Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: K: mootori õli surve
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
ei leidnud kuskilt selle kohast teemat

räägitakse et kui seier langeb 80 kraadi peal ühe kahe vahele et siis ei ole hullu midagi, kuna mootor vana ja töötunnid päris pikad.

oskab keegi foorumi kodanikest öelda, mis arvu peaks näitama armatuuris see õli näidik (seal näidikul kolm arvu 1,2,3) kui mootor on soe (80 kraadi)?
ja kui mootoriks oleks w123 2,3l bensiin
Kui üle ühe näitab(muidugi tühikäigul,mitte täispööretel),siis võid rahulikult edasi magada.
0,3 bar @ idle
3,0 bar @ 3000 rpm

Ja üleüldse ei ole tark õlirõhu põhjal mingeid järeldusi teha.
w124 Kirjutas:0,3 bar @ idle
3,0 bar @ 3000 rpm

Ja üleüldse ei ole tark õlirõhu põhjal mingeid järeldusi teha.

Kuidas keegi, tagantjärgi tarkus on muidugi täppisteadus. Võtad pärast mootori lahti, vaatad, et saale ongi ringi tõmband.
Kui sellest ka midagi ei järelda, siis on tarkusest asi kaugel.

Oleneb, mis pöördel see "idle" on. Üle 600rpm`i võiks ikka 1bar ära näidata, vähemalt näidatagi.
vanal masinal töösoe mootor 1 bari välja annab tühikäigul on ok.
külmal mootoril tavaliselt viskab üle kolme bari tühikäigul.
See et sul saaled ära kuluvad, on ikka tingitud ebakorrektsest hooldusintervallist ning sellest pläustist või õlist mida sa mootorisse kallad. Ning paratamatult kuluvad nad ju kunagi ära hõõrdejõu tulemusena.

Neid näitajaid pole ma ise välja mõelnud. Pärninevad need masinaga kaasas olnud tehase owner's manualist. Ma arvan, et MB insenerid teavad täpselt, mis piirides mootor optimaalselt töötab.

Need rõhud on töösooja mootori korral. Idle speed erineb erinevatel mudelitel, eks ta sinna 650-750 rpm kanti jääb. Suvel on sooja ilmaga näiteks 0,5 bari tühipöördel ok.

Miks sa, hents, arvad, et tänapäeval ei paigaldata enam õlirõhunäidikud seeriatootmis autodesse ? Sest rumalad inimesed teevad selle näidu põhjal rumalaid järeldusi. On suur vahe, kas panna sisse mingi odav sunoco pläust, mida pump raskemini ringi ajab ja siis ka vastavalt sellest tingituna õlirõhu näit, aga see õli ei jõua ju õlitamist vajavate tähtsate mootori osade juurde ja ei tungi igale poole pindade vahele, seevastu kuhu tungib aga korralik hea viskoossusega õli. Heade määrdeomadustega vedelam ja paremate voolavusomadustega (kallim) õli jõuab ka madalama õlisurve kohal sinna kuhu vaja.

drmox: Ja pealegi on väga tark tegu minu arust uskuda 20 aastat vana auto õlirõhu anduri näitu. Pane manomeeter külge ja mõõda ära, for christ sake !

Ärge nüüd vahutama hakake selle teema peale. Ikka konstruktiivset kriitikat ennekõike vastukajaks.

Head uut aastat!