Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Genekas alguses ei lae?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere.
Auto S124 300TDT -91a

Küsimus siis selline, et miks genekas alguses ei lae. Armatuuris pirn põleb kui süüde sisse panna, kohe peale käivitust kustub ära, aga alguses umbes 15 - 30sekundit on laadimispinge 11,... volti. siis läheb ilusasti 14,0 peale. Sai proovitud teist pingeregulaatorit, teist genekat ja teist akut. kasu ei miskit. Ja täheldanud olen et asi ilmneb külma mootoriga. Mootori pöörete tõstmine asja ei mõjuta.
Kas siis tõesti on asi selles, et ridakuue küünlad tarbivad niipalju voolu, et generaator ei suuda neid toita? Ja on siis suhteliselt pikalt järgi ka pärast seda kui armatuurist tuli on kustunud.
Ei ole iseenesest mõõtnud küünalde voolu ja geneka laadimispinge vahelist seost, aga muud enam kahtlustada ei oska. Äkki aga keegi oskab?
Nustu826 Kirjutas:Tere.
Auto S124 300TDT -91a

Küsimus siis selline, et miks genekas alguses ei lae. Armatuuris pirn põleb kui süüde sisse panna, kohe peale käivitust kustub ära, aga alguses umbes 15 - 30sekundit on laadimispinge 11,... volti. siis läheb ilusasti 14,0 peale. Sai proovitud teist pingeregulaatorit, teist genekat ja teist akut. kasu ei miskit. Ja täheldanud olen et asi ilmneb külma mootoriga. Mootori pöörete tõstmine asja ei mõjuta.
Kas siis tõesti on asi selles, et ridakuue küünlad tarbivad niipalju voolu, et generaator ei suuda neid toita? Ja on siis suhteliselt pikalt järgi ka pärast seda kui armatuurist tuli on kustunud.
Ei ole iseenesest mõõtnud küünalde voolu ja geneka laadimispinge vahelist seost, aga muud enam kahtlustada ei oska. Äkki aga keegi oskab?
Tundub ,et gene ei saa algul "ergutusvoolu" ...peenike juhe mis tuleb genekasse süüte sisselülitamisel . Mõõda algul seda .
ps . genekas tekitab hiljem pöörete tõustes juba ise piisava koguse " ergutust" ,et alustada aku laadimist .
Ära närveeri, genekas laeb!!!  Osade diislite eelsoojendus küünalde relee hoiab küünlaid ka peale mootori käivitumist järel mõnda aega.  Need tarbivad nii palju, et genekas ei jõua seda koormust üksi kanda ja sellepärast ka pinge langus!
Kas on tunda, et peale pinge tõusu hakkab nagu mootor vabamalt töötama?
Nu teadaolevalt peaks küünal tarbima ligi 10A voolu. So. siis 60A voolu kaob ära küünaldesse esialgu. Pealolev genekas sai 70A. Mootori hääle muutust ei ole kuulnud nagu eriti, ilmselt küll seepärast et ei ole osanud tähele panna. Aga armatuuri tuled lähevad küll peale mõnekümnesekundilist mootori töötamist hetkeliselt tükk maad heledamaks(pärast seda kui testri järgi laadima hakkab).

Huvitav kas võimsam generaator teeks asja paremas(või teise lisamine Smile).). sõidan lihtsalt suhteliselt lühikesi otsi(15km. ja tarbijaid on ikka omajagu järgi. kardan lihtsalt seda et ei suuda akut ära laadida korralikult.
Neljal peaks küünalde relee tõesti peale mootori käivitumist nii pool minutit järel olema. Kas sama asi on igal käivitusel või on sooja mootoriga laadimisvool kohe olemas? Sooja mootoriga saab ilma küünaldeta käima küll, tee releelt mahavõetud pistikuga proovi. Kui siis on laadimisvool kohe olemas, siis on süüdlane käes.

Üldiselt ei tohiks need 30 sekundit nüüd aku täislaadimist küll takistada. Vaevalt Sa kaheminutisi otsi sõidad...

Mis see kõige võimsam Boschi gene neljale oligi, 120A?
Vanemad releed lasevad kohe peale käivitamist küünlad järelt ära, uuemad kontrollivad mootori temp. nendel kustub mu mäletamist mööda ka kontroll lamp sooja mootoriga kiiremini ära.
sooja mootoriga hakkabki põhimõtteliselt kohe laadima. Niiet ilmselt siis küünlad ikkagi. Vähemalt seegi asi selge. ei ole enam karta, et autoga mingi probleem.

Aga kas on loogiline ka selline asi, et kui plokisoojendus järgi on olnud hommikul umbes 2 tundi, siis auto ei käivitu koheselt peale küünalde tule ära kustumist(tuli kustub umbes 2 - 3 sek jooksul). tavaliselt peale küünalde tule kustumist ootan veel umbes 3 sekundit ja siis käivitan. Samas külma mootoriga ei pea ootama seda et küünalde tuli ära kustuks. Käivitub poolest pöördest.

Kas siin siis ka tegemist sellise asjaga, et temperatuuriandur arvab et mootor soe ja kustutab küünalde tule ära, kuigi mootori käivitamiseks sellest veel ei piisa.