Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: 124 2,5D kütusepumba vahetus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kuna otsinguga ei leidnud midagi mis oleks aidanud, või ei osanud lihtsalt otsida siis tegin uue teema:

vaja siis oleks vahetada(esialgu küll eemaldada) kütusepump 124ja pealt. et mis nagu on sellised suuremad kitsaskohad sealjuures?

1. et kõigepealt siis kuipalju lammutama peab? esialgu kapoti alt uurides vaatasin, et vaakumpumba peab vist eest ära võtma et pumba kinnituspoltidele ligi pääseda. sisselaskekollektorit vist maha ei pea võtma.

2. kas pumba hammasratas tuleb ka otsast ära võtta või on süsteem nagu sierral kus ketti ei pea maha võtma kuna keti hammasratas on laagrite peal(ja kas sellisel juhul pime nuut ka on)

3. ja kui suur on pihustite töörõhk, ehk mitme bar-i juures algab pihustus?

Autoks siis 91a 124, 2,5D 66kw
Vaakumpump tuleb eemaldada, selle all on pumba hammaka kinnitus polt, vastupäeva keermega!!!!
Kui pumba hammaka ees on plekk alles võid hammaka rahulikult sinna jätta kus ta on,ei kao kuhugi, pimedat nuuti ei ole ja sierra lammutamisest on mind säästetud siiani Smile.
Regulaatori küljepeal on kork, selle all on "spessal tooliga" pump fikseeritav. Kaval oleks mootor enne õigesse asendisse keeerata, jääb pärast syytenurgaga jama ära.
Mul mingi isetehtud fiksaator on olemas.
Kui pump maas on soovitav vahetada ka tihend mis on pumba ja mootoriploki vahel, selline kummirõngas, kui ei vaheta hakkab suure tõenäosusega hiljem sealt õli lekkima.

Pihustusrõhk on vist 115 bari, pihustikorpusel on kirjas.

Mis sellest pumbast maha kisud?
tänud joonise eest...

pump ei anna survet enam miskipärast. etteandepumbast läheb küte edasi, niiet see töötab. ja pritsepumba pelevoolu jõuab küte kah aga kui pihustitorud lahti keerata siis ei tule sealt tilkagi, isegi pika käiamise peale mitte. aint õhumulle ajab tagasivoolust välja, niipalju olen näinud. kui pikalt käiata, siis mõnda aega 1 silindriga lubab, aga rohkem mitte. tundub et viienda silindriga. sain ta isegi korra käima, aga seda väga pika piinamise peale.
seetõttu arvangi et ilmselt mingi tihend on saba andnud pumbas sees, ja eeldatavasti kehva kütte tõttu, nagu eelmine omanik rääkis...

mina ostsin ta juba sellise veaga, et ei käivitunud.

ah jaa... kas regulaatoris peab ka küte sees olema või ei?. et kui selle korgi ära keeran pealt kus all see pritsehetke märk on, siis kas sealt peab kütet tulema või ei? mul oli see täiesti kuiv. või noh, õline vist oli küll korgialune.
Regulaatoris õli ainult.
Kütus on pumba ülemises osas.
Pumba mootoripoolsel otsal, kütuse tagasivooliku stuts on ühtlasi ka rõhuklapp, kontrolli seda.
Nii..., vahepeal asju uuritud-puuritud ja tulemus järgmine:

Tundub et viga ikkasgi vist etteandepumbas, sest tagasivool oli täiesti kuiv, ka peale pikemat käiamist - ja kütet on paagisSmile)). mõtlen siis just sedasama tagasivoolu mis pumbast filtrikorpusesse läheb. pumbas ju peab tegelikult läbivool ju ikkagi olema kogu aeg või ma eksin? ja paagist kütet peale tuleb...

oli etteandepumbast tulev ots pandud pudelisse ja sealt tuli ikka imevähe kütet peale.

kontrollisin ära hõõgküünlad - kõik olid korras

Ja kuna küünlad olid maas, siis vahepeal sai mõõdetud ära ka surved mootoris:
tegin kaks katset:

1sil:21, 22
2sil:25, 24
3sil:23, 26
4sil:26, 25
5sil:30+, 26

teisel korral lasin kuulamise järgi teha mootoril 4 ringi kui skaalat kontrollisin. surved tunduvad olema nagu enam vähem normis või mis. viimase silindri kohta on kummaline see, et lõi esimene kord kella põhja välja, seepärast ei teadnud kuipalju ta näitas.

proovisin ka klaasipesupumpa etteandepumba asemel ja tulemus selline, et lubas kahe silindriga(viimase kahega siis, sest seal olid hõõgküünlad kuivad kui maha keerasin.) arvan et klaasipesupump ei anna piisavalt survet, või siis ei ole ta tootlikkus nii suur kui vaja.

ja etteandepumbaga niipalju, et tahtsin ära vahetada tihendid sees, neid seal siis kaks tükki. aga seda mansetilaadset pole kusagilt võtta kohapealt. et kas ehk on kellelgi pakkuda sellist tihendit mis seal sees käib, või teab kuskohast on võimalik saada. tulen homme tallinna, niiet ehk oskate miskit soovitada.
tihend siis rõngas, millel on tagasivooluklapi jaoks pesa sees.
mõõdud siis:
välimine:21mm
siseauk:13,8
tagasivooluklapi pesa:18mm

või on ehk kellelgi pakkuda tervet pumba remontkomplekti või siis etteandepumpa normaalse hinnagaSmile
pole küll endal etteandepumbaga probleeme kuid tekkis selline küsimus, et kas originaal etteandepumba asemel võib ka bensupumpa kasutada. et kas mootor hakkab bensupumbaga tööle, kui seda etteande pumba asemel kasutada? bensupump vist ise naftat pumbates kaua ei kesta kuid mõtlesin, et oleks hea teada, kas teinekorda saab sellist asja SOS varjandina kasutada?? Icon_redface
Ütleme nii, et etteandepumbana võib põhimõtteliselt kasutada igasugust pumpa mis vähegi survet annab. endal õnnestus pika käiamise tulemusena lõpuks masin tööle saada ka klaasipesupumbagaSmile. aga mul põhiprobleem oli selles, et miskipärast ei löönud süsteemist(st. kõrgsurvepumbast) õhku välja. Vahetasin ringi peale ja tagasivoolud omavahel ja asi korras.

Aga mispärast bensupump vasta ei pea? diisel ju määrib vaata et pareminigi ju pumpa, ja uuematel masinatel ongi ju etteandepump elektriline.
Klaasipesu pump ei jaksa sul rõhuklapi vastusurvest üle lüüia.
a miks ta sellest üle peaks jõudma lüüa? tema etteanne on küll nõrk, aga ega ta ei peagi ju jõudma tagasivoolu lüüa. peaasi et ta pumba kütust täis hoiab. õhu kättesaamine pumbast on küll raskendatud, aga saab ka hakkama.