ja mõned sekundid oodates soojenes asi piisavalt. Auto käivitus/töötas peale seda korralikult.

Teatud varuosadele on eestis väga suur juurdehindlus - leia netist mõni saksa esindus ja küsi otse sealt. Tõsi probleem on vist ostmisega - sest sellist asja saab ainult tehnopassi alusel.

Kuskuures plusskraadide ning sooja mootori puhul töötab süütelukk häireteta (s.t. uksed avanevad puldist ning auto läheb esimesel katsel "võtmest" käima). Ka sõidu algusega kaasnev näidikutebloki ilutulestik näib esinevat vaid külmaga (olles küll mõnevõrra sagedasem kui süüteluku jamad).

Ehk siiski leidub kodumaal neid autoelektroonikuid, kes suudaksid lisaks jooteradade ülekäimisele ka vigaste komponentide tuvastamise ning vahetamisega toime tulla. Kuigi MB süütelukk on arusaadavalt omajagu keeruline ning habras süsteem.
Tekkis omal w203 c200 kompressoriga sama mure et näidikusüsteem läheb lolliks, pöörded kõiguvad 1000 ja alla 1000 vahemikus nõidikuplok ja lähituled kustuvad hetkeks ja vilgutab kaugtuledega, näitab SRS tuld kirjutab displey fault. Aega ajalt ei tööta püsikiiruse hoidja limit asend viskab lülitades vea teate sisse kuid püsikiiruse hoidmine töötab, se viga on olnud aastaid vahest on siis jälle kaob. Kliima salangi ventilaator kah vahest ei tööta keerata süüde välja ja uuesti sisse siis on taas korras (mootor 2a tagasi asendatud uuega) kliima annab endast viimaselajal rohkem märku kui näidiku lolliksminemine hakkab peale paaritunnist sõitmist siis streigib paar korda ja siis taas probleem kadunud, 2 korda juhtunud selline asi ja tekib tavaliselt siis kui ise heaks arvab muidu asi täiesti korras. On kelegil olnud sama proobleeb ja leidnud sellele lahenduse.
Loe ülevaltpoolt R129 postitusi, selliseid asju ei diagnoosi netiteel kuidagi.

Minu eelviimane kogemus kohati sassis CAN-võrguga kestis ~8 tundi, et vigane komponent välja selgitada.
Hetkel tegelen ühe 203-ga, millel küll natuke teised sümptomid, kuid põhjuseks tundub R-SAM olema.
Tean seda väga hästi et neti teel autot ei remondi kuid sama lootusetu on minna deagnostiku juurde vigu lugema sest vea teateid lihtsalt pole, viga tekib siis kui heaks arvab ja ainult hetkeks. Viimane kord kui lolliks läks kirjutas auto armatuurile 3 viga SRS fault, displey fault hüüumärgiga ja displey fault piksenoolega, keerates süüte välja on koheselt kõik kadunud ja uuesti käivitdes pole enam midagi.
Lehti: 1 2