Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: 230TE man 1988
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere
230TE bens, 136hj man pikalt seisnud (läbisõit ca 260 tkm, hooldusraamat) auto ja eelnevad vead teadmata. Uus sumps terve jooks, uus univkat, uus lambda. Boschi diagnostikas Pärnu mnt gaasid korras, jagaja ok, küünlad juhtemed ok, töötas nagu kompvek.
Selline riukalik lugu: külmalt käivitub matsust ja töötab väga ühtlaselt ja võtab põõrded üles puhtalt (ei mingit hinge kinni kui gaasi vajutad) kuid ca 10-15 min pärast sureb ise välja (enne  suremist kui gaasi vajutada vähe järsemeni siis poob hinge kinni). Enne jahtumist ei käivitu. Kui annad starterit- ei midagi aga kui starteri maha võtad turtsub paar korda. Pensu filtri pumba seisukorda ei tea. Pump siriseb kenasti. Imelik viga, äkki on kellegil analoogne asi olnud. Mõtete eest ette tänulik
Kristjan
Kas kütuserõhk püsib?
Kas pump lööb, kui mootor ei käivitu?
Kas küünlad on märjad, kui mootor ei käivitu?

Kas kord soojakssaanuna käib?
tänan nuputamast
tegu on  tehnikale halvasti mõjuva varindiga et autoga ei sõideta (pole enne min ka) veel tihti... vajab enne  korrastamistSmile Vea kõrvaldamine (tõenäoliselt siiski  mõne profi abiga), jälile jõudmine on algusfaasis...
enda teadmised piirduvad komponentide vahetamise oskusega.
- kütuserõhku ei ole mõõdetud
- pump lööb/siriseb kenasti kuid auto ei käivitu
- küünlaid ei ole maha keeranud (kuid suht lihtne teha)

ütleme nii, et seni on kõik selle masina sõidud ( 4-5 tk auto ostmisest alates okt) olnud poolkülma mootoriga 10-15 min siis on "teele jäädud kuni jahtumiseni". Millegipärast sureb auto ca 60-70C peal välja ja ei käivitu enam. Kui mootor jälle jahtunud käivitub kohe ja käib kenasti. Ei saa aru kas vea teke/põhjus seotud ajaga või temperatuuriga või hoopis koos. Kas 230TE võib olla aju niiskust saanud (selline oli kunagi BMW525 89a lugu, peale aju kuivatamist kadusid probleemid)
aju kui selline nagu minuteada puudub. tegemist ju mehhaanilise pritsega
KE-jetil on ikka CIS ja EZL aju ka...

2 asja tuleb hetkel pähe:

1) tühikäiguregulaator - kui see on sul lahtisse asendisse kinni kiilunud, siis mootori soojenedes (CIS ja EZL saab temp andmed salongipoolse plokikaane otsa peal asuvast andurist) muudab CIS aju kütusejagaja küljes asuva rõhuregulaatori magnetklapi asendit voolutugevust muutes, mille tulemusena väheneb kütusevool pihustitesse. Liigse õhu korral (lahtises asendis tühikäiguregulaator) jääb segu lahjaks ja mootor sureb välja. Kui auto sureb soojalt välja, võta tühikäiguregulaator küljest ja lõdvikutele pimedad otsa.

2) õhukulu lugeja sensorplaat - eemalda õhufiltri korpus ja vaata millises asendis see asub mootori seistes, tühipööretel. Kontrolli kas plaat liigub sujuvalt ega jää mingis kohas kinni ja kas lahti lastes liigub tagasi oma asendisse.

Need on kõigest minu arvamused ja ei pretendeeri absoluutsele tõele. Kontrollida võid sellegipoolest.
Tänan kaasamõtlejaid abi eest.

Viga oli hoopis muus. Jagaja kaane kontaktid ja rootor olid täiesti ära kulunud. Ime kuidas sealt säde üldse üle hüppas. Peale jagaja kaane, rootori ja süütepooli (ilmselt mittevajalik, aga oli juba uus olemas) vahetust käib kõik kui kellavärk.

Kokkuvõtteks: alustage sellise häda puhul jagaja kaane mahavõtmisest ja rootori seisukorra visuaalsest kontrollist. Sellega saab vähegi käelise osavusega kodanik kenasti hakkama. Kui vähegi kulunud- viuh uued asemele, ei maksa teab mis palju ja kohe selge kas Ok.

Kulunud jagaja ja rootor pidid tekitama probleeme just soojalt käivitamisega nii väitis ka üks autodega tegelev teadjam. Kas siis tõesti jagaja kaan paisub ja rootori kontakti vahe kaane vaskklemmiga läheb liiga suureks, särts ei hüppa üle... oletus

Kristjan
jah sellest asjastfoorumis juba igast teemades jahutud hoolega, nii et pole võõras probleem, otsingut pidanuks kasutama.