Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Kompressor + Plow Off?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tervitused Kõigile Smile


jällegi küsimus Big Grin vb keegi siin Targematest oskaks rääkida, kas oleks ka võimalik kompressorile lisada Plow Off'i ?Smile

Be Cool.
Ilmselt ei saa. Oleneb kas aju kasutab MAP`i või MAF`i. Ehk kas aju loeb küttesegu paika panemiseks rõhku või õhukogust. Õhukogusega ei hakka ilmselt asi toimima kui sa lased loetud õhu atmosfääri.

Kompressor teeb niigi häält ju Smile


Aga sa võid proovida, vb hakkab tööle, mõned mootorid on niiviisi tööle hakanud korraliku seguga.
Esitex sa vist pead silmas bov-d (blow off valve) mitte plow off-i (otsetõlkes ära kündma).

Teisex ei ole sa vist päris täpselt kursis, mis on bov ülesanne.

Bov ülesanne on turbomootori puhul gaasipedaali järsul lahtilaskmisel lasta sisselaskekollektorist sinna surutud õhk välja kuna gaasipedaali lahtilaskmisel suletaxe sisselaskekollektoris seguklapp ja sinna surutud õhk ei pääse enam mootorisse, samal ajal ei eraldu enam piisavalt väljalaskegaase ja turbo pöörlemine katkeb ning rohkem õhku sisselaskesse ei suruta. See aga tähendab, et sisselaskekollektorisse surutud õhk tahab tagurpidi välja tagasi minna ja ühtlasi panna turbo järsult teispidi pöörlema. Nagu vast nüüd isegi mõistad, olex sellel üsna traagilised tagajärjed turbo ja mootori jaox ja siin tulebki appi bov.

Kompressormootori kompressor töötab aga teisel põhimõttel. Nimelt saab kompressor käituse otse väntvõllilt rihmaga ja pöörleb ka siis kui gaasipedaal lahti lasta ning pigem korjab õhku sisselaskesse kui surub seda gaasivajutuse ajal. Nii ei teki ka probleemi et õhk soovix tuldud teed tagasi minna, kuna uus õhk tuleb pidevalt peale. Mingi regulatsioon peax vist ka kompressormootoritel olema kuna lõputult ei saa ju õhku sisselaskesse lükata, aga seda ma päris täpselt ei tea kuidas see toimub.

Kolmandax tundub mulle, et sinu puhul on tegu kasutaja Auto sarnase tegelasega, kes esitab lolle küsimusi enda lõbustamisex või lihtsalt ei viitsi absoluutselt infot otsida. Isiklikult loodan et see nii ei ole ja sel juhul minu sügavad vabandused.

Kuna ma ei ole spetsialist, siis võix näitex Hents või keegi siin mind parandada/täiendada.
Werewolf Kirjutas:Esitex sa vist pead silmas bov-d (blow off valve) mitte plow off-i (otsetõlkes ära kündma).

Teisex ei ole sa vist päris täpselt kursis, mis on bov ülesanne.

Bov ülesanne on turbomootori puhul gaasipedaali järsul lahtilaskmisel lasta sisselaskekollektorist sinna surutud õhk välja kuna gaasipedaali lahtilaskmisel suletaxe sisselaskekollektoris seguklapp ja sinna surutud õhk ei pääse enam mootorisse, samal ajal ei eraldu enam piisavalt väljalaskegaase ja turbo pöörlemine katkeb ning rohkem õhku sisselaskesse ei suruta. See aga tähendab, et sisselaskekollektorisse surutud õhk tahab tagurpidi välja tagasi minna ja ühtlasi panna turbo järsult teispidi pöörlema. Nagu vast nüüd isegi mõistad, olex sellel üsna traagilised tagajärjed turbo ja mootori jaox ja siin tulebki appi bov.

Kompressormootori kompressor töötab aga teisel põhimõttel. Nimelt saab kompressor käituse otse väntvõllilt rihmaga ja pöörleb ka siis kui gaasipedaal lahti lasta ning pigem korjab õhku sisselaskesse kui surub seda gaasivajutuse ajal. Nii ei teki ka probleemi et õhk soovix tuldud teed tagasi minna, kuna uus õhk tuleb pidevalt peale. Mingi regulatsioon peax vist ka kompressormootoritel olema kuna lõputult ei saa ju õhku sisselaskesse lükata, aga seda ma päris täpselt ei tea kuidas see toimub.

Kolmandax tundub mulle, et sinu puhul on tegu kasutaja Auto sarnase tegelasega, kes esitab lolle küsimusi enda lõbustamisex või lihtsalt ei viitsi absoluutselt infot otsida. Isiklikult loodan et see nii ei ole ja sel juhul minu sügavad vabandused.

Kuna ma ei ole spetsialist, siis võix näitex Hents või keegi siin mind parandada/täiendada.

Vabandused vastu võetud.
ja üldiselt ma tean, mis põhimõte sellel on...
kuid kui aus olla, ei teadnud ma kompressori täieliku tööpõhimõtet. Kuida see toimib.

kuid kui aus olla, ja asi toimima panna nii,et peale gaasi lahti laskmist avaneb "BOV" ehk laseb õhu välja. ja edasine õhk tulekski sealt välja...
mõttega,et Tuurid langeksid kiiremini ja ei töötaks kompressor Ilma asjata.


(kuid samas ma kardan,et siis ei tule mitte "ptsss" vaid "susssssss" Big Grin et jäeb susisema õhk välja.) Sad

V oskab keegi parandada?
Samas oleneb vist ka kõik kompressori tüübist kui ma nüüd õigesti mäletan. Roots tüüpi kompressorid olid vist need, mis pigem korjavad kui suruvad õhku sisselaskesse ning sellise puhul kui bov laseb õhu välja võtax selle kogumine uuesti veidi aega põhjustades lag-i.

Ka toimibki bov vist just selle õhu tagasiliikumise peale ehk siis avaneb vaid ühtepidi. Ja kompressoril ei tohix tekkida seda õhu tagasiliikumist.

Krt ma olen küll lugenud netist ja ajakirjadest ja ka koolist üht teist selle kohta kõrva taha jätnud, aga tähtsamad asjad on ikka meelest läinud ja vaid üldine hägune teooria on meeles. Samas ega koolis ei süvenetud ka sellesse nii peensusteni.

Ühesõnaga jälle, targemad täpsustage ja lükake mu mõtisklused ümber.

Üx link meie tiku taku meestelt roots tüüpi kompressori ehituse ja tööpõhimõtte kohta:

http://www.tqhq.ee/dir.php?id=42

Ja muu väga tark ja vajalik info samalt lehelt:

http://www.tqhq.ee/dir.php?id=80
(kuid samas ma kardan,et siis ei tule mitte "ptsss" vaid "susssssss" Big Grin et jäeb susisema õhk välja.) Sad

Kas selles ptsss_i taga ajamises, et enda arust lahe olla, seisnebki kogu see teema? Tundub et sa tahad siin lihtsalt kõvatada ja oma ptsss-i taga ajada kui midagi asjalikku teha. ..........................(Indrek kustutas lause)....polnud viisakas
kui tahate mingit pissi või sussi või mingit muud jampsi siis selleks tehti mingi hiina aretis

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fake-Turb...0280343746

susiseb nii et vähe pole

pole vahet kas föön, tigu (noh turbo või mingi muu ülelaadur) peaasi et susiseks.Thumbsup
Joonas Kirjutas:(kuid samas ma kardan,et siis ei tule mitte "ptsss" vaid "susssssss" Big Grin et jäeb susisema õhk välja.) Sad

Kas selles ptsss_i taga ajamises, et enda arust lahe olla, seisnebki kogu see teema? Tundub et sa tahad siin lihtsalt kõvatada ja oma ptsss-i taga ajada kui midagi asjalikku teha. ..........................(Indrek kustutas lause)....polnud viisakas

Üldiselt on BOV ka ju sellepärast,et üleliigne õhk lasta atmosfääri mitte ei suunata tagasi käiklusse...
üldiselt on igal turbo mootoril peal By-pass klappid. mis on sellemõttega,et saadab rõhu käiklusse. kuid BOV eemaldab täielikult, tänu millele ka see heli, ja tuurid kiiremini alla ja jõudlus suurem....


pigem on selle mõte,et jõudlust tõsta...
ja ka kindlasti efekti mõttes.
kaspar Kirjutas:kui tahate mingit pissi või sussi või mingit muud jampsi siis selleks tehti mingi hiina aretis

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fake-Turb...0280343746

susiseb nii et vähe pole

pole vahet kas föön, tigu (noh turbo või mingi muu ülelaadur) peaasi et susiseks.Thumbsup

seda on isegi saada Eestist Wink Tuningshop.ee oli see koht, kust sai seda mu meelest....
kuid Elusees ei hakka MB'le seda külge panema...

ja asi poleks ka see.
Ülerõhuklapp ei too pöördeid kiiremini alla. Ülerõhuklapi idee on ikkagi lasta ülerõhk drosselklapi ja turbo/kompressori vahelt välja, vastasel korral tekib kompressori tiivikule/labadele vastusurve, mis tekitab omakorda mehhanismile lõtkud.

bypass klapp on sedavõrd asjalikum, et laseb õhu tagasi ringlusesse kompressori ette.

Minuteada on Eaton`i kompressoril integreeritud by-pass klapp olemas. Sul pole vaja muretseda, et uut süsteemi teha.

MB vist kasutab seeriamasinatel Eaton´it.
hents99 Kirjutas:Ülerõhuklapp ei too pöördeid kiiremini alla. Ülerõhuklapi idee on ikkagi lasta ülerõhk drosselklapi ja turbo/kompressori vahelt välja, vastasel korral tekib kompressori tiivikule/labadele vastusurve, mis tekitab omakorda mehhanismile lõtkud.

bypass klapp on sedavõrd asjalikum, et laseb õhu tagasi ringlusesse kompressori ette.

Minuteada on Eaton`i kompressoril integreeritud by-pass klapp olemas. Sul pole vaja muretseda, et uut süsteemi teha.

MB vist kasutab seeriamasinatel Eaton´it.

Ja ka IHI toodangut Nod
IHI on väga kvaliteetne, kompressoreid küll ei tea, aga turbod on neil küll head.
hents99 Kirjutas:bypass klapp on sedavõrd asjalikum, et laseb õhu tagasi ringlusesse kompressori ette.

Minuteada on Eaton`i kompressoril integreeritud by-pass klapp olemas. Sul pole vaja muretseda, et uut süsteemi teha.

MB vist kasutab seeriamasinatel Eaton´it.
See siis tähendab,et on ikkagi ka võimalik bov ?
v niiöelda inegreeritud By-pass'i ei saa asendada bov'iga ?

Ja siis tuleks veits küsimus ka,et kas turbol ei ole integreeritud (oleks huvitav teaada, kuna ei tea seda)
Väga vähestel turbotel on integreeritud by-pass. Mul on üks selline. Ütleme nii, et korraliku rõhuga teeb sellise sutsaka (kiuksuv), et ükski BOV`i pooldaja ei köhi (vaadake youtube`st Audi S1 sõite, saate teada) Üks hea film on "Still too fast to race", seal esimesed kaadrid seda häält täis. Ka "Too fast to race" film olemas. Need siis Grupp B ralliautodest - soovitan vaadata. Ok Teemast välja.

Ma ei soovita sul bov`i paigaldada. Ja kui sa kasutad bov`i, siis peaksid ühendama lahti originaal by-pass klapi.

Kompressoril on integreeritud by-pass väga õigel kohal ja seda vahetama pole mõtet hakata. Ta on piisavalt tugev ja kannatab palju rõhku(kuigi rõhku sa ilmselt muutma ei hakka, siis oleks vaja mootori juhtimine ringi teha).

Edu.
Milleks sellist vaeva näha üldse? Auto kiiremaks saamiseks kompressormootori puhul on palju muid võimalusi, soovitan netis kolada pisut. Sussu jaoks võid mingi suruõhuballooni endale ju installida ja vaikselt välja lasta Smile)
piisab ju kompressori rihmaseibi vahetusest
kaspar Kirjutas:piisab ju kompressori rihmaseibi vahetusest


Ei piisa.
ok ajuseaded, kompressori rihma seib,rihm kui vaja siis ka pihustid, tugevamad klappi vedrud ja nukkvõllid