Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Sooviks infot 4WD kohta.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kuulnud olen igasugu jutte W210 4matiku kohta. [masin ise E320 W210, 98a Avantgarde] Aga kas kellegil on siin ka täpsemat infot:
1) kas 4wd on pidev või lülitub se järgi vastavalt vajadusele?
2) kuidas on veojõu jaotus? 40 ette 60% taha või võrdne?
3) kas seda 4wd saab ka kuidagi vällja lülitada ja kas see on soovitav?
mõned siin kekkavad et on vanemal versioonil suutnud välja lülida.

Igasugune lisainfo ja lingid teretulnud.
Küsin siit kuna igal mehel oma teooria ja ei ole aimugi mis on õige.

Tänud!
1) Jah, Mercedes-Benz 4matic lülitub ise sisse kui ABS-i andurid näevad et tagarattad keerlevad rohkem kui esimesed.
2)Väidetavalt (st välismaiste netilehtede põhjal) on tõesti 40% ette ja 60% taharatastele veojõudu suunatud.
3)On võimalik välja lülitada, aga selleks pead natuke elektrit jagama ja autot ümber sellekohapealt ehitama, mingit eraldi nuppu või lülitit sellejaoks ei ole (see kehtib tegelikult w124 kohta, samas w210 kohapealt pole ma 100% kindel, kuna nendel on olemas ESP off lüliti) Kas esp off tähendab ka seda et 4wd ei rakendu, seda ma öelda ei oska...ilmselt siiski mitte, kuna mb puhul veojõukontrolli 100% välja lülitada nupust ei saagi.
92S500 Kirjutas:1) Jah, Mercedes-Benz 4matic lülitub ise sisse kui ABS-i andurid näevad et tagarattad keerlevad rohkem kui esimesed.
2)Väidetavalt (st välismaiste netilehtede põhjal) on tõesti 40% ette ja 60% taharatastele veojõudu suunatud.
3)On võimalik välja lülitada, aga selleks pead natuke elektrit jagama ja autot ümber sellekohapealt ehitama, mingit eraldi nuppu või lülitit sellejaoks ei ole (see kehtib tegelikult w124 kohta, samas w210 kohapealt pole ma 100% kindel, kuna nendel on olemas ESP off lüliti) Kas esp off tähendab ka seda et 4wd ei rakendu, seda ma öelda ei oska...ilmselt siiski mitte, kuna mb puhul veojõukontrolli 100% välja lülitada nupust ei saagi.

Aitäh.
Kui kellegil veel huvitavaid fakte lisada on siis pangu need kirja.
Minu teada ei ole küll võimalik 4vedu välja lülitada ja küsin ,et miks peaks seda üldse tegema ??
Veo skeem toimib läbi hüdrosiduri ja veavad need rattad mis paremini peavad,kuid minu teda sellist asja ,et nelikvedu lülitatakse alles siis kui tagarattad hakkavad kiiremini vedama küll ei toimu.Mingil määral veavad esirattad pidevalt.
Olukorras kus tagarattad on laus jääpeal ja esirattad olid kruusa peal tõmbasid mõlemad esimesed aga ainult korraks siis jäi vedama see esiratas millel oli suurem raskus peal.
Olen ise omanud nii 124 kui 210 4maticud ja endale meeldis 124 rohkem kuna lagunes järsult vähem ja osad olid oluliselt odavamad.210 müüsingi maha sest Silberauto hakkas muutuma teiseks koduks.
Ise olen ka kuulnud et vanemal vedas 40/60% ning uuemal mingi 45/55% ja olen ka aru saanud, et vedu on pidev mitte nii et vajadusel lülitab ümber.

Lagunemise koha pealt kuulen ka igalt poolt, et vanem on vastupidavam ..jne ei vaidle vastu aga Mercedes-Benz ostsin just mugavuse pärast ja uus on jälle mugavam ja välimus etem. seega valisin uue.
MB-l on ikka püsiv nelivedu. Erinevatel mudelitel on erinev jaotus sildade vahel kõige levinumad on 35/65 , 40/60 , 45/55. Midagi väljalülitada või sisselülitada ei saa!
No mul on w124 4matic juhuslikult käepärast. 1 esimene abs andur on läbi, 4matic tuli põleb armatuuris tõstes auto tõstukiga üles, kang Drive peale, ringi hakkavad käima ainult tagarattad, esirattad seisavad kohal. Kuidas siis seda seletada, kui elektrooniliselt ei lülitata vedu järgi? Ja milleks siis üldse on 4 maticul oma juhtplokk?
ASR-i w124 4 maticul pole, ning esidiffer on täiesti vaba (lukku pole) taga peaks olema ASD (samuti hüdrauliliselt lülitatav) mille lülitust juhib ka elektrooniline juhtplokk.
Mõni võiks oma toimiva 4maticu tõstuki peale ajada ja siis saaks asjad kohe selgeks.
Eks ma pean asja täpsemalt uurima (oma 4matic vaja nagunii talveks korda teha)
marek906 Kirjutas:MB-l on ikka püsiv nelivedu. Erinevatel mudelitel on erinev jaotus sildade vahel kõige levinumad on 35/65 , 40/60 , 45/55. Midagi väljalülitada või sisselülitada ei saa!
Jutt käib siis 124 kohta:
4MATIC automatically adds front wheel drive to the normal rear drive mode when road conditions demand it. Depending on the available traction and road conditions, the system operates in one of three power transfer modes: 35:65 front to rear, 50:50 front to rear, and 50:50 front to rear with locked rear differential.
Tavalisel sõidul on ainult taga vedu!
Homme lisan täpse seletuse!
Täpselt nii ongi meego, mingist pidevast 4veost küll juttu ei ole, vähemalt w124 puhul.
Kui võtta selle loogika järgi siis on enamik autod 1 rattaveolised sest tagasillas on ju differ ja kui auto tõstuki peale ajada käib ju ringi ainult üks ratas.Sama loogikat jätkates ei olegi olemas autot millel 4 ratast koguaeg ja ühtemoodi veaksid.Kui sa aga leiad mõne sellise millel tõstukil seistes kõik 4 ratast veavad ja pidevalt mitte inertsist siis anna teada ja kutsu mind ka vaatama.Jah on võimalik MB G-klassil ja Land Rover Defenderil lülitada sisse blokeeringud ja siis tõesti veavad 4 ratast aga seda kuni kiiruseni 30 km/h.Kiiremni sõites ja kurvides peab mõni ratas hakkama läbilibisema sest muidu purneksid veermiku detailid,differ ,vahekast või kägukast.Seda nimetatakse füüsikaseadusteks.
Kui sul on veel ka ABS katki siis on muidugi eriti mõistlik kontrollida veoskeemi:Smile)
Pean silmas ikkagi autot reaalsetes oludes kasutamise korral.
Kui on 4 maticul katki ABS ei saa auto teada kui kiiresti rattad keerlevad ja ta e oska siis ju veojõudu ümber jagada.Vältimaks veermiku vigastusi lülitub süsteem ümber avarii süsteemile ja vedama jäävad ainult taga rattad ja seda kasutavad ära autokaupmehed kes müüvad 4-maticut millel on näiteks katki vahekast.Loodan ,et sinuga ei ole nii juhtunud.
Sain küll masina tema "parima" tüüp veaga aga 4wd töötab ilusti =)) testitud.
Järgmine nädal peaks kasti ka korda saama siis saaks talve nautida.
Lumi juba maas Sad(
Siin siis täielik seletus 124 4matic´u kohta:

If speed differences occur at the wheels, the fourwheel
drive is engaged in drive and overrun mode
when driving backwards and forwards.
Essentially the following criteria apply for the
engagement and disengagement of the four-wheel
drive and the two differential locks:
- Drive skid
- Vehicle speed
- Acceleration
- Steering angle
- Time
- Operating the service brake
The 4MATIC control unit (N30/3) receives the
necessary signals via:
- Speed sensors on the front wheels and on
- Rear axle center piece assembly
- Steering angle sensor on steering wheel
- Stop lamp switch
The following 4MATIC shift stages are engaged in
accordance with a predetermined logic using these
signals:
0 - Rear-wheel drive (basic drive)
1 - Four-wheel drive compensated with 35/65%
front/rear torque distribution
2 - Four-wheel drive locked inter-axle
3 - Four-wheel drive locked inter-axle and interwheel

The incoming signals are processed in accordance
with the following criteria in the logic section of the
4MATIC control unit (N30/3):
Drive skid
If differences between the mean front and rearwheel
speeds occur, this is recognized as skid and
the front-wheel drive shift stage 1 is engaged.
If there are still speed differences, shift stage 2 is
engaged as the next step and shift stage 3 below
38 km/h, if required.
The following shift thresholds are determinate for
engagement of stage 1:
Speed difference Vehicle speed
(wheel speed difference)
>2 km/h <100 km/h
>2% >100 km/h
Four-wheel drive and differential locks remain
engaged provided the engagement criteria exist. If
they no longer exist, the differential locks are
released in sequence after a brief holding time of
approx. 0.7 s.
Alearning effect for starting-off is included in the
4MATIC control unit (N30/3):

The 4MATIC control unit (N30/3) recognizes an
unsuccessful attempt at starting off such that a
speed of 5 km/h is not exceeded within 0.5 s. It
then engages both differential locks (shift stage 3)
in addition to the permanent four-wheel drive (shift
stage 1) for the next start. The ASD/4MATIC
function indicator lamp (A1e25) comes on
permanently and only goes out 0.5 s after shifting
back into shift stage 0 (rear-wheel drive). The
differential locks are released at 10 km/h if the
engagement criteria no longer exist.
Vehicle speed
When starting off, up to a speed of at least 20
km/h, the four-wheel drive, i.e. shift stage 1 is
engaged (no function indicator!). Shift stage 3 is
no longer engaged over 35 km/h.
Acceleration
When starting off with rapid acceleration (more
than
0.5 m/s2) the four-wheel drive (shift stage 1)
remains engaged at more than 20 km/h provided
the acceleration is maintained.
Steering angle
If transverse skid occurs due to a sudden change
of road surface adhesion whilst cornering or due to
sharp steering movements, the compensated fourwheel
drive shift stage 1
engages at speeds above 30 km/h, thus stabilizing
the vehicle during cornering. A deviation of the
radius of the curve driven to the course
preselected by the driver is detected by the
4MATIC control unit (N30/3) from the speed
differential between the left and right front wheel
and the recorded steering angle. If the speed
differential between the front wheels exceeds the
speed-dependent value calculated from the
steering angle, shift stage 1 is engaged.
Time
If shift stages 1, 2 or 3 are engaged more often
within a predetermined time period, the holding
times for the respective shift stages are extended
thus avoiding a constant engagement and
disengagement of the front-wheel drive and
differential locks.
Operating the service brake
The 4MATIC control unit (N30/3) receives signals
via the stop lamp switch (S9/1) that the driver is
braking and immediately engages shift stage 0
(rear-wheel drive). The driving stability during
braking and full ABS function is thus retained. Only
when braking from speeds below
5 km/h and when starting off is interrupted by
braking up to a speed of 10 km/h, does shift stage
1 remain engaged.
4506,9 Kirjutas:Kui võtta selle loogika järgi siis on enamik autod 1 rattaveolised sest tagasillas on ju differ ja kui auto tõstuki peale ajada käib ju ringi ainult üks ratas.Sama loogikat jätkates ei olegi olemas autot millel 4 ratast koguaeg ja ühtemoodi veaksid.Kui sa aga leiad mõne sellise millel tõstukil seistes kõik 4 ratast veavad ja pidevalt mitte inertsist siis anna teada ja kutsu mind ka vaatama.Jah on võimalik MB G-klassil ja Land Rover Defenderil lülitada sisse blokeeringud ja siis tõesti veavad 4 ratast aga seda kuni kiiruseni 30 km/h.Kiiremni sõites ja kurvides peab mõni ratas hakkama läbilibisema sest muidu purneksid veermiku detailid,differ ,vahekast või kägukast.Seda nimetatakse füüsikaseadusteks.
Kui sul on veel ka ABS katki siis on muidugi eriti mõistlik kontrollida veoskeemi:Smile)
Pean silmas ikkagi autot reaalsetes oludes kasutamise korral.
Kui on 4 maticul katki ABS ei saa auto teada kui kiiresti rattad keerlevad ja ta e oska siis ju veojõudu ümber jagada.Vältimaks veermiku vigastusi lülitub süsteem ümber avarii süsteemile ja vedama jäävad ainult taga rattad ja seda kasutavad ära autokaupmehed kes müüvad 4-maticut millel on näiteks katki vahekast.Loodan ,et sinuga ei ole nii juhtunud.

No minule küll ei ole vaja hakata asja põhimõtet seletama, ma olen remontinud diffreid, vahekaste, käigukasti, teinud ise lahtise diffri LSD (piiratud libisemisega) diffriks jne, kuid selles ei olnud praegu küsimus.
Muideks jah, "tava" autod ongi 1 rattaveolised, sest 2 rattaveolised on nad täpselt niikaua kuni ühelt rattalt pidamine ära kaob. Siin tulevadki appi kas meh. LSD, ise lukustatav differ, või siis veojõukontroll ASR/ESP. Minu eelmised postid üritasid väljendada lihtsalt seda, et mercedesel on LÜLITATAV (juhtploki poolt) 4wd, st esisild lükatakse vedama, siis kui tagarataste kiirus on esirataste omast suurem(Honda CRV-l näiteks peaks olema sama süsteem aint et järgi lükatakse tagasild). Pideva 4veo alla mõistetakse mehhaanilist 4wd nagu näiteks audil, kus kõik rattad pidevalt on järgi, seal midagi sisse välja lülitada ei saa.
PS! 4veoline auto (näiteks audi) millel oletame, et ei ole ühtegi lukku (keskel ega ees, ega taga) on sisuliselt ka 1 ratta veoline Smile ainult tänu torsen keskdiffrile peab 1 ratas olema väga väikse pidamisega, et auto üldse paigalt ei liiguks. Hea näide kohe omast käest võtta, minu A8 esimene välimine pooltelje ots läks katki, ja auto seisis paigal, ei liigu üheski suunas. Kuna meh. lukke a8 ka pole on ainult veojõukontroll ESP, siis edasine sõit toimus juba nööriotsas. (ESP-l polnud lihtsalt ühtegi ratast pidurdada kinni, kuna auto seisis paigal ja ringi käis üks katkine pooltelg ainult).

aga aitab nüüd OT-st.

Njah eks nüüd peab uurima hakkama, mis ka minu w124 4maticul viga, alles natuke aega tagasi olid esimesed pooltelje otsad laiali...need sain korda. Kui nüüs elektrooniliselt asja toimima ei saa, ehk esisilda järgi ei hakka süsteem lülitama, siis käis peast mõte läbi et võtta vahekast laiali ja ehitada mehhaaniliselt ümber nii, et esi ja tagasild veaks pidevalt 50:50, isegi siis kui kõik rattad keerlevad ühe ja sama kiirusega.
92S500 Kirjutas:...........käis peast mõte läbi et võtta vahekast laiali ja ehitada mehhaaniliselt ümber nii, et esi ja tagasild veaks pidevalt 50:50, isegi siis kui kõik rattad keerlevad ühe ja sama kiirusega.

Põhimõtteliselt ehitad siis 2-rattaveolise. Esimese ja tagumise ratta erinevad pöörlemiskiirused, kuival kõval kattel pöördeid sooritades, hakkavad laastavalt mõjuma.........( kõige nõrgemaks osutunud sõlmele ) paha-paha
Väääga pallju sain targemaks, tundub et ka asjaosalised ise samamoodi.
Aitäh väärt info eest.
(20-11-2008, 10:50 AM)45069 Kirjutas: [ -> ]Kui võtta selle loogika järgi siis on enamik autod 1 rattaveolised sest tagasillas on ju differ ja kui auto tõstuki peale ajada käib ju ringi ainult üks ratas.Sama loogikat jätkates ei olegi olemas autot millel 4 ratast koguaeg ja ühtemoodi veaksid.Kui sa aga leiad mõne sellise millel tõstukil seistes kõik 4 ratast veavad ja pidevalt mitte inertsist siis anna teada ja kutsu mind ka vaatama.Jah on võimalik MB G-klassil ja Land Rover Defenderil lülitada sisse blokeeringud ja siis tõesti veavad 4 ratast aga seda kuni kiiruseni 30 km/h.Kiiremni sõites ja kurvides peab mõni ratas hakkama läbilibisema sest muidu purneksid veermiku detailid,differ ,vahekast või kägukast.Seda nimetatakse füüsikaseadusteks.
Kui sul on veel ka ABS katki siis on muidugi eriti mõistlik kontrollida veoskeemi:Smile)
Pean silmas ikkagi autot reaalsetes oludes kasutamise korral.
Kui on 4 maticul katki ABS ei saa auto teada kui kiiresti rattad keerlevad ja ta e oska siis ju veojõudu ümber jagada.Vältimaks veermiku vigastusi lülitub süsteem ümber avarii süsteemile ja vedama jäävad ainult taga rattad ja seda kasutavad ära autokaupmehed kes müüvad 4-maticut millel on näiteks katki vahekast.Loodan ,et sinuga ei ole nii juhtunud.

Selle teemaga on nüüd küll sajaga puuse pandud sest mina oman 4maticut ja abs on pees ja selle pärast käivad kõik 4 rattast täpselt samamoodi ringi. Ainukene jama on selles et kui ma soovin kuhugi keerata siis süsteemil on kõik rattad lukkus! Proovitud on ka tõstukil viies käik sisse ja gaas põhja ning esisild jäi ikka taha ja rattad pöörlesid sama kiirusega!
Esiteks on tegemist kiviaegse teemaga, teiseks on W124 ja W210 4matic süsteemi erinevad nagu siga ja kägu.