Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: w124 suri maha
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere ja häid jõulupühi jätkuvaid!

Autoks on mul 91. a w124, 200E, bensiin.

Eile sõitsin maanteel ca 60 se otsa. Kõik oli OK. Õhtul oli vaja veel linna vahel sõita ja äkki läks ABS tuli põlema. Kas pingelanguse tõttu hakkab ABS streikima? Sest samal ajal läks nt kellade valgustus tuhmiks.

Edasi läks "huvitavaks". Auto tahtis hakata madalatel pööretel välja surema, tuled vilkusid armatuuris suunatule klõpsumise taktis jms.
Lõpuks surigi välja... sai koduni pukseeritud, sest käivitamisel kostusid ainult mingid klõpsud.
Kodus sai mõõdetud aku pinget, see oli vaid 10,5 V. Seega aku täiesti kottis. Olgu öeldud, et tegu Exide akuga, mis ca 4 a vana, 74aH ja 760 A käivitusvooluga.

Milles võiks asi olla? Muide, akutuli ei läinud kordagi põlema.

Kas asi generaatoris või akus? Või veel mingis kolmandas asjas?

Aitäh!
kahtlustan genekat
Uurisin veidi vanu teemasid...
Palju räägitakse nn "tabletist", mis peaks siis olema pingeregulaator koos harjadega...
Alustaks ehk selle vahetusest siis.
Kas peaks enne aku täis laadima või uue aku ostma ja mõõtma enne laadimisvoolu üle? Et vastavalt selle tulemusele siis edasi käituma?
Kui laadimisvool liiga madal, siis pingeregulaator õhtul?
Häid jõule jah...

Kirjutad, et uurisid vanu teemasid. Aga vist ei lugenud mõttega? Järgnevat juttu olen vähemalt kahes teemas kirjutanud.

ESIMENE asi, mida vooluprobleemi korral teha, on mõõta laadimispinge. Akupinget juba mõõtsid, miks siis mitte ka laadimispinget samas? Oleks kohe selge, kas viga on laadimise puudumises või aku voolupidamises. Enamasti on probleemid ikka voolu saamises.

Läbi võivad olla geneka mähis, dioodid, pingeregulaator, harjad, laagrid; aku; akuklemmid; kereühendused; juhtmestik...

Võimalusi on palju. Tõenäoliselt (ja see on vaid võimalus) on surnud pingeregulaator geneka küljes. Aga võib ka mõni muu viga olla.

Tühjenemine 10,5 V-ni ei pruugi akule veel surmavalt mõjuda, kuid ega see head kah tee. Igatahes tasub akusse mõnda aega kahtlustavalt suhtudaIcon_eek
Võibolla olen nüüd ise rumal ( ärge näkku lööge ), aga laadimispinget saab ju mõõta vaid siis, kui mootor käib? Kuna auto sai hoovi pukseeritud, siis ta enam ei käivitunud, ega saanud ka laadimispinget mõõta.
Aga alustan aku laadimisest siis...
Sümptomid on ju 100% aku surma tähendavad:

1) hakkas vilkuma ja juperdama, lõpuks suri välja, laadimise puudumise tuli armatuuris põlema ei läinud - puhas aku surma tunnus
2) 4 aastat vana  - teine puhas aku surma tunnus
3) juhtub keset talve - kolmas aku surma tunnus
4) aku pigne 10,5V ehk alalaetud aku

jne jne

Kui sul on kodus akulaadija, siis aku tuppa ja täis, kui ei ole, siis osta kohe uus aku, tuleb odavam kui vanaga jukerdada. 4 aastat, nagunii peaks juba vahetama, kasvõi ennetavalt. Lisaks vaata, kas sul on aku peal see silm, mille värv aku seisukorda peaks näitama

roheline = laetud
must = tühi
hõbedane = aku surnud

See silm muidugi näitab ainult ühe poti seisukorda, see ei ole veel mingi näitaja.

Aku on päris keeruline aparaat, on umbes 20 peamist põhjust ja viisi, kuidas akud surevad. Ei ole nii, et sureb ainult siis, kui üldse ei ole laetud. 60km sõitu on mingi alla tunni, see ei ole veel iseenesest mingi laadimine. Talvel juhtub sageli, et aku on pikemat aega alalaetud, mis omakorda tingib mitu erinevat keemilist akut rikkuvat protsessi.

Laadimispinget saad jah mööta töötava mootoriga, manuaalkastiga auto peaks käima ikka oskama ajada. Aga kui aku juba 10V, siis tuleb päris kiiresti vedada teist, sest selle pinge juures juba ei taha bensupump ja süüde ka eriti töötada.

PS. Laadimisvool võiks olla alla 10A, veel parem kui umbes 5. Üldiselt aku viletsat seisukorda näitab ka see, kui aku juba väga väikese laadimisvoolu (a' 2-3A) juures usinasti keeb ja mullitab. Ja veel, elektrolüüdi tase ka kontrollida, plaadid ei tohi otsapidi veest väljas olla. Ettevaatust happega!
Vaidleks vastu
4a. vana aku ei pruugi läbi olla, minu 3´ne disla käivitub kindlasti rohkema kui 4a. vanuse akuga.

Laadimise tuli ei sütti ka osade geneka probleemide puhul. Viga veel ei tea aga laadimine puudus, ja tuli ei põlenud. Vahetasin geneka ringi, hiljem vaatab mis tal juhtus.
Kui pinge jääb liiga madalaks, siis lähevad jah osad märgutuled armatuuris põlema. Ma arvan ka et asi laadimises, kõige lihtsam variant on see, et harjad otsas, mida mul endalgi juhtunud. Kui sõidu ajal pinge langeb, ei ole põhjus akus vaid selles, et generaator ei lae. Aku abil need viimased kilomeetrid veel võimalik läbida ongi. 4a vana aku pole enam see mis ta uuena oli, kuid kui käima jõuab vedada, pole hullu. Ise olen akud 5-6 aasta tagant vahetanud.
To erx:

Küsiks siis ette juba, et kas selle pingeregulaatori vahetamine koos harjadega on keerukas? Härra V6sa siin mainis 2 kruvi lahti-kinnikeeramist. Pole ise genekaümbrust näppinudki. Millisel geneka küljel see pingeregulaator asub? Geneka all?
pingeregulaator asub geneka taga, kahe kruviga kinni ja tavaliselt on seal peal ka andmed palju välja peax laadima voltides. keerad 2 kruvi lahti ja tuleb välja koos harjadega, geneka seest.
Anto123: aitäh, kas enne seda peab genekast väljuva juhtme ka maha keerama?

Ok, täna sai siis laaditud akut kuskil tund aega, 7 A vooluga.
Peale seda käivitus koheselt, ilma koormuseta oli pinge 14 ja koormusega ( lähituled, salongi vent, tagaklaasisoendus ) veidi üle 13,5 V. Pöörete lisades pinge tõusis.
Akutuli armatuuris põlema ei läinud.

Ei saagi nüüd aru, milles asi oli. Andmete järgi peaks laadimine ju olemas olema.
Eks lähitulevik näitab, mis edasi. Vaatan harjad üle ja peaks ka ikka 4 a vana aku välja vahetama.
13,midagi on bensukale väga hea näitaja, diislile selline "käib kah". Diiselmootoriga masinal võiks talvel ikka 14V ligi olla.

Sry, millegipärast sain aru, et masin saadi siiski käima. Loomulikult saab laadimispinget mõõta vaid töötava mootori korral.

Tund 7 amprise vooluga laadimist on ikka väga vähe. Ma pakun, et kui aku pinge oli 10,5V, siis peaks laadima nii ööpäeva 5A. Tegelik laadimsie aeg sõltub aku tegelikust tühjenemise ulatusest. Odavad akulaadijad ei suuda niikuinii akule liiga teha, laadimispinge on selleks liiga madal. Kallimad jälle oskavad aku eest ise hoolt kanda, hoides laadimisvoolu kontrolli all (tegelikult küll pinge, aga see on tähenärimineWink.
Laadi aku korralikult täis ja siis vutt-vutt akumüüja juurde.

Praegu tundub tõesti, et aku on esmane kahtlusalune. Lase kusagil akumüüja juures koormustest teha, näed aku seisukorda. 4 aastat pole küll nüüüd kindel surmaiga, kuid selles vanuses võib suremist juba ette tulla.

Aga lõplik tõde selgub kevadeks - kui generaatoris mingi probleem on, siis see ilmneb varem või hiljem uuesti.Eusa_whistle
mulle tundub küll, et laeb piisavalt. järelikult tulex viga otsida kas akust või on aku klemmid kehvalt ühenduses. kuigi pole kunagi kogenud, et aku nii järsult ää sureb!!
on küll juhtunud, et hommikul ei lähe käima (kuskil lühis ja laeb aku hommikux maha). kuid kui sõidajal välja sureb, sealjuures laeb kenekas normaalselt??? siis pole ju akuga mingit pistmist, kuna genekas peax genereeritava vooluga ju suutma autot töös hoidma??
mulle igatahes tundub, et kuskilt paneb mingi ühendus näkku, kas mootori lisamass, aku klemmid vms...
jõudu ehitamisel.
Tänud nii antole kui ka V6sale vastuste eest!
Kuna ei hakanud akut tuppa tassima, siis tegin selle tunnise tsükli hommikul nii, et vedasin juhtme õue otse aku külge. Osad inimesed muidugi räägivad, et peaks auto akuklemmid laadimise ajaks ära võtma, aga kuidas sellega lood on?
7 A sai valitud, kuna aku oli 74 aH-ne.
Kuna homme vaba päev, panen hommikul 5 A-ga laadima ja vaatan, kuidas õhtuks seis on. Siis peaks juba kannatama sõita akuga koormustesti ja/või uue aku järele.

Laadija mul mingi "tark" pole. Vene oma, suurel BA-2 peale trükitud Wink
kui klemmid maha võtad siis uuemad masinad teevad ajudele reseti.
pole ma kunagi enda masinal maha klemme võtnud, kuid igax juhux ei soovita kah.
[quote=jkristjan]
S?id on ju 100% aku surma t?ndavad:

1) hakkas vilkuma ja juperdama, l?s suri v?a, laadimise puudumise tuli armatuuris p?a ei l?ud - puhas aku surma tunnus
2) 4 aastat vana??- teine puhas aku surma tunnus
3) juhtub keset talve - kolmas aku surma tunnus
4) aku pigne 10,5V ehk alalaetud aku

Täppselt samad sümtomid olid mu Mersul ka ,kahtlustasin ise ka esimese hooga akut. Aga tuli välja ,et läbi olid hoopis generaatori laagrid ja harjad.Peale vahetust töötab laadimine 5+ ja oli ka nii, et laadis nagu ise tahtis vahel laadis vahel  mitte see siis sellest ,et generaatoris ei saanud harjad vahest ühendust ja siis kadus ka laadimine aga märgutuli põlema ei läinud.
To Ermo:

Jah, mul kipub vist sama asi olema, mis sinulgi.

Kuna eile auto käivitus ja kõik pinged olid normis, siis täna hommikul taaskord üllatus, aku ööga tühjaks saanud. Panin seekord siis pooleks päevaks laadima, käivitus taas.
Ei julgenud sõitma minna, soendasin niisama kohapeal ja taas: abs tuli põlema, pingelangus... nii et otsast peale uuesti sama jama.

Egas siis midagi, tuleb poodi pingeregulaatori ( koos harjadega ) järele minna. Uus aku ka boonusena ilmselt lisaost.
jan110 Kirjutas:To Ermo:

Jah, mul kipub vist sama asi olema, mis sinulgi.

Kuna eile auto käivitus ja kõik pinged olid normis, siis täna hommikul taaskord üllatus, aku ööga tühjaks saanud. Panin seekord siis pooleks päevaks laadima, käivitus taas.
Ei julgenud sõitma minna, soendasin niisama kohapeal ja taas: abs tuli põlema, pingelangus... nii et otsast peale uuesti sama jama.

Egas siis midagi, tuleb poodi pingeregulaatori ( koos harjadega ) järele minna. Uus aku ka boonusena ilmselt lisaost.
Mul ainuke tuli mis armaturis helendas oli ASD oma kui laadimist ei olnud
[/quote]Mul ainuke tuli mis armaturis helendas oli ASD oma kui laadimist ei olnud
[/quote]

Noh, mul plank "neli", ASD -d pole, on vaid ABS. Aga vahet vist pole, mõlemad tundlikud siis pingelanguse osas.
Täna sain masina osas veidi targemaks, kuigi otsest viga ikkagi ei tea. Pigem sain mõned asjad võimalike vigade loetelust välistada.

Täna sai auto peale tutikas aku, nii et selles ei tohiks enam kahtlusalust olla. Lisaks sai vahetatud ära pingeregulaator. Vana harjad olid väga kulunud.

Uute harjadega genekas peale tagasi, rihm uuesti peale, uus aku peale. Mootor käima ja genekas ei lae. Multimeeter näitab töötava mootoriga vaid 12,5 V. Imelik on ka see, et kui varemalt süüte sisse panin, läksid armatuuris kõik lambid põlema. Aga nüüd läheb vaid ABS tuli ja seisupidurituli, kui pidur peal. Akutuli ei põle üldse.

Mis nüüd siis edasi teha? Kas genekal on ka mingi kaitse või relee kuskil? Et kui on, nt neid kontrollida?
Lehti: 1 2