Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Diisel ja kahetaktiline õli
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Sai endale soetatud diisel MB. Kuna on kuuldud selliseid soovitusi, et lisades kahetaktilise õli kütusesse, pidi töötama pehmemalt. Ehk siis too õli määrib kõrgsurve pumpa jne. Ise mõtlen, et too ikka nagu rohkem besiini õli ja diisel tegelikult ise ju õli. Nüüd tahaks nagu teiste disla meeste arvamust kah teada.
Ideaalis tõesti diisel kütus olekski se õli,kuid reaalselt solgitakse meil kütust niipalju,et see on happe,vee ja veel mõningate keemiliste ainete seguThumbsdownIse olen juba mitmeid aastaid diisliga liikunud,2 takti õli ei tee halba kunagi,aegajalt võiks kasutada ka mingit kütuselisandit,mis vee välja viiks paagist.Minu autol annab tehas 120tuh km kütusefiltri intervalliks,meie tingimustes aastas korra oleks mõistlik vahetada filtrit.
Halba 2-taktiõli ei tee - põleb jääkideta ära.

Kas sellest kasu on... Meelerahu annab ikka.

Aga segusuhe peaks olema ikka vähemalt 2%, et õlist mingit kasu kah oleks... Ehk siis liiter õli viiekümnele liitrile diislise. Kalliks kisub vist...

Mina pole ühelgi oma traktoril kasutanud. Seni pole pumbad tuksi läinud, aga ega ma päris nurgatagustest kohtadest ei tangi ka, kahest kindlast tanklast võtan, mis tee äärde jäävad... Eesti on nii väike, et paagitäiega jõuab ilusti kojuSmirk
räägitakse jah, et võib lisada. mulle aga on räägitud ühe teadja poolt sellist asja mille ka siinkohal välja toon.

õli lisamine diiselkütusele teeb küll kütuse paremaks seetõttu, et arvatavasti määrib paremini pumpa, samas aga ei müüda meil sellist kütust mis küttesüsteemi(sh. ka pumpa) üldse ei määriks ja seetõttu ei ole erilist vajadust õli lisamisele. Teisest küljest aga õli seob endasse niiskust, ja viib kogu niiskuse mis paaki tekib otsejoones läbi filtrite pumpa. ja mida teeb niiskus, ehk siis vesi pumbale - põhjustab korrosiooni ja kulumist palju rohkem kui vähemääriv kütus. ja paagis seda niiskust ja kondentsi ikka on, eriti just talvel.

seetõttu pole ka mina õli küttele lisanud. ja see ei ole mingisuguse suvalise remondimehe plära, vaid asja tundva inimese jutt, kellest ma tean et tema pole kunagi jama rääkinud.
Nustu826 Kirjutas:räägitakse jah, et võib lisada. mulle aga on räägitud ühe teadja poolt sellist asja mille ka siinkohal välja toon.

õli lisamine diiselkütusele teeb küll kütuse paremaks seetõttu, et arvatavasti määrib paremini pumpa, samas aga ei müüda meil sellist kütust mis küttesüsteemi(sh. ka pumpa) üldse ei määriks ja seetõttu ei ole erilist vajadust õli lisamisele. Teisest küljest aga õli seob endasse niiskust, ja viib kogu niiskuse mis paaki tekib otsejoones läbi filtrite pumpa. ja mida teeb niiskus, ehk siis vesi pumbale - põhjustab korrosiooni ja kulumist palju rohkem kui vähemääriv kütus. ja paagis seda niiskust ja kondentsi ikka on, eriti just talvel.

seetõttu pole ka mina õli küttele lisanud. ja see ei ole mingisuguse suvalise remondimehe plära, vaid asja tundva inimese jutt, kellest ma tean et tema pole kunagi jama rääkinud.

... tundub uskumatuna väide " õli seob endasse niiskust "  milmoel on see võimalik ?  tahaks sellest teooriast  veidi rohkem kuulda ... Icon_rolleyes

... mis aga puutub 2T õli lisamist kytusesse siis teen ka ise seda aeg-ajalt kuigi ma ei suuda tõestada selle toimingu kasulikkust siis ...väide " iseenese rahustamiseks" on mulle piisav ajend sellise tegevuse jätkamiseks ja seda siiski  mitte päris 1L õli/ 50 L kytuse kohta vaid  50-70 ml / 60 L kytuse kohta ja sedagi mitte igal tankimisel . Midagi halba pole see siiani teinud pigem vastupidi.Icon_lol
Nustu826 Kirjutas:seetõttu pole ka mina õli küttele lisanud. ja see ei ole mingisuguse suvalise remondimehe plära, vaid asja tundva inimese jutt, kellest ma tean et tema pole kunagi jama rääkinud.
neid "asjatundjaid" ja "spetsilitse" ja "seksperte" on enne ka kuuldud, ei tasu kõike puhta kullana võtta.

BTW, vanadele diislitele polegi midagi vaja lisada, sest nad söövad kõik solgi ära. CDI'd on need pirtsakad.
yamaha 2 taktilisele paadimootorile näeb tehas ette segada õli 1:100 le,ja see vahekord toimib suurepäraselt,siis autopaagi kohta peaks küll paarisajast grammist aitama,et kompenseerida ebapiisavat kütusemäärimisvõimet.Isiklikult tangin kõiki oma sõidukeid statoilist ega kasuta mingeid lisa aineid ja pole ka migeid probleeme.Eusa_dance
ok, aga öelge mulle, kui õli niiskust ei seo, millest siis tekib kondents mootorisse lühikeste sõitude korral? see mis õlikorgi alla tekib on ju õli ja vee pläga, mitte puhas vesi. ja paagis toimub samasugune reaktsioon kus soe kütus talvel külma küttega paaki lastakse.

ja miks on ette nähtud, et soovitav on piduriõli vahetada iga kahe aasta tagant. ja miks roostetavad igasugused pidurisüsteemi asjad kinni kui süsteemis on õli. ja justnimelt roostetavad sealt kust on pidevas kokkupuutes õliga?
Pidurisüsteemis roostetavad asjad kinni üldjuhul ikka katkistest või kulunud tihendite tagajarjel või mitteregulaarse hoolduse tagajärjel.
Nüüd küll keegi uut füüsika teooriat avastab vist?

Minu silmis peaks lausa lasteaia laps teadma, et külmale pinnale ladestub soojas keskkonnas õhus/õlis jne olev niiskus. Vannitoa peegli hägustumine eredaim näide selles osas. Täpselt sama asi juhtub ka mootoriga lühimaa sõidul, kus tekkivad soojad gaasid ja jahedad metallosad ladestavad endale niiskust. Sõites mootori soojaks aurustub ka ladestunud niiskus. Enim tekkib sedalaadi kondensaati sumbutajas.

Mina pole oma erinevates diislites kahetaktilise õli kasutanud. Kogemuslikult seevastu võin kiita diislikütuse lisandi positiivset effekti. Paari paagitäie lisandiga läbisõidu järel juba kõrvaga tuntav muutus minul märgata. Käivitub kiiremini, tunda kuidas kõik silindrid korraga ilusti töötavad ka kuidagi pehmem käik. Märgatavam muutus oli BMW 525 TDS-il läbisõiduga üle 200 000km. Praegu 2,2 CDI -l võin väita ehk 0,5 l küttesäästu 100 km. kohta.
Märkuseks niipalju kütetele, et talvine küte on oluliselt väiksemate määredeomadustega kui suvine ja seetõttu kui rääkida kahetaktilise õli kasutamisest siis talvel asjaks aga suvel ...? Ise jään kindlasti eelistama küttelisandit, mille kohta kogemusi päris mitme saja tuhande läbisõidul.

Jagage omi muljeid!
Nustu826 Kirjutas:ok, aga öelge mulle, kui õli niiskust ei seo, millest siis tekib kondents mootorisse lühikeste sõitude korral? see mis õlikorgi alla tekib on ju õli ja vee pläga, mitte puhas vesi. ja paagis toimub samasugune reaktsioon kus soe kütus talvel külma küttega paaki lastakse.

ja miks on ette nähtud, et soovitav on piduriõli vahetada iga kahe aasta tagant. ja miks roostetavad igasugused pidurisüsteemi asjad kinni kui süsteemis on õli. ja justnimelt roostetavad sealt kust on pidevas kokkupuutes õliga?

Ega see remondimees juhuslikult sama isik ei ole, kes Opelit tuunis sõbraga.... Ongi kuidagi need jutud ära kadunud!
Niisiis täpsustuseks on tegu W124 300 diisliga.
Ning kui kondensist ehk veest rääkida, siis ega see sissepritsele kah hästi mõju. Kütuse pumba laagrid, pihustid just veele käsi ei plaksuta. Aga pole nagu kuulnud, et bensiini 2T õli pannakse ja pole ise kah seda kasutanud.
Piduri süsteemides oksüdeeruvad kinni keermestatud ühendused mis ei saa ju kuidagi seda õli saada mis süsteemis on, sest teadupärast on see süsteem üsna lekke kindel. Miks? - eks arva ise, või proovi järele. Seda teist tee kuskil kõrvalises kohas.

Kuigi niipalju olen aru saanud et ega 2T õlil suurt mõtet pole.

Nüüd siis kütuselisandist. Ootan huviga arvamusi.
Esimene Mercedes-Benz mis ostsin oli W124 E200D. Endine saksa takso, ostes oli spidokal midagi 500000 sõitsin sinna otsa veel kusagil 300000, peale seda vahetasin mootori ära. Selle aja jooksul polnud kordagi midagi viga toite systeemil. Tangitud sai selle aja kombe kohaselt igalt pool ja kõiksugu värvides kütust. õli lisasin ainult mootorile, mitte kunagi kütusele.
Kes vana tyybi rida küttepumppa on lamutanud see teab, et küttepumbas on õli sees ja määritaks umbes nagu auto mootorit, all osas on õli mida liikuvad osad üles poole testele liikuvatele osadele peale loobivad.

Praegust w124 300d tangin ainult Nestest, ikka ilma lisaaineid kasutamatta.
Õli segamisest pole pumba spetsidega rääkinud, küll aga erinevatest kütustest. Vanatyybi diislil ei pidanud vahet olema, diisel küte või puhas rapsi õli, töötab kõigiga. Pumba tööiga pidi lühendama oluliselt happega värvainetest "pestud" kütus. Näidati mulle üht plunsripaari millega oli sõidetud pestud küttega, tööpinnad olid küll kuidagi imelikult pruuni värvi.

Aga ega see kirjutis ei muuda midagi, kes tahab see lisab kes ei taha see ei lisa. Umbes nagu naast või lamell rehv.Icon_cool
aga ikkagi - õlikorgi all on õli ja vee pläga. kui õli mingilgi määral niiskust ei seoks, siis oleks emulsioon õlikorgi all ju valge, mitte kollane.

ja see tegelane, ei olnud oopelikäkkide tuunija. tema oli mul diislite sissepritsesüsteemide õpetaja koolis mõned aastad tagasi, ja on andnud välja mitmeid sissepritsega seonduvaid raamatuid, millest üks mulgi kodus on. samuti käinud erinevaid loenguid andmas. võin julgelt väita, et ta oli ülikoolitasemel õppejõud, kelle teadmistest diislite alal võin mina ja ilmselt ka 99% klubilistest unistada. oleks see inimene olnud ükskõik kes muu, ei oleks ma hakanud üldse siin sõna võtma.

kütuselisandit olen ma kasutanud aga vähe. kasutasin siis, kui sain väga kehva kütet, mille tagajärjel hommikuti auto peale käivitust välja suri. seejärel lisasin mingit kleen flo vms lisandit mida tuli panna vist 1l/2,5tonni kütuse hulka ja see jama kadus. samuti peale seda kui hakkasin tanklast kütet võtma.
[quote=Nustu826]
aga ikkagi - õlikorgi all on õli ja vee pläga. Kui õli mingilgi määral niiskust ei seoks, siis oleks emulsioon õlikorgi all ju valge, mitte kollane.

Ma ei taha pretendeerida mingile absoluutsele tõele aga õli nüüd küll niiskust ei seo. Õli ja vee segust saame mingiks ajaks suspensiooni (emulsiooni) aga ka see ladestub seistes taas eraldi veeks ja õliks. Vett saavad siduda sellised ained mis veega segunevad nagu nt. piiritus. Lihtne teemat kontrollida papist kütuse filtritega. Vahusta õli ja vesi omavahel ja püüa läbi filtri kallata. Õli(diiselküte) läbib filtri aga vesi jääb elemendi pinnale. Korrates sama katset vee ja piirituse seguga vett eraldi ei sadestu.

Teine näide pneumopidurite süsteemide vee eraldusega. See saab olla kas mehaaniline (graanulid), piirituse baasil aga igatahes mitte õliga.

Mis nüüd puudutab aga õlikorgi alust kollast emulsiooni, siis see üheks märgiks vee sattumisest õlitussüsteemi. Sama kollast emulsiooni võib leida ka paisupaagist kui õli jahutussüsteemi sattunud.

Mõlemil korral enamasti viga plokikaane tihendis (kogemuslikult)
taadu Kirjutas:[quote=Nustu826]
aga ikkagi - õlikorgi all on õli ja vee pläga. Kui õli mingilgi määral niiskust ei seoks, siis oleks emulsioon õlikorgi all ju valge, mitte kollane.

Ma ei taha pretendeerida mingile absoluutsele tõele aga õli nüüd küll niiskust ei seo. Õli ja vee segust saame mingiks ajaks suspensiooni (emulsiooni) aga ka see ladestub seistes taas eraldi veeks ja õliks. Vett saavad siduda sellised ained mis veega segunevad nagu nt. piiritus. Lihtne teemat kontrollida papist kütuse filtritega. Vahusta õli ja vesi omavahel ja püüa läbi filtri kallata. Õli(diiselküte) läbib filtri aga vesi jääb elemendi pinnale. Korrates sama katset vee ja piirituse seguga vett eraldi ei sadestu.

ja nii ta tavaliselt on....
kuigi tahtsin lisada veel et kui see ollus sinna korgi alla ka peale paarisaja km läbist jääb siis tõenäoliselt viga ikkagi plokikaanes kuidkesed otsad kus mootor ei soojene töötemperatuurini
Teine näide pneumopidurite süsteemide vee eraldusega. See saab olla kas mehaaniline (graanulid), piirituse baasil aga igatahes mitte õliga.

Mis nüüd puudutab aga õlikorgi alust kollast emulsiooni, siis see üheks märgiks vee sattumisest õlitussüsteemi. Sama kollast emulsiooni võib leida ka paisupaagist kui õli jahutussüsteemi sattunud.

Mõlemil korral enamasti viga plokikaane tihendis (kogemuslikult)

yep.... nii ta on...
kusjuures ise olen tähele pannud ka seda et kui autoga lühikesi otsi sõita (just ilmade jahenemisel) nii et mootor ei saavuta täielikku töötemperatuuri siis tekib ka see ollus korgi alla... a tavaliselt on see sealt kadunud peale paarisaja kilomeetrist järjest sõitu...
Lihtsalt uudisimust: Mide te iga paarisaja kilomeetri järel õlikorgi alt otsite?
Kord nädalas võiks ikka kapoti alla kah kiigata. Muidu võib kergesti sattuda olukorda, kus rikke põhjuseks ei saa olla õli (tosool, pidurivedelik jms), kuna seda lihtsalt pole ja kolmveerand neli öösel Kükametsa tanklas kah mitte...

Nali naljaks, kuid paarsada km võib mõnel linanautol vabalt olla kahe nädala läbisõit. Ja siis on need niiskused õlis ja muud koledused kerged tekkima.

Pidevalt trassi mõõtval autol on need tundmatud...
Laur Kirjutas:Lihtsalt uudisimust: Mide te iga paarisaja kilomeetri järel õlikorgi alt otside?

tekkis täpselt sama küsimus! Badgrin
marek Kirjutas:
Laur Kirjutas:Lihtsalt uudisimust: Mide te iga paarisaja kilomeetri järel õlikorgi alt otside?

tekkis täpselt sama küsimus! Badgrin

Te ei ole näinud siis kodanikke teeääres seismas kapoti all lassoga vehkimas we?

Mis seal muud ikka tehase, otsitakse oma kadunud hobuseid taga...
Lehti: 1 2