Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: neljaveolise rehvide vahetus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kuulsin mõned päevad tagasi sellist juttu,et kui nelikveolisel läheb üks rehv katki,siis peab vahetama ära kõik neli rehvi,või siis asendama katkise rehvi samasuguse mustri ja kulumisastmega kasutatud rehviga. Mujalt internetist pole ma sellele selget vastust saanud. Kas keegi oskab aidata?
Einoh jah

Ei ole hea, kui mõni rehv neliveolisel suurema ümbermööduga on, aga vaevalt kulumine just nii julmalt seda muudab.
Kuival ja suvisel ajal on tähtis rehvi kulumisaste, s.t diameeter.
Samas vihma ja lumega rehvi muster, sest kui sul on 3 rehvi nt V-mustriga ja 1 tavaline radiaal, siis arvab nii vahekast kui arvuti et sul üks ratas libiseb kogu aeg. Sest see ei suru teiste ratastega sarnaselt vett minema.
Jutt suht segane.
Aga kui tahad autoga pikemalt sõita siis ürita saada sama rehv alati ka tagavararattaks.
Tänud teile! Sai nüüd paarist rehvitöökojast kah küsitud ja vastus kõigil üks: Vahetama peab kõik neli rehvi. Isegi ei või alla panna samasuguse mustriga uut rehvi,kuna kõik peavad olema sama kulumisastmega. Kallis lõbu 4matic siis Eusa_doh
Krt...
priit190 Kirjutas:Tänud teile! Sai nüüd paarist rehvitöökojast kah küsitud ja vastus kõigil üks: Vahetama peab kõik neli rehvi.  Isegi ei või alla panna samasuguse mustriga uut rehvi,kuna kõik peavad olema sama kulumisastmega. Kallis lõbu 4matic siis Eusa_doh

No ei ole see asi ka nüüd niihull kah. Mul omal 4veolisi olnud tükki 4 ja kunagi pole probleeme olnud, et erinev kulumisaste midagi mõjutaks.
Pealegi, 4 maticul esirattad veavad ainult siis kui selleks aju signaali annab. Aga aju annab signaali siis, kui tagarattad liigapalju pöörlevad võrreldes esiratastega, kuid sinupuhul on see protsent ju tühine (a-la paar millimeetrit rehvikõrguse erinevust). Kui sa erineva mõõduga (näiteks 3 ratast 225/50/r16 ja neljas 245/50/r16) alla kruvid, siis võib jamaks minna, et ajab ABS-i/ASR-i lolliks jne.

Eniveis, soovitan sul ühe kulumisastmega rattad ette panna ja erineva kulumisastmega (ehk siis 1 vana ja teine uus) tagasillale, et juhul KUI üldse peaks midagi juhtuma (99.5% kindel et ei juhtu) siis tagadiffer/remont on odavam.
...ja veel...kui sa kardad et rehvi kõrguse erinevus ajab sul autol elektroonika segaseks, siis usu, seda sa tunned kohe, esimene asi mida näed on et kolmnurk hakkab armatuurlaual vilkuma, ilma et reaalselt mingeid pidamisprobleeme oleks.
Aga nagu ütlesin, see kõrguse vahe on tühine.
92S500 Kirjutas:
priit190 Kirjutas:Tänud teile! Sai nüüd paarist rehvitöökojast kah küsitud ja vastus kõigil üks: Vahetama peab kõik neli rehvi. Isegi ei või alla panna samasuguse mustriga uut rehvi,kuna kõik peavad olema sama kulumisastmega. Kallis lõbu 4matic siis Eusa_doh

No ei ole see asi ka nüüd niihull kah. Mul omal 4veolisi olnud tükki 4 ja kunagi pole probleeme olnud, et erinev kulumisaste midagi mõjutaks.
Pealegi, 4 maticul esirattad veavad ainult siis kui selleks aju signaali annab. Aga aju annab signaali siis, kui tagarattad liigapalju pöörlevad võrreldes esiratastega, kuid sinupuhul on see protsent ju tühine (a-la paar millimeetrit rehvikõrguse erinevust). Kui sa erineva mõõduga (näiteks 3 ratast 225/50/r16 ja neljas 245/50/r16) alla kruvid, siis võib jamaks minna, et ajab ABS-i/ASR-i lolliks jne.

Eniveis, soovitan sul ühe kulumisastmega rattad ette panna ja erineva kulumisastmega (ehk siis 1 vana ja teine uus) tagasillale, et juhul KUI üldse peaks midagi juhtuma (99.5% kindel et ei juhtu) siis tagadiffer/remont on odavam.
...ja veel...kui sa kardad et rehvi kõrguse erinevus ajab sul autol elektroonika segaseks, siis usu, seda sa tunned kohe, esimene asi mida näed on et kolmnurk hakkab armatuurlaual vilkuma, ilma et reaalselt mingeid pidamisprobleeme oleks.
Aga nagu ütlesin, see kõrguse vahe on tühine.

jutt jumalast õige
4-matic on selline auto mis meenutab Leninit ,kõik teavad temast palju ja "tarka" rääkida.Lisan ühe huvitava seiga omast kogemusest.
Aasta oli 2000 ja seisin 124 4-matic -uga Tartu kesklinnas.Kuna autol olid kõik klaasid mustad siis ei näinud keegi ,et ma ise istusin autos.Kuna seisin takso peatuse lähedal hakkasid paar taksojuhti arutama mida tähendab pagasnikul kiri 4-matic versioonid olid erinevad kuni tuli "spetsialist" kes teadis ,et see tähendab ,et autol on 4 käiguline automaat käigukast ja ,et kõik teised on ju 3 käigulised.Minul oli lõbus.
Rattad jah peavad olema ühe mõõduga aga nii sügava mustriga rehve ilmselt pole ,et rehvi kulumine annab veateate.Rehvimüüjad muidugi on kavalad ja kes ei tahaks käivet.
kui kumm läheb katki , paranda ära ja pane alla tagasi ,mis valu kõike 4 vahetama hakata ma ei mõista??
Sellise "pisikulumiseloogikaga" peaks siis asi kohe hulluks minema kui taha 2 kartulikotti visata - surub ta ju rehvi madalamaks kohe ja niiöelda diameeter muutub.
Kas muidu 4maticul on pidev nelikvedu?
R129 Kirjutas:Sellise "pisikulumiseloogikaga" peaks siis asi kohe hulluks minema kui taha 2 kartulikotti visata - surub ta ju rehvi madalamaks kohe ja niiöelda diameeter muutub.
Kas muidu 4maticul on pidev nelikvedu?

4maticul (124)nelivedu lülitatav kapoti alt .Mina omaga sõitsin suvel ainult tagaveoga, siis sai ka taha 225 alla panna.